به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران دقایقی پیش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

کی‌روش درباره بازی فرداشب مقابل نیجریه و اینکه به نظر می‌رسد آماده‌سازی طبق برنامه‌اش پیش نرفته است؛ گفت: ابتدا اجازه دهید از طرف خودم به زبان پرتغالی صحبت کنم و به رسانه‌ها سلام بگویم و به زبان فارسی نیز صبح به خیر بگویم. همانطور که می‌دانید سفر طولانی برای ما بود تا بتوانیم توان رقابت در جام جهانی را داشته باشیم. ما از کار خودمان که شایسته حضور در جام جهانی باشد، راضی هستیم.

وی افزود: مشکلات زیادی وجود داشته اما در نهایت در جام جهانی حاضر شدیم. البته بعد از آنکه توانستیم راهی جام جهانی شویم، می‌دانستیم حضور در این رقابت‌ها سطح دیگری را طلبد می‌کند، چراکه باید مقابل بهترین‌های دنیا بازی کنیم و بدون شک بالا بردن سطح تیم کار راحتی نبوده است.

وی ادامه داد: برای اینکه برای سه بازی آماده شویم کار ساده‌ای نبود، اما الان آماده‌ایم. بسیار خوشحالم که اینجا هستیم و می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که ایران شایستگی حضور در جام جهانی را دارد. بنابراین تلاش می‌کنیم تا حد ممکن لذت را به ایران و ایرانی تقدیم کنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که انتظار شما برای بازی اول‌تان چیست، گفت: این بازی مهمی برای هر دو تیم است. اطلاع داریم که نیجریه پر از ستاره است، نفرات زیادی که در اروپا بازی می‌کنند، کشی هم مربی خوبی است. آنها به گواه تاریخ تیم خوبی هستند و زمانی که در جام جهانی بازی کردند با اینکه آن زمان انتظار زیادی از این تیم آفریقایی نبود اما خوب بازی کردند. آنها حتی انتظار دارند که تا نیمه نهایی یا حتی فینال هم برسند. بنابراین با توجه به نفراتی که دارند بازی برای ما سخت خواهد بود، اما ما ستاره‌های خوبی داریم و علاوه بر آن روحیه ما نیز خیلی بالاست.

وی افزود: ‌ ما اینجا هستیم چون گروهی دیگر از بازیکنان قوی با اعتقاد قوی و تعهد راسخ به کاری می‌خواهند به اهداف خود برسند. شاید کار سخت باشد اما به رویاهایی رسیدیم که در خواب می‌دیدیم. هیچکس نمی‌گوید که بازنده‌ایم یا برنده و همین زیبایی فوتبال است. ما برای برد مبارزه خواهیم کرد و شانس خودمان را امتحان خواهیم کرد و فردا همین کار را از دقیقه اول مبارزه انجام می‌دهیم تا موفق شویم.

کی‌روش در مورد اینکه شما چه چیزی به این تیم ارائه می‌کنید، گفت، آرژانتین شانس رسیدن به فینال را دارد و تیم ملی ایران هم پرتغال نیست، تیم من الان ایران است، چند سال در ایران بوده‌ام و با احساس مبارزه خواهیم کرد. در چند سال گذشته شاهد بودم اولین بازی در یک رقابت همیشه پیچیده‌ترین است اما برای ایران، نیجریه رقیب ماست. الان رقابت ما با نیجریه است و پس از آن به آرژانتین فکر می‌کنیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان اروپایی از جمله دژاگه چه امتیازی برای تیم ملی ایران هستند، گفت: ‌ جام جهانی تمام مربوط به بازیکنان با کیفیت است. تیم نیجریه مملو از بازیکنانی است که در اروپا بازی می‌کنند. ستاره‌های نیجریه در اروپا بازی کرده‌اند و ۱۶ درصد آنها در تیم‌های انگلیسی بازی کردند و من هم به این ترتیب نفراتی را پیدا کردم و با بازیکنان داخلی تلفیق کردم. تجربه همه چیز در تیم و مهم‌ترین مسئله است.

