رویدادهای مهم ورزش ایران و جهان در نوروز ۹۳

به گزارش افکارنیوز، ورزش ایران و جهان در عید نوروز امسال شاهد رویدادهای مختلف و مهمی بود که بر همین اساس خبرگزاری فارس، در گزارشی مشروح متن مهم‌ترین رویدادهای مهم ورزش ایران و جهان در نوروز ۱۳۹۳ را به تفکیک روزهای وقوع این اخبار به شرح زیر منتشر می‌کند:

اول فروردین:

قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی در نیون سوئیس برگزار شد که برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان، هر هشت تیم نخست به یک چهارم نهایی راه یافته بودند.

بدین ترتیب و پس از پایان قرعه کشی دو تیم اسپانیایی به هم رسیدند و یک بازی نیمه نهایی فصل قبل و فینال رویایی و دراماتیک سال ۱۹۹۹ در نوکمپ تکرار شد.

بر همین اساس تیم‌ها باید در دو بازی رفت و برگشت در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین و ۱۹ و ۲۰ فروردین به مصاف هم بروند(اسامی تیم‌های که بازی رفت میزبان هستند ابتدا آمده است)

بارسلونا اتلتیکو مادرید

رئال مادرید بورسیا دورتموند

پاری‌سن‌ژرمن چلسی

منچستریونایتد بایرن مونیخ

۸ تیم حاضر در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا حریفان خود را شناختند

مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در شهر نیون سوئیس و پس از قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هشت تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

نتایج قرعه به شرح زیر است و تیم‌ها در روز ۱۴ فروردین در بازی رفت به مصاف هم می‌روند و هر چهار بازی برگشت نیز در تاریخ ۲۱ فروردین برگزار خواهد شد.(اسامی تیم‌هایی که در بازی نخست میزبان هستند ابتدا آمده است):

آلکمار هلند بنفیکا پرتغال

لیون فرانسه یوونتوس ایتالیا

بازل سوئیس والنسیا اسپانیا

پورتو پرتغال سویا اسپانیا

دوم فروردین:

تیم ملی هاکی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ صعود کرد

در ادامه رقابت‌های مقدماتی بازی‌های آسیایی در بنگلادش تیم ملی هاکی کشورمان به مصاف تیم ملی قطر رفت و این تیم را با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست داد و سهمیه حضور در هفدهمین دوره مسابقات آسیایی را کسب کرد.

در این دیدار نوید طاهری راد(۴ گل)، رضا نوروززاده(۲گل) و وحید فتحی(۱ گل) برای تیم ملی کشورمان گلزنی کردند و همچنین مسعود بهلولی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

تیم ملی هاکی ایران برای اولین بار است که پس از انقلاب راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد.

سوم فروردین:

نیویورک تایمز: بیت‌آشور بازیکنی با ۲ فرهنگ در تیم ملی ایران

استیون بیت‌آشور ۱۱ ساله بود که ایران در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه آمریکا را شکست داد. خانواده وی در سن خوزه برای تماشای پیروزی ۲ بر یک ایران جمع شدند. در مسابقه‌ای که به دلیل درگیری‌های سیاسی بین دو کشور تمایل فوق‌العاده‌ای به تماشای آن وجود داشت.

بیت‌آشور در پاسخ به این سوال که طرفدار کدام تیم بود، گفت: طرفدار بازی خوب بودم.

آن موقع هم بیت‌آشور خواسته‌هایی بالاتر از تماشای جام‌ جهانی از تلویزیون داشت. رونالدو، ستاره تیم ملی فوتبال برزیل قهرمان وی بود و آرزوی او بدون توجه به سیاست‌های بین‌المللی، پاسپورت و مرزها پوشیدن پیراهن تیم ملی برزیل بود.

به نظر می‌رسد زمان برای بیت آشور فرا رسیده است. در سال‌های اخیر دو بار به تیم ملی آمریکا دعوت شده است اما در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفت. ایران در اکتبر گذشته به او فرصت داد تا در دفاع راست بازی کند و بیت‌آشور پذیرفت.

انتظار می‌رود وی در جام‌جهانی برزیل در ژوئن(خرداد) در بازی‌های تیم ملی ایران مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین حضور داشته باشد. بیت‌آشور در جام‌جهانی بعدی در سال ۲۰۱۸،۳۱ ساله خواهد شد و شاید این تنها فرصت وی برای بازی کردن در معتبرترین رقابت‌های ورزشی دنیا باشد.

بیت‌آشور در این باره اظهار داشت: اگر این فرصت را داشته باشید که برای یک تیم در جام‌جهانی به میدان بروید؟ آیا این پیشنهاد را رد می‌کنید؟ اگر بازی در سطح بین‌المللی همیشه آرزوی شما باشد، برای هر کشوری بازی می‌کنید و چه رقابتی بالاتر از جام‌جهانی؟

با توجه به درگیری‌های سیاسی میان ایران و آمریکا، برخی در آمریکا بیت‌آشور را به «فروختن روحش» برای شانس بازی در جام‌جهانی متهم کرده‌اند اما بوکانگرا، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آمریکا در این باره اظهار داشت: اگر شانس بازی در جام‌جهانی به شما پیشنهاد شود، بسیار سخت است که این پیشنهاد را نپذیرید. هر کسی باید در ذهن خودش بررسی کند و اگر این همان کاری است که می‌خواهد، انجامش دهد. بازی در جام‌ جهانی برای بیت‌آشور خوب است. نمی‌توانید به بقیه بگویید چه احساسی داشته باشند.

بیت‌آشور در ژانویه ۲۰۱۳ در کمپ تیم ملی آمریکا حضور داشت اما در هیچ مسابقه بین‌المللی به میدان نرفت تا این فرصت را داشته باشد که برای ایران بازی کند. وی در کودکی دو بار برای سر زدن به اقوام به ایران سفر کرده بود. زبان فارسی را می‌فهمد و نسبتا می‌تواند صحبت کند. خانواده وی هر بهار در خانه در سال نو ایران مراسم را به جا می‌آورند و میز را ماهی قرمز، شیرینی و قرآن؛ سبزه تزئین می‌کنند و در حالی که سرود تولد دوباره می‌خوانند از روی آتش می‌پرند.

