قلعه‌نویی بازیکنان ۳۰ ساله را رد کرد و ۳۵ ساله‌ها را آورد

به گزارش افکارنیوز، استقلال در حالی روز چهارشنبه به مصاف اف. سی سئول کره جنوبی خواهد رفت که ۱۱ سال پیش در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا با این تیم روبرو شد و البته آن زمان اسم تیم کره ای آنیانگ بود. در آن دیدار محمد نوازری یک پنالتی حساس را برای استقلال از دست داد و این تیم در نهایت در ورزشگاه آزادی مقابل آنیانگ شکست خورد.

نوازی در مورد آن مسابقه، بازی روز چهارشنبه استقلال مقابل اف. سی سئول و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

تسنیم: چرا استقلال در سال ۸۱ به آنیانگ باخت؟

دلیل خاصی نداشت. ما بد بازی نکردیم و به خاطر شرایط زمین و باتلاقی بودن آن شکست خوردیم.

تسنیم: ولی آن شرایط برای آنیانگ هم وجود داشت.

بله برای آنها هم زمین بد بود ولی اصلا این بازی نباید برگزار می شد و فدراسیون فوتبال با توجه با وضعیت زمین، باید کاری می کرد که AFC بازی را چند روز عقب می انداخت. در این مورد هم فدراسیون و هم باشگاه استقلال کم کاری کردند. ما می خواستیم قبل از بازی در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی تمرین کنیم ولی فدراسیون به ما زمین تمرین ندارد. آنها اما به آنیانگ زمین تمرین دادند. مطمئن باشید اگر بازی عقب می افتاد پیروز می شدیم و تیم ما از آنها بهتر بود. جالب بود که آنیانگ می دانست باران می آید ولی ما نمی دانستیم.

تسنیم: چرا پنالتی را بیرون زدی؟

به خاطر زمین افتضاح ورزشگاه. وقتی می خواستم ضربه را بزنم، داخل نقطه پنالتی پُر از آب بود و حتی مومن زاده با دستش آب را از داخل چاله بیرون می ریخت. من می خواستم توپ را زمینی و محکم بزنم که حتی آب هم نتواند مسیر توپ را تغییر دهد ولی متاسفانه توپ گل نشد.

تسنیم: دین محمدی گفته که استقلال به خاطر پنالتی نوازی و زمین خراب شکست خورد؟

سیروس چرا از پنالتی هایی که گل زدم و استقلال برنده شد حرف نمی زند؟ من بعد از آن بازی خیلی ناراحت بودم و حیف شد که باختیم.

تسنیم: بازی روز چهارشنبه استقلال و اف سی سئول را چطور ارزیابی می کنی؟

بازی سختی برای استقلال خواهد بود و امیدوارم این تیم حداقل مساوی بگیرد.اگر استقلال در کره برنده شود عالی خواهد شد ولی مساوی هم خوب است. من فکر می کنم میانگین سنی استقلال بالا است و این کار را کمی سخت می کند. با این حال استقلال اول به گل نخوردن فکر خواهد کرد. یادم می آید چند سال پیش قلعه نویی بازیکنان ۳۰ ساله استقلال را رد کرد ولی حالا ۳۵ ساله ها را به استقلال آورده است. گاهی اوقات آدم یک چیزهایی می بیند که ناراحت می شود ولی من برای استقلال از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم قهرمان آسیا شود.