حاشیه‌های یک تیم بی‌حاشیه

به گزارش افکارخبر، تیم فوتبال سایپا تهران که با جذب چند بازیکن مطرح به خصوص جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و حفظ بیشتر نفرات مؤثر فصل گذشته به یکی از مدعیان لیگ پانزدهم تبدیل شده بود، پس از کسب چند نتیجه خوب در فصل جاری به یکباره با افت محسوسی مواجه شد و با قبول ۲ باخت متوالی مقابل استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان از رتبه دوم جدول به جایگاه هفتمی نزول کرد.

در کنار ضعف محسوس فنی و تاکتیکی نارنجی‌پوشان وقوع چند حاشیه در این تیم نیز از دیگر عوامل مهم کسب نتایج ضعیف خودروسازان می‌باشد.

قطع بی‌موقع برق ورزشگاه دستگردی تهران در زمان بازی‌های سایپا که در ۲ دیدار از ۳ بازی انجام گرفته نارنجی‌پوشان در این ورزشگاه تکرار شده، درست در نیمه معروف به مربیان تا حدودی افکار و اندیشه‌های مجید جلالی را بری ادامه مسابقه به هم ریخت و اولین حاشیه این فصل سایپا رقم زد.

افشای جزئیات قرارداد جوادن کونام در رسانه‌ها گلایه هافبک باتجربه سایپا از مدیر عامل این باشگاه را در برداشت و وی از بیت‌اله رضایی درخواست کرد با این اتفاق رقم قرارداد سایر نفرات تیم را نیز منتشر کند.

دیگر حاشیه عجیب خودروسازان مربوط به کسر مبلغ قرارداد بازکنان مصدوم این تیم است خبری که چند تن از بازیکنان سایپا آن را تائید و البته کسر شدن مبلغ قرارداد بازکنان مصدوم را مربوط به فصل قبل دانسته و وجود آن را در قرارداد فصل جدید تا حدودی تکذیب کرده‌اند.

یکی دیگر از بحث‌های حاشیه‌ای تیم سایپا مربوط به بالارفتن میانگین سنی شاگردان جلالی است. البته سایپا در فصول گذشته به حدی جوان‌گرایی کرده و از پیشگامان این عرصه در فوتبال کشور بوده است که اولین اقدام این باشگاه در جذب چند بازیکن با سابقه منجر به ابهاماتی برای کارشنسان فوتبال کشورمان شد موضوعی که اعضای کادر فنی و مدیریتی سایپا آن را تنها برای رسیدن به اهداف خود در فصل جاری برشمردند.

اما شاید جالب‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین حاشیه در ارتباط با باشگاه سایپا در فصل جاری، خبر بستن قرارداد باشگاه با بازیکنی به نام سروش فیروزی است.

این بازیکن در تست فنی مجید جلالی مردود شده بود، اما با سفارش یکی از حامیان مالی موفق به عقد قرارداد با نارنجی‌پوشان شد. طولی نکشید که با کناره‌گیری این حامی مالی، قرارداد فیرونی نیز به صورتی خودجوش فسخ شد.

بیت اله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا پس از افشاگری یکی از برنامه‌های ورزشی در خصوص این قرارداد، شفاف‌سازی موضوع را منوط به حضور در این برنامه دانسته و از پاسخگویی تلفنی خوداری کرد.

البته رضایی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد حاضر است تمام جزئیات قرارداد فیروزی را منتشر کند ضمن اینکه هیئت مدیره به هماهنگی لازم در این رابطه دست یافته‌اند.

پس از گذشت مدتی، صحبت‌های عضو هیئت مدیره باشگاه سایپا، دریچه‌ای تازه از این قرارداد جنجالی را باز کرد.

رهیت با بیان موجه‌نبودن دلایل مدیرعامل سایپا در انعقاد این قراداد از قانع‌نشدن اعضای هیئت مدیره باشگاه خبر داد و اقدام رضایی را برای جذب حامی مالی از این طریق اشتباه دانست.

به طور حتم این قرارداد اولین و آخرین نمونه از قراردادهای این چنینی در فوتبال ما نیست اما ناهماهنگی مسئولان باشگاه سایپا در این ماجرا می‌تواند به علامت سوال بزرگی برای تیم مدیریتی این باشگاه تبدیل شود.

سجادی: روابط عمومی پاسخگوی ناهماهنگی مدیران سایپا است

حمید سجادی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه سایپا ضمن عدم پاسخگویی در خصوص این ناهماهنگی گفت: هیئت مدیره باشگاه سایپا به آرامش مجموعه فکر می‌کند به همین دلیل درست نیست اعضا در این خصوص صحبت کنند، ما نمی‌خواهیم در روند‌کاری باشگاه اختلال به وجود آوریم. اخلاق مدیریتی در باشگاه سایپا به گونه‌ای تعریف شده که باید روابط عمومی باشگاه در خصوص مسائل این چنینی پاسخگو باشد به هر صورت زمانی رهیت و رضایی در این باره اظهار نظر کرده‌اند جایز نیست سایر اعضای هیئت مدیره با پاسخگویی به اصحاب رسانه به این موضوع دامن زنند.

پیرو صحبت‌های سجادی با حسین خیبری، مدیر روابط عمومی باشگاه سایپا در خصوص ناهماهنگی به وجود آمده گفتگو کردیم که وی مسئله ناهماهنگی در قرارداد سروش فیروزی را موضوعی بین مدیران باشگاه دانسته و بیان کرد: من نمی‌توانم در این خصوص پاسخگو باشم.

هرکدام از طرفین نظرات خود را در رابطه با این قرارداد مطرح کرده‌اند. ضمن این که بحثدرباره قرارداد سروش فیروزی به پایان رسیده و به طور حتم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در جلسات آینده به هماهنیگ‌های لازم در این مورد دست می‌یابند.

وی افزود: به هر حال صحبت بیشتر در رابطه با این قرارداد تنها سبب دامن‌زدن به حواشی خواهد شد.

رضایی: رهیت حق هرگونه اظهار نظری را دارد

عدم پاسخگویی این ۲ مسئول باشگاه سایپا ما را بر آن داشت قادر مصاحبه با مدیر عامل این باشگاه نظر وی را در رابطه با ناهماهنگی به وجود آمده جویا شویم.

بیت اله رضایی در این خصوص اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهیم این موضوع را بزرگ‌نمایی نکرده و نگران باشگاه سایپا نباشند.

وی ادامه داد: رهیت به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار هیئت مدیره باشگاه حق دارد که از دلایل من برای بستن قرارداد با سروش فیروزی قانع نشده و دراین خصوص مطالبی را بیان کند.

قرار نیست تمام اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل باشگاه در موضوعی وحدت نظر داشته و از دیدگاه یکسانی برخوردار باشند.

ضمن این که نمی‌توان این موضوع را به عنوان ناهماهنگی مطرح کرد. چنین مسائلی سبب ایجاد حاشیه برای سایپا خواهد شد.