مهارت‌های فوتبالی وی در میان دو فرهنگ رشد کرده است: سیستم آمریکایی سازمان یافته و بازی‌های آخر هفته با بزرگ‌ترها در پارک. پدر وی، ادوارد بیت‌آشور در اوایل دهه ۶۰، خیلی قبل از انقلاب اسلامی ایران به آمریکا آمد و در سان فرانسیسکو فوتبال بازی کرد اما بعدها یک مهندس برق شد. وی هنوز هم در زمان بازنشستگی تمام بازی‌های پسرش را تماشا می‌کند.

تونی بیت‌آشور، برادر بزرگ‌تر استیون در این باره اظهار داشت: پدرم بازی‌های او را چند بار تماشا می‌کند و بزرگ‌ترین هوادار و منتقد او است.

فوتبال آمریکا و ایران در ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ در لیون فرانسه به هم رسیدند. قبل از این بازی بازیکنان ایران و آمریکا عکس گرفتند و هدایایی رد و بدل کردند و پس از این مسابقه نیز پیراهن‌هایشان را با هم عوض کردند.

ماهان بزرگ‌نیا، دوست صمیمی بیت‌آشور از دوران دبیرستان گفت: زمینه و فرهنگ شما همان جایی است که والدین شما از آنجا آمده‌اند و آنجا ایران است. در عین حال شما در آن کشور بزرگ نشده‌اید و اینجا رشد یافته‌اید. با آمریکایی‌ها به مدرسه رفته‌اید. اول زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اید. با ایران احساس رابطه می‌کنید اما همان‌قدر هم با آمریکا ارتباط دارید. از هر دو کشور حمایت می‌کنید و بنابراین جواب بیت آشور به اینکه طرفدار کدام تیم است، از روی ترس نبود.

به نظر می‌رسید شانس حضور در جام‌جهانی بعد از این دیگر به سراغ بیت‌آشور نیاید. وی در سن‌خوزه بزرگ شد و در تیم سن خوزه بازی کرد، در دوران دبیرستان ستاره شد و برای رفتن به سن دیگو بورسیه شد اما هرگز در هیچ‌یک از بازی‌های تیم جوانان آمریکا به میدان نرفت و نه آمریکا و نه ایران پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای تمایلی به وی نشان ندادند.

بعد از حضور بیت‌‌آشور در تیم ارث‌کوئیک که در سال ۲۰۱۱ بیشترین پاس گل تیمش را به نام خود ثبات کرد و در سال ۲۰۱۲ ستاره تیمش شد، همه‌چیز تغییر کرد. وی یک مدافع مطمئن شده بود که توانایی حضور در حملات را هم دارد.



بزرگ‌نیا اظهار داشت: او به همان اندازه که با پیراهن تیم ملی آمریکا احساس غرور می‌کند، به پرچم سه رنگ ایران نیز افتخار می‌کند. هر کدام که به او فرصت بازی در سطحی که می‌خواهد را بدهد، او برای همان تیم به میدان می‌رود.

یورگن کلینزمان در آگوست ۲۰۱۲ از بیت‌آشور دعوت کرد تا پیش از دیدار دوستانه در مکزیک برای تیم ملی آمریکا بازی کند اما وی در این مسابقه به میدان نرفت. وی یک بار دیگر در ژانویه ۲۰۱۳ به تیم ملی دعوت شد.

وقتی بیت‌آشور بازی برای ارث‌کوئیک را از سر گرفت، اعلام کرد که کلینزمان به او گفته از بازگشت او خوشحال است و برای وی آرزوی موفقیت کرد اما صحبت دیگری پیش نیامد. بیت‌آشور در اکتبر گذشته پنجره‌ای برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی در مقابل خود دید.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در همان زمان جست‌و‌جوی خود برای یافتن بازیکنان ایران در لیگ‌های خارج از این کشور را آغاز کرده بود. این بازیکنان شامل رضا قوچان‌نژاد(ملقب به گوچی) از تیم چارلتون انگلیس و اشکان دژاگه از تیم فولام انگلیس می‌شدند. وقتی ایران به بیت‌آشور فرصت داد تا در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بازی کند، وی پذیرفت.

او لزوما فکر نمی‌کرد که فرصتش برای بازی در تیم ملی آمریکا به پایان رسیده است اما ماه‌ها بود که خبری از کلینزمان نداشت. وی در این باره گفت: می‌خواستم بازی کنم. باید تصمیم می‌گرفتم.

بسیاری از تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی حضور وی به ایران را به زبان انگلیسی خوش‌آمد گفتند و از سرمربی تیم خواستند که او را به میدان بفرستد.

بیت‌آشور که در چهار مسابقه برای ایران بازی کرده است، گفت: در ایران استقبال گرمی از من شد. آنها عاشق تیم ملی کشورشان هستند و می‌خواهند این تیم برنده شود.

چهارم فروردین:

بارسلونا با هت‌تریک مسی رئال را مثل مادرید به هم ریخت

از هفته بیست و نهم پیکارهای لالیگا، رئال مادرید در ورزشگاه خانگی خود سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا بود.

بازی رفت را کاتالان‌ها در نیوکمپ به سود خود پایان داده بودند و شاگردان کارلتو در صدد انتقام با حمایت تماشاگرانش بودند اما در نهایت این بارسا بود که موفق شد در یک دیدار زیبا و بیادماندنی با نتیجه چهار بر سه پیروز شود.

در نیمه اول این بارسلونا بود که توسط اینیستا روی پاس مسی در دقیقه ۷ گلی زیبا و زودهنگام را به ثمر رساند و کاتالان‌ها را پیش انداخت اما در ادامه کریم بن‌زما مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها در دقایق ۲۰ و ۲۴ دو گل وارد دروازه کاتالان‌ها کرد تا به یک‌باره ورق به سود شاگردان آنچلوتی برگردد.

در شرایطی که نیمه اول با برد رنال رو به اتمام بود لیونل مسی در دقیقه ۴۲ موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا دو تیم در یک بازی مهیج در نیمه اول به تساوی دو بر دو رضایت دهند.

