کار سخت استقلال و سپاهان

به گزارش افکارخبر، لیگ برتر با برگزاری دیدار استقلال خوزستان و صبای قم در هفته ششم این رقابت‌ها از امروز(دوشنبه) از سرگرفته خواهد شد و پس از برگزاری این بازی، پنج دیدار دیگر هم فردا برگزار می‌شود. نگاهی به بازی‌های روز سه‌شنبه می‌اندازیم.

گسترش‌فولاد تبریز - استقلال تهران
با توجه به اینکه استقلال نتوانست دیدار هفته پنجم خود را مقابل نفت تهران برگزار کند و این دیدار به دلیل حضور شاگردان علیرضا منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد، تیم گسترش‌فولاد توانست به یک قدمی آبی‌پوشان پایتخت برسد. گسترش‌فولاد در حالی باید از استقلال میزبانی کند که می‌تواند با یک پیروزی این تیم را در جدول رده‌بندی کنار بزند و حداقل یک پله صعود کند.

شاگردان فراز کمالوند با ۸ امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارند و البته استقلال ۹ امتیازی و سوم جدولی هم در اندیشه ماندن در جمع رقباست. استقلالی که این فصل با پرویز مظلومی، اندیشه‌های جدیدی در سر دارد و بازیکنان این تیم بارها اعلام کرده‌اند با نمایشی متفاوت می‌خواهند به قهرمانی برسند. باید دید آیا این استقلال متفاوت می‌تواند در میدان سخت تبریز به سه امتیاز برسد یا دچار مشکل خواهد شد.

پدیده خراسان - سیاه‌جامگان مشهد
علاوه بر تماشای دربی‌های تهران، اصفهان، تبریز و اهواز این فصل باید شاهد یک دربی دیگر در لیگ برتر باشیم. شهرآوردی که بین تیم‌های مشهدی پدیده و سیاه‌جامگان برگزار می‌شود و مطمئناً می‌تواند پس از سال‌ها جذابیت را به فوتبال مشهد بازگرداند. پس از اینکه مشهدی‌ها چند سال در لیگ برتر تیمی نداشتند، پدیده سال گذشته این جای خالی را پر کرد و این فصل هم سیاه‌جامگان وارد معرکه لیگ برتری‌ها شد تا پس از هفت فصل دوباره شاهد برگزاری دربی مشهدی‌ها باشیم.

این اتفاق آخرین بار در لیگ هشتم رقم خورده بود که تیم‌های ابومسلم و پیام دربی مشهد را برگزار کردند، اما در همان سال پیام به لیگ دسته اول سقوط کرد و یک فصل بعد هم ابومسلم به همین سرنوشت دچار شد. فوتبال مشهد در این مدت شرایط خوبی را تجربه نکرد و هواداران فوتبالی این شهر هم با ورزشگاه‌ها قهر کرده بودند اما این امید می‌رود که با برگزاری دوباره دربی مشهد، حسرت هفت سالی اهالی این شهر به پایان برسد و مشهدی‌ها شور و شوق فوتبال را به ورزشگاه‌ شهرشان بازگردانند.

سپاهان‌ اصفهان - تراکتورسازی تبریز
شاید یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته بین تیم‌های مدعی سپاهان و تراکتورسازی برگزار شود. دو تیمی که در چند سال اخیر همیشه جزو مدعیان بودند و البته فصل گذشته هم خاطرات تلخ و شیرینی از یکدیگر دارند. شیرین؛ اتفاقی است که برای سپاهانی‌ها افتاد و این تیم توانست در هفته آخر لیگ و با توجه به تساوی تراکتورسازی مقابل نفت به قهرمانی لیگ چهاردهم برسد و تلخ؛ اتفاقی بود که برای سرخپوشان تبریزی رخ داد.

