واکنش وزارت ورزش به ماندن کی روش

به گزارش افکارنیوز، پس از اینکه بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال برای ماندن او در تیم ملی فوتبال ایران، ابهامات بسیاری به وجود آمد؛ وزارت ورزش شخصاً وارد عمل شد تا این ابهامات را حل کرده تا تکلیف تیم ملی فوتبال در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هرچه سریع‌تر مشخص شود.

در این زمینه مقرر شد تا رضا حسنی‌خو، مدیرکل وزارت ورزش در جلسات فی‌مابین شرکت کرده و بر مباحثی که در جلسه می‌گذرد، نظارت داشته باشد، هرچند که این اتفاق باعثشده بود تا قبل از آغاز جلسه همگان به اتفاق، این موضوع را نشانه‌ای روشن از سوی وزارت ورزش برای ماندن کی‌روش تلقی کنند.

گفت و گوی مفصلی را در خصوص جلسه برگزار شده با حسنی‌خو انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

ابتدا در خصوص جزئیات مذاکره فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش در صورت امکان توضیحات لازم را ارائه دهید؟

در جلسه روز گذشته بیشتر گلایه‌مندی‌های کی‌روش مطرح شد و بیشتر بر سر مسائل کلی صحبت و موافقت‌ها به عمل آمد.



روابط عمومی وزارت ورزش قبل از آغاز جلسه از قرائت بیانیه‌ای در این خصوص بعد از جلسه مذاکره خبر داده بودند اما این اتفاق نیافتاد؟

شرایط برای این موضوع مهیا نشد. کلیات نیز همان‌هایی که بود بعد از جلسه عرض کردم، در مورد جزئیات نیز اجازه دهید فعلا نزد ما باقی بماند تا در آینده ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

به نظر شخص جنابعالی، چند در صد امکان دارد که کی‌روش کار خود را با تیم ملی ادامه دهد؟

زمینه فراهم است. وزارت ورزش مخالفتی ندارد، فدراسیون فوتبال نیز موافق ادامه همکاری این مربی است و خود کی‌روش هم موافق است. یکسری ملزومات و ملاحظات وجود دارد که آنها نیز فراهم شود، کی‌روش ماندگار است. در واقع با شرایطی که پیش آمد درصد ماندن کی‌روش بالا رفته است.

پس باید کی‌روش را سرمربی تیم ملی بدانیم؟

الان هم او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و شما هم او را سرمربی تیم ملی بدانید، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

با حضور آقای اسدی به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال که البته گفته می شد ایشان نیز از سوی وزارت ورزش برای این پست انتخاب شده است و زمانی که مخالفت‌های وی با ادامه کار کی‌روش مطرح شد، این ذهنیت پیش آمد که این مخالفت‌ها از سوی وزارت ورزش است و شاید وزارتی‌ها دیگر خواستار ماندن کی‌روش نیستند. اما با حضور شما در جلسه در واقع نشانه‌های آشکار ماندن کی‌روش نیز به وجود آمد. سرانجام وزارت ورزش موافق ماندن کی‌روش است یا مخالف؟

فقط می‌توانم با صراحت عنوان کنم که مجموعه وزارت ورزش و مجموعه دولت به این نتیجه رسیدیم که کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بماند و این طور نباشد که این تلقی پیش بیاید که ما در حال دخالت هستیم. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که کی‌روش بماند و اعلام هم کنیم که وزارت ورزش مخالف کی‌روش نیست و فدراسیون هم باید تدبیر کند تا او بماند و ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید در این زمینه انجام خواهیم داد.

شخص شما به عنوان نماینده وزارت ورزش، در جلسه فوق مباحثدخالتی هم داشتید یا فقط بر مذاکرات نظارت کردید؟

ما فقط آمده بودیم تا ببینیم که موضوع از چه قرار است و چرا طرفین نمی‌توانند مشکل بین خود را حل کنند، ضمن اینکه اگر هم کمکی از دست ما بر می‌آید انجام دهیم.

البته پس از مذاکرات موفقیت‌آمیز ۵ + ۱ و امیدبخشی به مردم در سال همدلی و همزبانی دولت و مردم در سال جاری، مردم این امید را داشتند که حداقل در زمینه تیم ملی فوتبال نیز به درخواست آنها توجه شده و کی‌روش در تیم ملی بماند.

ان‌شالله که همین طور خواهد بود و شما هم دعا کنید.


آیا توسط وزارت ورزش ارزیابی از عملکرد و نتایجی که در زمان کی‌روش به دست آمده، انجام شده است؟

من در این مسائل وارد نیستم و دخالتی هم در حوزه فنی نمی‌‌کنم. این موارد را باید کمیته فنی و آقای اسدی که در زمینه‌های فنی وارد است باید نظر بدهد.

یکی از مشکلات کی‌روش بحثحضور آقای اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون در این سمت است چون کی‌روش قبلا با آقای نبی مشکل خاصی نداشتند. آیا در این زمینه هم صحبت کردید و حوزه اختیارات طرفین در این زمینه مشخص شد؟

کی‌روش یکسری کلیات را در مورد مدیریت داخلی فدراسیون مطرح کرد که آقای کفاشیان باید در این خصوص تدبیر کنند که خودشان هم پس از جلسه به این موضوع اشاره کردند.

کی‌روش اعلام کرده بود که به وی اتهام دلالی و دزدی زده‌اند. در این مورد هم بحثشد؟

ما این موضوع را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنیم. هرکسی این صحبت را مطرح کرده باید مستند صحبت کرده و در این خصوص سند رو کند.

از کی‌روش سوال نکردید که بر چه اساسی این صحبت را مطرح کرده است؟

من نمی‌دانم چه فردی این حرف را به او زده است اما هرکسی هم زده باید خودش با سند جواب بدهد. البته خیلی در جریان این موضوع نیستم اما به نظر هم می‌رسد حرف بی‌ربطی هم باشد چون اگر باشد باید سند و مدرک وجود داشته باشد و ما به هیچ وجه تأیید نمی‌کنیم.

به مفاد جلسه بازگردیم. در خصوص برنامه‌ها و اردوهای بعدی تیم ملی هم در این جلسه بحثشد؟

کی‌روش و کفاشیان در این مورد صحبت کردند و من خیلی وارد جزئیات این موضوع نشدم.

به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش در مورد تخلفاتی که این روزها در فوتبال از آن نام برده می‌شود هم صحبت می‌کنید. در این زمینه آیا اسناد و مدارکی به دست شما رسیده است؟

گزارشات مختلفی در این زمینه به ما رسیده است اما اینکه بگوییم سندی در این مورد وجود دارد، خیر. در این خصوص حرف زیاد است اما مستند چیزی وجود ندارد و اگر مدرکی باشد حتما برخورد می‌کنیم.

تخلفات مربوط به امر داوری چطور؟ چون این موضوع دغدغه آقای وزیر هم بود.

این مباحثدغدغه ما هم هست و اگر مستند باشد اول از طریق مراجع قانونی و سپس از طریق وزارت ورزش برخورد خواهیم کرد. گزارشات در این مورد هست اما مستنداتی وجود ندارد.

دلالی‌های فوتبال جطور؟

در این زمینه هم مستندی وجود ندارد.