در نیمه دوم ماینکو داور اسپانیایی این دیدار به اشتباه خطایی که بر روی رونالدو در پشت محوطه جریمه رخ داده بود را در محوطه جریمه بارسا تشخیص داد و یک پنالتی به سود رئال اعلام کرد و رونالدو با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی در دقیقه ۵۵ تیمش را پیش انداخت تا بازی سه بر دو به سود تیم مادریدی شود.

در ادامه نیمار باز هم روی پاس مسی در موقعیت تک‌به تک با دیگو لوپز دروازه‌بان رئال قرار گرفت و سرخیو راموس با واژگون کردن مهاجم برزیلی ضمن اینکه باعثشد داور به او کارت قرمز نشان دهد، زمینه‌ساز پنالتی به سود بارسا شد و مسی در دقیقه ۶۵ بازی را به تساوی سه بر سه کشاند.

ضربه دیدنی دنی آلوس مدافع بارسا و برخورد آن به تیرک دروازه مهمترین حادثه پس از اخراج مدافع رئال بود و در ادامه زمین‌خوردن اینیستا در محوطه جریمه رئال یک ضربه دیگر پنالتی را نصیب کاتالان‌ها کرد و مسی بار دیگر با قرار گرفتن پشت این توپ سومین گل خود در این بازی را در دقیقه ۸۴ به ثمر رساند.

در نهایت این بازی با نتیجه چهار بر سه به سود بارسا به پایان رسید تا شاگردان مارتینو ۶۹ امتیازی شوند و در یک قدمی رئال مادرید ۷۰ امتیازی قرار گرفتند و به نوعی لیونل مسی با هت‌تریک خود در برنابئو رئال را مثل شهر مادرید که در روزهای گذشته شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است، به هم ریخت.

مسی رکورد دی استفانو را شکست / ستاره بارسا بهترین گلزن ال‌کلاسیکو

لیونل مسی مهاجم بارسلونا موفق شد با گلزنی در دقیقه ۴۲ مقابل رئال مادرید ۱۹ گله شود و رکورد دی‌استفانو را شکست.

ستاره آرژانتینی پیش از این با ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکو در کنار دی‌استفانو قرار داشت اما با گلزنی در این بازی توانست رکوردشکنی کند.

مهاجم بارسا در نیمه دوم هم از روی نقطه پنالتی دو بار دیگر گلزنی کرد تا ضمن هت‌تریک، بیستمین و بیست و یکمین گل خود برای بارسا در ال‌کلاسیکو را به ثمر برساند.

رائول با ۱۵ گل، پوشکاش، جنتو و سزار با ۱۴ گل در مکان‌های بعدی قرار دارند. رونالدو هم با گلزنی در دیدار مقابل بارسا ۱۴ گله شد

پایان کار ایران با مدال برنز محجوب

در روز پایانی مسابقات جایزه بزرگ گرجستان، محمد جمالی در وزن ۹۰ - کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس برابر " زیاد گوگاتچاری " نفر دوازدهم رنکینگ جهانی به میدان رفت و بازنده تاتامی را ترک کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

جواد محجوب دومین نماینده ایران در این مسابقات بود که دور نخست استراحت داشت و سپس برابر " داوید لوریاشویلی " از گرجستان با یک امتیاز " وازاری " نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده‌ها رفت.

محجوب در جدال برای کسب مدال برنز ابتدا الکساندر مشکالیدزه از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و سپس گورام توشیاشویلی دیگر حریف گرجستانی خود را با امتیاز شکست داد و به نشان برنز دست پیدا کرد. در این وزن بولیشنکو از اکراین مدال طلا کسب کرد. رمارنکو جودوکار بلاروسی الاصل تیم امارات به مدال نقره گرفت گاسیموف از روسیه در کنار محجوب روی سکوی سوم ایستادند.

تیم ملی جودو کشورمان با سه جودوکار در این مسابقات شرکت داشت که با مدال برنز محجوب و عنوان پنجمی قاسمی‌نژاد به کار خود پایان داد.

پنجم فروردین:

دادگاه عالی پرتغال محکومیت کی‌روش را تأیید کرد

یک سایت پرتغالی در گزارشی نوشت: دادگاه عالی عدالت محکومیت کارلوس کی‌روش، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران را در پرداخت جریمه نقدی به آژانسی که توسط جواد سالم عراقی مدیریت می‌شود و فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی را تأیید کرد.

کی‌روش نسبت به این حکم اعتراض و درخواست بررسی مجدد کرده بود. دادگاه استیناف لیسبون در جلسه خود در تاریخ ۳۱ ژانویه تصمیم اولیه خود پرداخت ۵۶ هزار و ۲۵۰ دلار به جواد سالم را تأیید کرد. ۲۱ اکتبر ۲۰۱۰ دادگاه استیناف لیسبون سپرده‌ای حدود ۸۰ هزار یورو را تعیین کرد و در دسامبر همان سال ۱۲۰ هزار یورو برای ضمانت تعلیق محکومیت وی از کارلوس کی‌روش دریافت کرد.

دادگاه اویراس در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۸ که در جلسه محاکمه ثابت کرد که کی‌روش حق کمیسیون را به این آژانس پرداخت نکرده است.

در می ۱۹۹۸ کی‌روش قراردادی دو ساله با فدراسیون فوتبال امارات امضا و توافق کرد که حق کمیسیون جواد سالم را از ۱۰ درصد دستمزد سالیانه‌اش که در سال اول ۴۵۰ هزار دلار و در سال دوم ۵۶۲ هزار و ۵۵۰ دلار بود، پرداخت کند.

کی‌روش در اواسط آگوست ۱۹۹۸ مبلغ ۴۵ هزار دلار به عنوان ۱۰ درصد از مبلغ دستمزد سال اول به جواد سالم پرداخت کرد. ۱۳ ماه پس از قرارداد، فدراسیون فوتبال امارات و کی‌روش این قرارداد را فسخ کردند. در حالی که مبلغ ۴۰۲ هزار و ۳۳۸ دلار توسط چک بانک ملی شارجه به وی پرداخت شده بود.

همان طور که دادگاه اویراس در محاکمه خود اعلام کرده بود، سرمربی پرتغالی در سندی که به دادگاه ارائه کرد دریافت چنین مبلغی را انکار کرد.

