انتصاب فامیلی - تجاری در هیات مدیره استقلال

به گزارش افکارنیوز، سرانجام هیات مدیره و مدیرعاملان جدید دو باشگاه بزرگ پایتخت مشخص شدند و حتی در این هفته تکلیف سرمربی های هر دو تیم هم معین شد تا سرخابی های پایتخت تلاش برای ساختن تیم فصل جدید را از سر بگیرند. اما همه این فرآیند پر فراز و نشیب ابهامات بزرگی داشته که هنوز کسی به آن پاسخ نداده است.

هفته گذشته بود که امیررضا خادم هیات مدیره ۹ نفره استقلال را معرفی کرد تا بهرام افشارزاده، منصور پورحیدری، مسعود معینی، رضا نثاری، مقداد نجف نژاد، رضا صادق پور، سیدسعیدرضا سیف افجه ای، صاحب پناهی و پندار توفیقی گرد هم جمع شوند و سرنوشت فصل جدید استقلال را رقم بزنند. ترکیبی که تا روز نخستین جلسه هیات مدیره خیلی هاشان همدیگر را نمی شناختند.

در این میان افشارزاده و معینی و پورحیدری به دلیل سوابق ورزشی شان شناخته شده تر بودند و در کنار خود مقداد نجف نژادی را می دیدند که از هیات مدیره قبلی باقی مانده بود و حضور او به عنوان نماینده مردم در مجلس در کنار حضورش در فراکسیون ورزش مجلس حضورش را توجیه پذیر می کرد. صاحب پناهی دیگر مدیر ورزشی است که در این هیات مدیره حضور دارد و سابقا مدیرعامل باشگاه پیکان بوده و پیکان بهترین نتایجش را در زمان او کسب کرده است. تا اینجای کار نشان می دهد که وزارت ورزش از هیات مدیره پرسپولیس درس گرفته و از افراد ورزشی تری برای هیات مدیره استقلال بهره برده است.

هیات مدیره استقلال یک عضو جالب توجه و تاثیر گذار هم داشت. رضا نثاری شهردار منطقه ۱۹ تهران. همان جایی که کمپ معروف استقلال در آن واقع شده و وزارت ورزش با آوردن نثاری به هیات مدیره تلاش کرده تا مشکلات مالکیتی کمپ استقلال را حل کنند. صادق پور دیگر عضو این هیات مدیره از دیرباز رابطه بسیار نزدیکی با امیررضا خادم داشته و فعالیت های اقتصادی متعددی را با خادم در زمان حضور او در مجلس شورای اسلامی انجام داده بود.

اما برخلاف این هفت نفر دو عضو دیگر این هیات مدیره کمتر شناخته شده اند. سید سعیدرضا سیف افجه ای و پندار توفیقی. اما کمی نگذشت که علت حضور یکی از این افراد در هیات مدیره استقلال مشخص شد. خبرآنلاین کمی بعد از معرفی توفیقی از ارتباط فامیلی او با خادم گفت و نوشت «سید پندار توفیقی عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت و گویی کوتاه با خبرآنلاین درباره اینکه گفته می شود او رابطه سببی با امیررضا خادم دارد این واکنش را نشان داد: «من نمی دانم این بچه های خبرنگار دنبال چه چیزی می گردند. حرف من این است که اجازه بدهید که استقلال و پرسپولیس به آرامش داشته باشند و به راهشان ادامه بدهند.»

توفیقی مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی به نام پک است و ظاهرا همسر او با همسر امیررضا خادم نسبت فامیلی دارند. اتفاقی که پندار توفیقی آن را نه تایید کرد و نه تکذیب.»

از سوی دیگر پیام نو امروز از ارتباط تجاری خادم و توفیقی سخن گفت و از شرکتی سخن به میان آورد که امیر خادم و سیدپندار توفیقی را در هیات مدیره خود می بیند.

امیرخادم از زمانی که مسئولیت تام الاختیار واگذاری استقلال و پرسپولیس را برعهده گرفت تا این روزها که هیات مدیره آن دوباشگاه را مشخص کرده مورد انتقاد های گاه و بیگاهی قرار گرفته است. او که از خصوصی سازی این دو تیم پیش از پایان فصل قبل خبرداده بود سرانجام توانست فقط هیات مدیره جدیدی برای این دوباشگاه معرفی کند و خصوصی سازی را به سال دیگر واگذار کند.

اما در همین رهگذر و در انتخاب اعضای هیات مدیره و اسپانسر هم عملکر شفاف نداشته و معلوم نیست که اعضای هیات مدیره این دو باشگاه از چه کانالی معرفی شده اند. حالا اما در خصوص یکی از اعضای هیات مدیره کمتر شناخته شده این باشگاه مشخص شده که علاوه بر ارتباط خانوادگی با خادم در سال ۱۳۸۸ با او یک شرکت تاسیس کرده است. امیررضا خادم و پندار توفیقی دو عضو هیات مدیره شرکتی هستند با نام «مهندسین مشاور پترو آذر پاد».

بد نیست که وزارت ورزش و شخص امیرخادم که با شعار شفاف سازی به سراغ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رفتند در خصوص عملکرد خود درباره انتخاب اسپانسر این دو باشگاه و انتخاب اعضای هیات مدیره آن دو تیم هم به صورت شفاف پاسخ گو باشند.