همه وقایع تلخ جایگاه ۲۲ ورزشگاه آزادی

به گزارش افکارنیوز، بدون شک آنهایی که عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادی بودند با مرور این اتفاقات جو ورزشگاه را در زمان تماشای بازی تیم ملی مقابل تایلند فراموش نخواهند کرد

عصر سه شنبه ورزشگاه آزادی شاید برای اولین بار در حین بازی تیم ملی در یک مصاف رسمی اتفاقات عجیب و تازه ای را تجربه کرد.

باید در جایگاه شماره ۲۲ یعنی درست روبروی جایگاه ویژه، کمی متمایل به چپ بودید تا می دید چه اتفاقاتی روی سکوها می افتد. در واقع اتفاقات روی سکوها حداقل در این بخش از ورزشگاه آنقدر ویژه بود که می شود درباره کل ۹۰ دقیقه یک سناریوی کامل و البته تلخ نوشت. هر چند تا حدودی این اتفاقات را می توان به نمایش ضعیف تیم ملی بازیکنان داخل میدان ارتباط داد اما عصر سه شنبه به شکل عجیبی جو ورزشگاه سرخابی بود و انگار همه یادشان رفته بود که تیم ملی ایران داخل میدان است.

در این جایگاه که بیشتر تماشاگران پرسپولیسی بودند و البته چند ده نفر استقلالی را هم کنار خود می دیدند در ابتدای کار ظاهرا همه چیز خوب و طبیعی بود به طوری که در زمان گرم کردن دو تیم تماشاگران این بخش ورزشگاه از نکونام خواستند تا تیمش را بردارد و به طرف آنها برود که این درخواست از سوی کاپیتان استقلالی تیم ملی اجابت شد.

کمی بعد اما جریان تا حدود زیادی تغییر کرد و هواداران این جایگاه ابتدا بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی ر ا تشویق کرده و شعارها را به سمت بازیکنان و تیم محبوب خودشان تغییر می دادند.

در اواسط نیمه اول و پس از اینکه سیدجلال حسینی یکی دو دفع توپ موفق داشت شعار «سیدجلال باغیرت» از این جایگاه به کرات شنیده شد. از طرفی حرف لیدرهای تیم ملی که به غیر از لیدرهای سرخابی از آبادان و قم هم آمده بودند چندان خریدار نداشت و کسی به خواسته آنها و شعارهایی که با بلندگو تقاضای تکرارشان را داشتند چندان توجه نمی کرد.

پانزده دقیقه از نیمه دوم که گذشت کم کم شرایط بدتر و بدتر هم شد تا جایی که بعد از یکی دو اشتباه از آندو و بیک زاده پرسپولیسی های این جایگاه فریاد می زدند: «استقلالی بی غیرت همینه، همینه». این شعارها البته با واکنش هواداران استقلال که در این بخش ایستاده بودند همراه شد تا جایی که آنها شعار «چهار تایی ها» را سر دادند. بعد از آن پرسپولیسی ها با انواع اقسام شعارهایی که عدد ۶ در آن وجود داشت استقلالی ها را نوازش کردند و کم کم کار بالا گرفت.

در این میان لیدر معروف پرسپولیسی ها که همیشه در این جایگاه حاضر است از هواداران پرسپولیسی خواست تا شعارهای رنگی را تمام کنند چرا که احتمالا آبی ها این شعارها را از چشم او می بینند اما هیچ کس به حرف او گوش نکرد تا بعد از گل سیدجلال حاضران در این جایگاه سرود قهرمانی پرسپولیس را سر دهند!

در لحظاتی که این جو همراه با تشویق مکرر سید جلال با شعار «سید پرسپولیسی همینه، همینه» بر جایگاه فوق حکمفرما شده بود استقلالی ها ساکت و بی سر و صدا بازی را تماشا می کردند اما سرانجام خشم آبی ها توسط لیدرهایشان بر سر لیدر سرخ ها خالی شد.

در همین زمان دو لیدر استقلالی که روی پیراهن آبی شان کاور نارنجی لیدری تیم ملی را به تن داشتند با لیدر پرسپولیسی سر به سر شدند و او را از پله ها پائین پرت کردند که البته این حادثه منجر به جراحت و آسیب دیدگی او نشد. این اتفاق موجب دخالت نیروهای انتظامی شد و حتی یک لحظه دوربین های تلویزیونی جو ملتهب سکوهای این بخش ر ا به تصویر کشید و در نهایت با دخالت ماموران پلیس دو لیدر استقلالی به سکوهای پائینی هدایت شدند.

لحظاتی بعد همان لیدر خشمگین استقلالی میکروفن را گرفت تا شعارهای ملی را از هواداران طلب کند اما پرسپولیسی های جایگاه به تلافی کاری که کرده بود علیه او فحاشی کردند اما بالاخره دقایقی بعد با گل دوم تیم ملی جو تا حدود زیادی آرام شد و همه شعارها حداقل برای دقایقی کوتاه رنگ و بوی ملی گرفت.

بدون شك آنهايي كه عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادي بودند با مرور اين اتفاقات جو ورزشگاه را در زمان تماشاي بازي تيم ملي مقابل تايلند فراموش نخواهند كرد