دادگاه اویراس در پایان کی‌روش را به پرداخت حق کمیسیون محکوم کرد.

جادوگر در جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان می‌رود؟!

به احتمال فراوان علی کریمی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان یکی از بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال ایران به میدان می‌رود.

فدراسیون فوتبال ایران از بازیکنانی که قرار است در اردوهای قبل از جام جهانی شرکت کنند مدارک لازم را جهت شرکت در اردوها اخذ کرده است.

در همین راستا علی کریمی یکی از بازیکنانی بوده که مدارک خود را به فدراسیون داده برای اخذ روادید اتریش جهت شرکت در اردوی تیم‌ملی به سفارت این کشور رفت.

همچنین طبق اعلام حسن آذرنیا، کریم انصاری‌فرد و حامد لک دو بازیکنی دیگر تراکتورسازی هستند که برای اخذ روادید به سفارت اتریش رفتند.

علی کریمی در جام حذفی فصل گذشته پس از اینکه پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال این رقابت‌ها شکست خورد از حضور در تیم‌ملی فوتبال انصراف داد.

در سال جاری کریمی بارها اعلام کرده اگر بتواند به تیم‌ملی کمک کند بدون شک این کار را انجام می‌دهد و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی نیز بارها نسبت به حضور علی کریمی و استفاده از توانایی‌های فنی این بازیکن تاکید کرده است.

با توجه به اخذ مدارک علی کریمی و حضور او در سفارت اتریش برای دریافت روادید قرار گرفتن نام علی کریمی به عنوان یکی از مسافران تیم‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

قهرمانی زودهنگام بایرن در لیگ آلمان

پیکارهای هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال آلمان موسوم به بوندس لیگا با ۴ دیدار آغاز شد که بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیک برلین موفق شد هرتا را ۳ بر یک شکست دهد. مونیخی ها با این نتیجه موفق شدند در فاصله ۷ هفته تا پایان فصل به مقام قهرمانی زودهنگام برسند.



آنها با این برد ۷۷ امتیازی شده و فاصله امتیازات خویش را با نزدیکترین رقیب به ۲۵ افزایش دادند که به این ترتیب قهرمانی زودرس را از آن خود کردند.

در این پیکار تونی کروس ۶، ماریو گوتسه ۱۴ و فرانک ریبری ۷۹ برای مونیخی ها گلزنی کردند. آدریان راموس از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۶ تک گل هرتا را به ثمر رساند.

ششم فروردین:

قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا برگزار شد / ایران در جمع عرب‌ها، B گروه مرگ

تیم ملی فوتبال ایران پس از قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا در گروه C با تیم‌های قطر، بحرین و امارات هم‌گروه شد.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ دی ماه امسال به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها نیز در این کشور برگزار شد و به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود در این مسابقات را شناخت.

* گروه بندی کامل قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان، کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین، کره‌شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر، بحرین

گروهD: ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴

ایران در نخستین دیدار به مصاف بحرین می‌رود / به یاد خاطرات ملبورن

تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها در تاریخ ۲۱ دی‌‌ماه امسال به مصاف بحرین خواهد رفت تا پرونده حضور تیم ملی کشورمان در جام ملت‌‌های آسیا رسماً با این دیدار باز شود.

این بازی در ورزشگاه ملبورن، شهری که تیم ملی ایران توانست جواز حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ را به دست بیاورد، برگزار می‌شود تا خاطرات دیدار حماسی ایران - استرالیا دوباره در اذهان فوتبال دوستان ایرانی زنده شود.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به شرح زیر است:

۲۱ دی:

ایران - بحرین(ورزشگاه ملبورن)

۲۵ دی:

ایران - قطر(ورزشگاه استرالیا)

۲۹ دی:

ایران - امارات(ورزشگاه بریسبان)

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نوزدهم دی ماه سال ۱۳۹۳ آغاز می‌شود و روز یازدهم بهمن با دیدار فینال به پایان خواهد رسید، ضمن اینکه قرار است بازی‌های این دوره جام ملت‌های آسیا در ۵ شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکسل و بریزبین برگزار شود.

همچنین مرحله یک چهارم نهایی تیم‌های اول و دوم گروه‌ A به صورت ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه B دیدار خواهند کرد و تیم‌های اول و دوم گروه C به صورت ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه D دیدار خواهند کرد.

بر همین اساس تیم ملی کشورمان در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف تیم‌های گروه D برود که به این ترتیب یکی از ۴ تیم ژاپن، اردن، عراق و قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴ در این مرحله با ایران دیدار خواهند کرد.

نکته قابل توجه اینکه تیم ملی ایران در ۵ دوره اخیر این رقابت‌ها به صورت پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی با کره‌جنوبی دیدار کرده است که با قرعه کشی انجام شده در رقابت‌‌های دور جدید، دیگر خبری از دیدار سنتی ایران و کره در مرحله یک چهارم نهایی نخواهد بود و دو تیم در صورت صعود به مراحل بالاتر باید انتظار هم را بکشند.

کی‌روش پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا:

بازی‌های ایران با همگروه‌هایش همیشه پرتنش است / امارات از بهترین‌های آسیا محسوب می‌شود

پس از انجام قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا کارلوس کی‌روس، سرمربی تیم ملی کشورمان به تاریخچه و سابقه دیدارهای بین تیم ملی ایران و حریفانش در گروه C این رقابت ها اشاره کرد و گفت: هر وقت که ملی پوشان ایران می‌خواهند مقابل امارات، قطر و بحرین بازی کنند احساس و تنش زیادی در این دیدارها وجود دارد.

وی در مورد حریفان ایران در مرحله گروهی این رقابت ها ادامه داد: البته می توان از بحرین به عنوان حریف سنتی ایران نام برد. قطری‌ها نیز مثل حریفان دیگر ما در حوزه خلیج فارس هستند و امارات هم بنظرم یکی از بهترین تیم‌های آسیایی محسوب می شود.

هفتم فروردین:

مربی سابق ایران مربی تیم فوتبال بانوان آمریکا شد / نمازی: چالش جدید و هیجان انگیزی است

تام سرمانی، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا، امید نمازی، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد.