شاگردان تونی اولیویرا، فصل گذشته و به امید اینکه دیدار سپاهان مقابل سایپا با نتیجه مساوی به پایان رسیده جشن قهرمانی به پا کردند اما متوجه شدند این خبر صحت نداشته است. تراکتورسازان بخشی از این تلخی را هم از چشم سپاهانی‌ها می‌دیدند و حالا هیچ بعید نیست که به این بازی به چشم انتقام نگاه کنند. سپاهان در این بازی به فکر حفظ صدرنشینی‌اش است و قطعاً تراکتورسازی هم در پی کسب سه امتیاز برای بازگشت به جمع مدعیان این فصل خواهد بود.

راه‌آهن‌ - ملوان بندرانزلی
اختلاف امتیازی بین راه‌آهن رده دوازدهمی با ملوان رده ششمی فقط دو امتیاز است. این نشان از فاصله کم تیم‌ها و رقابت تنگاتنگی است که در لیگ پانزدهم رقم خورده و باید دید این موضوع تا چه هفته‌ای ادامه خواهد داشت. رقابت این هفته بین تیم‌های راه‌آهن و ملوان هم تقریباً رقابت دو تیم شبیه به یکدیگر است. دو تیمی که زمان آماده‌سازی اول فصل را به دلیل نامشخص بودن وضعیت مالکیت از دست دادند و البته راه‌آهن بخش زیادی از زمانش را هم به دلیل مشخص نبودن ماندنش در لیگ برتر از دست داد. با این حال نمایش این دو تیم با توجه به زمان کمی که برای آماده‌سازی داشتند، چندان هم بد نبوده و در ادامه می‌تواند امیدوار کننده‌تر باشد. باید منتظر ماند و تماشا کرد که این امید در تیم راه‌آهن و شاگردان فرهاد کاظمی وجود دارد یا شاگردان حمید استیلی می‌توانند با نمایشی بهتر وضعیت خود را در نیمه بالای جدول بهبود ببخشند.

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
ضعیف‌ترین فولاد چند فصل اخیر در حالی باید در خوزستان از ذوب‌آهن میزبانی کند که این تیم اصفهانی بهترین شروع چند فصل اخیرش را داشته است. فولاد از پنج بازی ابتدایی خود در لیگ پانزدهم فقط سه امتیاز کسب کرده و همین موضوع باعثشده، تیمی که دو فصل پیش قهرمان شد و فصل گذشته هم جزو تیم‌های بالای جدول بود در قعر جدول قرار بگیرد. حالا روز به روز کار برای دراگان اسکوچیچ سخت‌تر می‌شود و باید دید پس از شکست این تیم مقابل پرسپولیس و سنگ پرانی تماشاگران اهوازی چه سرنوشتی در انتظار این مربی کروات است.

ذوب‌آهن با وجود شکست در هفته اول و دوم لیگ، توانست شرایط خوبی را تجربه کند و اکنون با ۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. شاگردان گل‌محمدی که این روزها شرایط خوبی را هم پشت سر می‌گذارند و با انگیزه هستند، می‌خواهند این فصل چهره یک مدعی جدی را از خودشان نشان دهند و این هدف نیازمند حضوری پرقدرت در این میدان‌هاست. البته ذوب‌آهنی‌ها در دو بازی خارج از خانه مقابل استقلال و پرسپولیس نشان دادند خارج از خانه خطرناک‌تر هستند و همین موضوع کار را برای فولاد سخت‌تر خواهد کرد.

برنامه کامل هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه - ۲۳ شهریورماه ۹۴
استقلال خوزستان – صبای قم، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز

سه‌شنبه - ۲۴ شهریورماه ۹۴
گسترش‌فولاد تبریز - استقلال تهران، ساعت ۱۷، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد
پدیده خراسان - سیاه‌جامگان، ساعت ۱۷، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد
سپاهان‌ اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ۱۷:۳۰، ورزشگاه فولادشهر
راه‌آهن‌ - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهدای شهر قدس
فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز

چهارشنبه - ۲۵ شهریورماه ۹۴
پرسپولیس - سایپا، ساعت ۱۸:۳۵ ورزشگاه آزادی

زمان برگزاری دیدار نفت تهران - استقلالاهواز به دلیل حضور تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا متعاقباً اعلام خواهد شد.