کی‌روش در مورد اینکه آیا ایران می‌تواند اولین تیم آسیایی پیروز جام جهانی باشد، گفت: به همین خاطر هم هست که ما اینقدر تلاش می‌کنیم اما تا الان نمی‌توانیم یک تحلیل از این وضعیت ارائه کنیم. در پایان جام جهان فرصت خوبی برای تحلیل خواهد بود که خودمان را با تیم‌های آفریقایی و امریکای جنوبی تحلیل کنیم و ببینیم که می‌توانیم در این سطح بازی کنیم یا خیر.

سرمربی تیم‌ملی در مورد اینکه گفته می‌شود تیم‌ملی نیجریه به خاطر مشکلات مالی تهدید کرده بود که تا حل نشدن این مشکل در جام‌جهانی شرکت نخواهد کرد آیا تیم‌ ملی ایران نیز چنین تهدیدی را به کار برده بود یا خیر، گفت: ابتدا لازم می‌دانم به یکی از بازیکنان نیجریه که از دوستان خوب من است احترام بگذارم، به شخصه دو مهاجم آنها را می‌شناسم که بازیکنان خوبی هستند و می‌دانم که آنها برای پول بازی نمی‌کنند البته درآمد مهم است با این حال این تفکر در آنها وجود ندارد. در مورد خود ما نیز باید بگویم که تضمین می‌دهم که طی سه سال و سه ماه گذشته این گروه از بازیکنانی که تیم‌ملی را پیش بردند به خاطر خشنودی مردم بازی کردند و به خاطر مردمی که عاشق فوتبال هستند، هرگز ذهن آنها دنبال مادیات نبوده است. تیم‌ملی ایران با عشق به جام جهانی رسید و به خاطر تعهدی که به هواداران و طرفداران داشت.

وی در مورد مشکل گلزنی در تیم‌ملی گفت: اگر اعتقاد دارید فوتبال فقط حمله است، روزنامه‌های اسپانیایی را بخوانید و ببینید که آنها در مورد نتیجه چه فکر می‌کنند. این فوتبالی است که نتیجه‌اش مهم است. هنوز نتایج دیدار با آرژانتین را به خاطر می‌آورم که حتی مارادونا هم نمی‌توانست مقاومت کند و گاهی اوقات این تیم با مشکل مواجه می‌شد. دفاع بخشی از بازی است و هیچکس انتظار ندارد که جام جهانی توسط افراد غیرمسئول بازی شود، اما ما اینجا هستیم تا سختی و زحمت بکشیم با این حال باز هم تاکید می‌کنم که دفاع بخشی از فوتبال است و با فوتبال منفی تفاوت دارد ما باید تلاش کنیم که بازی را ببریم و این تفاوت می‌کند با اینکه بخواهیم همیشه تهاجمی بازی کنیم با این حال قول می‌دهم که اگر نیجریه بخواهد حمله کند ما نیز در ضدحملات بتوانیم جواب خوبی به آنها بدهیم.

کی‌روش یادآور شد: این گروه مربیانی که در کنار هم اینجا هستیم به خاطر این است که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و برزیل را با احترام ترک کنیم و این درک را ایجاد کنیم که تیم‌ملی ایران تیمی است که می‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد، با وجود تمام مشکلاتی که برایش به وجود آمد چون تیم ما شایسته این احترام است.

سرمربی تیمملی گفت: باید از فوتبال لذت ببریم و خودمان را عرضه کنیم. امیدوارم بازیکنانم با تلاشی که میکنند خودشان را با بهترین شکل خود عرضه کنند و طبیعتا همانطور که گفتم هیچ تیمی اینقدر بزرگ نیست که همیشه ببرد و آنقدر کامل نیست که در فوتبال همیشه پیروز باشد. مهمترین نکته در فوتبال این است که آماده باشید و ما هم باید تلاش کنیم تا مقابل تیمی مانند نیجریه از نقاط ضعف آنها استفاده کرده و بتوانیم با تمرکز بالا بهترین کیفیت خود را ارائه دهیم.