نمازی که به طور ناگهانی و بدون اطلاع از تیم ملی ایران جدا شده بود در مورد حضورش در تیم ملی آمریکا گفت: ‌این یک چالش جدید و هیجان انگیز است. با آغاز دومین دوره لیگ ملی فوتبال بانوان NWSL و حمایت هرچه بیشتر از تیم‎های ملی پایه و چشم انداز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵، فوتبال آمریکا دوران درخشانی را سپری می‌کند.

خالصانه از کار کردن با بعضی از بهترین بازیکنان جهان و کمک در راه رساندن تیم به درجه بالاتر، لذت می‎برم.

کارلوس کی روش از رفتار نمازی در جدایی از تیم ملی به شدت انتقاد کرده بود.

۳۰ درصد از اقساط اردوی خارجی تیم ملی پرداخت شد

شاگردان کی روش ۲۴ فروردین عازم آفریقای جنوبی می‌شوند / اعلام اسامی ملی پوشان، ۲۲ فروردین

مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد برنامه های تیم ملی در راه آماده سازی جام جهانی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: تیم ملی ۲۴ فروردین برای برگزاری اولین اردوی خارجی خود عازم آفریقای جنوبی خواهد شد. اقدامات مربوطه برای این اعزام از جمله تأمین منابع مالی این اردو انجام شده و حتی در این بین ۳۰ درصد قسط برگزاری این اردو پرداخت شد تا به طور قطع راهی این اردو بشویم.

وی با اشاره به اینکه لیست تیم ملی یک روز بعد از پایان لیگ برتر اعلام می شود تا ملی پوشان خود را برای حضور در اردوی آفریقایی تیم ملی آماده کنند، افزود: اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی حدود ۳ هفته ادامه خواهد داشت و در این مدت با ۴ تیم از جمله ۳ تیم باشگاهی لیگ حرفه ای آفریقای جنوبی و همچنین تیم ملی موزامبیک دیدارهایی را برگزار خواهیم کرد.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

برتری فولاد، ملوان، صبا و راه‌آهن و تساوی سپاهان در خانه / استقلال باخت، پرسپولیس برد

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال برگزار شد که نتایج ۸ رقابت این هفته به شرح زیر است:

فولاد خوزستان ۲ - تراکتورسازی یک

گل‌ها: کریم انصاری فرد دقیقه ۹ برای تراکتورسازی و مهدی بدرلو دقایق ۳۳ و ۷۳(پنالتی) برای فولاد

راه‌آهن سورینت یک - استقلال خوزستان صفر

گل‌: علی علیپور دقیقه ۶۰

دقیقه ۶۸ فرزاد آشوبی با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد

سپاهان ۲ - سایپا ۲

گل‌ها: سجاد شهباز زاده و کاوه رضایی دقایق ۲۲ و ۷۹ برای سایپا و امید ابراهیمی دقیقه ۴۴ و مهدی شریفی ۵۷ برای سپاهان

صبای قم ۲ - ذوب‌آهن یک

گل‌ها: هادی شکوری دقیقه ۴۹ و رضا عنایتی ۲ + ۹۰ برای صبا و مهدی رجب زاده دقیقه ۳ + ۹۰ برای ذوب‌آهن

فجرسپاسی یک - مس کرمان یک

گل‌ها: ادینهو دقیقه ۶۵ برای مس و رامتین سلیمان نژاد دقیقه ۸۰ برای فجر

گسترش فولاد یک - ملوان ۲

گل‌ها: مهدی دغاغله در دقایق ۵۹ و ۷۷ برای ملوان و مهرداد بایرامی دقیقه ۱ + ۹۰(پنالتی)

استقلال صفر - نفت تهران یک

گل: رضا نوروزی در دقیقه ۹۱

داماش صفر - پرسپولیس یک

گل: محمد عباس زاده در دقیقه ۳۰

هشتم فروردین:


آرسنال مسی ایرانی را با ۲ میلیون پوند می‌خواهد

سایت «مترو انگلیس» اعلام کرد آرسنال خواهان به خدمت گرفتن سردار آزمون ملقب به مسی ایرانی با مبلغ ۲ میلیون پوند است. مهاجم ۱۹ ساله و ایرانی تیم فوتبال روبین کازان روسیه بارها با پیراهن این تیم به میدان رفته است و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان تیم روسی به شمار می‌رود.



بر اساس ادعای این سایت توپچی‌های لندن از مدت‌ها پیش ستاره ایرانی را مورد نظر داشته‌اند و حالا پیشنهاد ۲ میلیون پوندی برای جذب بازیکن زیر ۲۰ سال ایرانی ارائه کرده‌اند.

آزمون در مصاحبه‌ای با سایت روسی اعلام کرده که حضور در آرسنال و لیگ برتر انگلیس برای او یک رویا است. به نظر می‌رسد آرسن ونگر برای جذب این مهاجم سریع و باتکنیک که فصل ۲۰۱۳ از لیگ برتر ایران و تیم سپاهان راهی روبین کازان شده است، مصمم است.

این سایت انگلیسی فیلمی از بازی‌های مهاجم ایرانی را هم منتشر کرده است.

تیم ملی زنان ایران با دو پله سقوط در رده ۵۵ جهان ایستاد

در جدیدترین رده‌بندی فیفا که از سوی سایت فدراسیون جهانی فوتبال منتشر شد تیم ملی فوتبال زنان ایران با دو پله سقوط نسبت به رده‌بندی قبلی با ۱۴۱۲ امتیاز در رده ۵۵ جهان و ۱۳ آسیا ایستاد.

در این رده‌بندی کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن اول تا سوم هستند و فرانسه نیز با یک رده صعود به جای برزیل در جایگاه چهارم جهان ایستاد.

نهم فروردین:

اهدای نمادین پیراهن اسپانیول به کاپیتان سابق استقلال / مجیدی مدیر استعدادیابی اسپانیول در خاورمیانه

فرهاد مجیدی که این روزها دوره کلاس مربیگری را طی می کند دیدار بارسلونا و اسپانیول را از نزدیک تماشا کرد.

این بازیکن که این فصل در جریان دیدار تیم های استقلال و مس کرمان از فوتبال خداحافظی کرد از نزدیک شاهد پیروزی بارسلونا در ورزشگاه اختصاصی اسپانیول بود.

وی که پیش از این با حضور در ورزشگاه نیوکمپ از امکانات باشگاه بارسلونا دیدن کرده بود پیراهن شماره ۷ تیم اسپانیول را به صورت نمادین دریافت کرد و با مدیران این باشگاه عکس یادگاری گرفت.

گفته می شود مجیدی قرار است از این پس به عنوان مدیر استعداد یابی باشگاه اسپانیول اسپانیا فعالیت کند.

دهم فروردین:

مرحله دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری آغاز شد با حضور تمام نفرات

مرحله دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری که از روز ششم فروردین در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز شده بود، از صبح دهم فروردین با اضافه شدن محمدرضا براری به جمع ملی‌پوشان با حضور تمامی نفرات پیگیری شد.

دور دوم اردوی تیم ملی وزنه برداری در حالی از روز ششم فروردین ماه آغاز شد که بهداد سلیمی، بهادر مولایی و رشید شریفی با هماهنگی کادر فنی با دو روز تاخیر به جمع اردونشینان ملحق شدند.

مجید عسکری(دسته ۵۶ کیلوگرم)، جابر بهروزی، احسان رضائیان(دسته ۶۹ کیلوگرم)، کیانوش رستمی، رسول تقیان(دسته ۸۵ کیلوگرم)، سعید محمدپور، میثم محبی(دسته ۹۴ کیلوگرم)، نواب نصیرشلال، محمدرضا براری و جواد نادری(دسته ۱۰۵ کیلوگرم)، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی و رشید شریفی(دسته ۱۰۵ + کیلوگرم) ۱۴ وزنه برداری هستند که زیر نظر بهمن زارع و سید هادی پانزوان برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ تمرین می‌کنند.

نخستین تمرین بدون ولاسکو و ۸ غایب / ورامینی‌ها بعد از باشگاه‌های آسیا می‌آیند

صبح روز دهم فروردین ابتدا تیم ملی والیبال ب ایران با هدایت پیمان اکبری تمرینات خود را از ساعت ۹ صبح آغاز کرد و پس از پایان تمرین تیم ملی ب، شاگردان حسین معدنی که تیم ملی الف ایران را تشکیل می دهند وارد سالن شدند تا نخستین تمرین خود در سال ۱۳۹۳ را آغاز کنند. این نخستین تمرین تیم ملی والیبال ایران بعد از جدایی خولیو ولاسکو بود.

تشکیل پرونده برای تیم‌ها در صورت عدم همکاری توسط ارکان قضایی فدراسیون فوتبال

علی کفاشیان در نامه خود به رئیس سازمان لیگ کشور آورده است با توجه به مصوبات ستاد جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و توجه ویژه مبنی بر تحقق برنامه های تدوین شده و موفقیت هر چه بیشتر تیم ملی کشورمان در این دوره از بازیها، سازمان لیگ کشور باید نسبت به اجرای تقویم مسابقاتی فصل ۹۳-۹۲ لیگ خلیج فارس و لیگ آزادگان طبق برنامه ابلاغی اقدام کند.

در ادامه این نامه آمده است که در هفته های پایانی مسابقات مذکور، به منظور پیش بینی تمهیدات لازم و بررسی دقیق عملکرد فنی و رعایت اکید اخلاق حرفه ای از سوی کلیه تیمها در انجام رقابتهای سالم و جوانمردانه، علاوه بر نماینده سازمان لیگ نسبت به اعزام ناظرین ویژه با هماهنگی کمیته اخلاق و کمیته انضباطی اقدام و یک نسخه از گزارش مسابقات را به فدراسیون جهت اقدام بعدی ارائه کند.

در پایان نامه رئیس فدراسیون فوتبال به مهدی تاج آمده است اسامی بازیکنان تیم ملی از تاریخ ۲۳/۱ / ۹۳ از سوی فدراسیون اعلام می شود که ملی پوشان باید خود را به اردوی تیم ملی معرفی کنند. همچنین از سوی باشگاههای آنها باید همکاریهای لازم با تیم ملی صورت گیرد، در غیر اینصورت توسط ارکان قضایی فدراسیون پرونده مفتوح و برابر مقررات رسیدگی خواهد شد.

جواد محجوب به نشان برنز دست یافت

در روز پایانی این مسابقات دو نماینده داشت که محمد جمالی در وزن ۹۰ - کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس برابر زیاد گوگاتچاری نفر دوازدهم رنکینگ جهانی به میدان رفت و بازنده تاتامی را ترک کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

جواد محجوب دومین نماینده ایران در این مسابقات بود که دور نخسن استراحت داشت و سپس برابر داوید لوریاشویلی از گرجستان با یک امتیاز وازاری نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده رفت.

محجوب در جدال برای کسب مدال برنز ابتدا الکساندر مشکالیدزه از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و سپس گورام توشیاشویلی دیگر حریف گرجستانی خود را با امتیاز شکست داد وبه نشان برنز دست پیدا کرد. در این وزن بولیشنکو از اکراین مدال طلا کسب کرد. رمارنکو جودوکار بلاروسی الاصل تیم امارات نقره گرفت گاسیموف از روسیه در کنار محجوب روی سکوی سوم ایستادند.

تیم ملی جودو کشورمان با سه جودوکار در این مسابقات شرکت داشت که با مدال برنز محجوب و عنوان پنجمی قاسمی نژادبه کار خود پایان داد.

یازدهم فروردین:

بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و والیبال

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان حدود با حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای دقایقی تمرین ملی پوشان را نظاره‌گر کرد.

حسام الدین جعفری، سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی با اعلام این خبر به فارس گفت: گودرزی وزیر ورزش پس از اینکه برای دقایقی از نزدیک تمرین را نظاره کرد ضمن تبریک سال جدید به کشتی گیران و کادرفنی برای آنها در مسابقات آسیایی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر ورزش جوانان دقایقی هم با محمد بنا، سرمربی تیم ملی به گفت‌وگو پرداخت و سپس به دفتر رسول خادم، رئیس فدراسیون رفت تا جلسه ای را با وی در خصوص وضعیت تیم های ملی برگزار کند.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند.

گودرزی همچنین پس از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی راهی اردوی تیم ملی والیبال در سالن آزادی شد تا از وضعیت تمرینات این تیم هم مطلع شود.

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال نیز در این بازدید از روند آماده سازی تیم های والیبال ایران برای رویدادهای مهم سال جاری و نحوه انتخاب و زمان حضور «کواچ» سرمربی تیم ملی والیبال به وزیر ورزش و جوانان گزارشی ارائه کرد.

مهدی مهدوی کاپیتان تیم ملی والیبال نیز در این دیدار به نمایندگی از سوی بازیکنان سال نو را به وزیر ورزش و جوانان تبریک گفت و گزارشی از روند آماده سازی بازیکنان این تیم داد.

در اولین رده‌بندی سال ۹۳

تیم ملی فوتسال ایران در رده هفتم جهان باقی ماند

در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده برترین تیم‌های فوتسال جهان تیم ملی فوتسال ایران با ۱۵۸۹ امتیاز در رده هفتم جهان باقی ماند. این اولین رده‌بندی اعلام شده در سال جدید شمسی است که شاگردان خسوس همچنان در رده اول آسیا و هفتم جهان قرار دارند.

رتبه هم‌گروه‌های ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا هم تغییری نکرد. استرالیا با ۱۲۴۳ امتیاز در رده بیست و دوم قرار دارد. چین و اندونزی نیز به ترتیب با ۱۰۷۷ و ۹۲۱ امتیاز در رده‌های سی و هفتم و پنجاه و نهم قرار دارند.

در این رده‌بندی برزیل همچنان با ۱۹۵۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های بعدی قرار دارند.

دوازدهم فروردین:

حقیقی قهر کرد و به کافه رفت

علیرضا حقیقی پس از آنکه متوجه شد در دیدار با تروفنس هم باید روی نیمکت ذخیره‌های کوویلا بنشیند تصمیم گرفت اردوی تیم را ترک کرده و برای نوشیدن قهوه به یک کافه برود.

این بازیکن ملی‌پوش ایران پس از آن متقاعد شد که به اردوی تیمش بازگردد. او در آن دیدار پس از اخراج تابوردا به جای او وارد زمین مسابقه شد.

بازیکنان فینال تاریخی بایرن - منچستر کجا هستند؟

گزارش سایت یاهو از علی دایی؛ بازیکن افسانه‌ای فوتبال ایران و رکورددار گلزنی در جهان

سایت یاهو در گزارشی به وضعیت بازیکنان تیم فوتبال بایرن مونیخ در بازی با منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا پرداخت و در این گزارش به وضعیت فعلی این بازیکنان اشاره کرد.

این مطلب که با عنوان بازیکنان فینال به یاد ماندنی منچستر یونایتد - بایرن مونیخ سال ۱۹۹۹ کجا هستند در سایت یاهو منتشر شد به وضعیت فعلی علی دایی مهاجم آن سال‌های بایرن مونیخ هم اشاره کرده است و از او به عنوان بازیکن افسانه‌ای فوتبال ایران نام برده است.

سایت یاهو در این باره نوشته علی دایی این بازیکن افسانه ای ایرانی کجاست؟

از سال ۲۰۰۷ که علی دایی از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد به عنوان مربی مشغول به کار شد. علی دایی دارای بالاترین رکورد گلزنی در جهان است. وی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، و باشگاه پرسپولیس مشغول به کار بوده. همچنین وی سابقه عضویت در کمیته فوتبال فیفا در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ را دارد.

تایید همکاری باشگاه اسپانیایی با کاپیتان سابق استقلال
پس از انتشار اخباری مبنی بر همکاری باشگاه اسپانیول با فرهاد مجیدی به عنوان مدیر استعدادیابی، سایت باشگاه اسپانیول خبری در خصوص امضای قرارداد همکاری با کاپیتان سابق استقلال منتشر کرد.

متن این خبر به شرح زیر است:

باشگاه اسپانیول روز دوشنبه با ملی پوش سابق فوتبال ایران و یکی از بزرگترین بازیکنان آسیا قراردادی در مورد همکاری رسمی در منطقه خاورمیانه امضا کرد. مجیدی از روز جمعه در بارسلونا حضور دارد و در حال آشنایی بیشتر درباره باشگاه اسپانیول است. وی روز جمعه از ورزشگاه اختصاصی باشگاه اسپانیول بازدید کرد و توضیحات کاملی در مورد زمین چمن و کمپ اختصاصی اسپانیول به وی ارائه شد.

مجیدی روز شنبه شاهد دربی بارسلونا و اسپانیول بود و در بین دو نیمه این مسابقه از سوی خوان کالت رئیس اسپانیول پیراهن این تیم را به عنوان هدیه دریافت کرد.

فرهاد مجیدی یکی از مطرح‌ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بوده و یک فصل نیز در تیم راپید وین اتریش بازی کرده است.

لیگ قهرمانان آسیا

تساوی سپاهان و تراکتور و برتری فولاد

در ادامه هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ابتدا دو تیم الاهلی امارات و سپاهان ایران در گروه چهارم در ورزشگاه الرشید دبی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

همچنین تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام میزبان العین امارات بود. این بازی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در اهواز نیز دیدار تیم های فولاد و بنیادکار از سری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در گروه B با برتری شاگردان حسین فرکی به پایان رسید تا این تیم تا پیش از بازی الجیش و الفتح به صدر جدول گروه B تکیه بزند.

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

جدال منچستر و بایرن برنده نداشت / توقف بارسا در نیوکمپ

در اولین شب از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو دیدار برگزار شد. در یکی از دیدارها منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان بایرن مونیخ بود که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دیگر دیدار این مرحله بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ دیداری اسپانیایی را مقابل اتلتیکو مادرید برگزار کرد که این بازی هم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

سیزدهم فروردین:

لیگ قهرمانان آسیا

پیروزی ارزشمند استقلال در ابوظبی / شاگردان قلعه‌نویی امیدوار به صعود

دیدار تیم های الجزیره امارات و استقلال از ساعت ۲۰:۱۰ در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی با قضاوت کیم دان جین آغاز شد.

داور کره ای این دیدار به ساموئل و مهدی رحمتی از استقلال کارت زرد نشان داد. آبی پوشان تهرانی که نیاز به برد داشته تا به جدول مسابقات برگردند در این دیدار آندرانیک تیموریان را در ترکیب اصلی در اختیار داشتند.

استقلال که روز ۲۷ اسفند ماه سال قبل در ورزشگاه آزادی مقابل نماینده اماراتی به تساوی رسیده بود با شناخت از این تیم وارد زمین شد اما در دقایق ابتدایی تحت فشار حریف قرار گرفت و در یکی دو صحنه رحمتی مانع باز شدن دروازه شد.

همین روند ادامه داشت تا اینکه ضربه چپ بازیکن الجزیره از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. البته دقایقی بعد روی ارسال حیدری، قاضی با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما توپ به بیرون رفت تا بازی بدون گل در جریان باشد.

در دقیقه ۴۱ مهاجم الجزیره در شلوغی مقابل دروازه استقلال ضربه ای ناگهانی را زد که رحمتی توپ را به کرنر فرستاد تا این نیمه با وجود حملات فراوان تیم اماراتی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم استقلال بهتر بازی را آغاز کرد و حتی در دقیقه ۵۲ روی حرکت فوق العاده برهانی و قاضی می‌توانست توسط نوری به گل برسد اما ضربه این بازیکن را گلر الجزیره با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.

چند دقیقه بعد الجزیره در موقعیت گل قرار گرفت اما حریف نتوانست از این فرصت استفاده کند تا اینکه روی حرکت خوب مهدی نظری و پاس وی به قاضی مهاجم استقلال دومین گل خود را تیم اماراتی در دو هفته اخیر به ثمر رساند تا بارقه های امید در این تیم زنده شود.

درست یک دقیقه بعد پاس قاضی به نظری این بازیکن را در موقعیت قرار داد اما ضربه این بازیکن را گلر حریف گرفت.

نماینده ایران که در این دقایق خیلی خوب بازی می کرد این بار از روی ضربه تونی کاروالیو می توانست گلزنی کند که باز هم گلر الجزیره با واکنشی خوب توپ را به بیرون فرستاد.

در دقایق پایانی بازی و با حضور مبعلی استقلال بازی را اداره کرد تا آبی پوشان با کسب ۳ امتیاز ارزشمند به ایران برگردند و همچنان شانس صعود را به دور دوم داشته باشند.

تیم استقلال با این برد در ورزشگاه محمد بن زاید طلسم شکنی کرد و برای اولین بار الجزیره امارات را شکست داد تا ارزش این برد دو چندان باشد.

استقلال با این برد ۴ امتیازی شد و با توجه به نتیجه دیدار الریان و الشباب در رده سوم قرار گرفت تا همچنان شانس صعود به دور دوم را داشته باشد. الجزیره نیز با این شکست ۷ امتیازی باقی ماند و به رده دوم جدول گروه A صعود کرد.

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

انتقام رئال از دورتموند با رکوردشکنی رونالدو / باخت شاگردان آقای خاص در پاریس

در دومین شب از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان بروسیا دورتموند بود و با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید و به نوعی انتقام شکست و حذف سال گذشته را از شاگردان کلوپ گرفتند.

در دیگر بازی پاری سن ژرمن با نتیجه سه بر یک چلسی و شاگردان آقای خاص را در پاریس مغلوب کرد.

دیدار برگشت این دو دیدار سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. چهارشنبه هفته آینده هم بایرن میزبان منچستر یونایتد است و اتلتیکو میزبان بارسا خواهد بود. دیدار رفت هر دو دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.

چهاردهم فروردین:

پس از دستگیری در تایلند

بازیکن پینت‌بال ایران متهم به قتل شد!

پلیس تایلند پس از بازداشت بازیکن تیم پینت‌بال داتیس ایران، وی را به محلی نامعلوم برده و خبری از وی در دسترس نیست.

رحمت اسدی یکی از بازیکنان تیم پینت بال داتیس که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه این تیم راهی تایلند شده بود، چند روز پیش توسط پلیس تایلند به دلایل نامشخص در هتل محل اقامت خود دستگیر شد.

در حالی که هنوز هیچ علت مشخصی برای این کار عنوان نشده است، برخی رسانه‌های خارجی اتهام قتل در دبی امارات و فرار به تایلند را مطرح کرده‌اند.

برادر وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زمانی که برادرم پس از مسابقه در هتل محل اقامت خود استراحت می‌کرد، ۲۰ پلیس تایلند با لباس شخصی شبانه وارد هتل شده و وی را دستگیر و به محل نامعلومی برده‌اند.

وی ادامه داد: به هیچ وجه هم اجازه ملاقات به هم تیمی‌هایش را نداده‌اند و پس از پیگیری بیشتر گفته‌اند او به محل دیگری انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌هایمان هم از سفارت ایران در تایلند هنوز به نتیجه ای نرسیده و نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در خصوص اینکه برخی سایت‌های خارجی اتهام وی را قتل عنوان کرده‌اند، گفت: ‌ ما هم چنین چیزی را شنیده‌ایم اما به هیچ وجه صحت ندارد.

دژاگه تابستان در هرتابرلین؟

تیم فوتبال هرتابرلین آلمان که در حال حاضر در رده دهم لیگ بوندس لیگای آلمان قرار دارد به دنبال بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده است و به همین منظور به تازگی خواهان جذب اشکان دژاگه مهاجم ایرانی فولام انگلیس و بازیکن سابق خود شده است.

دژاگه که عملکرد خوبی را از زمان حضورش در فولام داشته است مورد توجه مسئولان هرتا قرار دارد.

به گزارش کیکر، این بازیکن ۲۷ ساله که تا سال ۲۰۱۵ با فولام قرارداد دارد، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ در هرتابرلین حضور داشته است و پس از آن راهی ولفسبورگ شد.

فولام در هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس سه بر یک مغلوب اورتون شد که تک گل این تیم را دژاگه به ثمر رساند. این تیم در حال حاضر در قعر جدول رده بندی لیگ جزیره قرار دارد.