رحمتی، بـوفـون شد

به گزارش افکارخبر به نقل از خبرورزشی تمرینی که بیش از 100 دقیقه به طول انجامید و پرویز مظلومی نقش اول را در آن ایفا کرد. سرمربی آبی‌پوشان که جدی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید بارها با فریادهایش جریان تمرین را قطع و از بازیکنانش می‌خواست حرکت صحیح را انجام بدهند.

حرف‌های مظلومی شادی‌های بازیکنان مرا امیدوار کرد

گفت‌وگوی پرویز مظلومی با بازیکنان استقلال پیش از تمرین به یک عادت تبدیل شده است. او در رختکن خطاب به بازیکنانش گفت: برای چندمین بار می‌گویم اینکه ما صدرنشین لیگ هستیم، دلیل نمی‌شود خود را از پیش برنده بدانیم. جدال با سایپا سخت و حساس است و اهمیت زیادی برایمان خواهد داشت. این را فراموش نکنید آنها برای رویارویی برابرمان انگیزه‌های زیادی دارند و می‌خواهند استقلال را متوقف کنند. ما باید ثابت کنیم اگر تا اینجای کار مقتدرانه پیش آمده‌ایم، براساس شایستگی و توانایی‌هایمان بوده است. مظلومی بعد ادامه داد: ما ‌توانستیم نفت را ببریم و از این بابت خوشحال هستم. خوشحالی من در جدال با نفت به واسطه اتحاد و همدلی تیم است. وقتی می‌دیدم پنالتی‌ها که گل می‌شود، همه با تمام وجود خوشحال می‌شوند و به هوا می‌پرند، لذت می‌بردم. همدلی و اتحاد یعنی همین و بابت آن از شما ممنون هستم. سرمربی استقلال در پایان گفت: برویم تمرین کنیم که وقت زیادی نداریم، جدی‌ترین تمرین ما قبل از بازی‌، همین امروز است.

جوانگرایی ادامه‌دار مظلومی

پرویز مظلومی در این فصل تصمیم گرفته دست به جوانگرایی بیشتری بزند، او نگاه جدی‌تری به تیم‌های پایه‌ای دارد و با هماهنگی و توافقاتی که با مسئولان آکادمی استقلال داشته است هر هفته بهترین بازیکنان رده‌های سنی جوانان و امید را به تمرینات بزرگسالان فرامی‌خواند. دیروز فردین نجفی مهاجم جوانان استقلال آقای گل مسابقات جوانان تهران با بزرگسالان تمرین کرد. قرار است هر کدام از نفراتی که از پایه‌ها به تیم او اضافه می‌شوند مورد تست فنی قرار گرفته و پس از تأیید ماندنی شوند.

صالح به مظلومی: چرا معینی علیه من حرف زد؟

وقتی بازیکنان استقلال در حال گرم کردن بودند، مجید صالح نزد مظلومی رفته و با او دقایقی حرف زد. مربی آبی‌ها از اظهارات مسعود معینی که علیه او بر زبان آورده بود ناراحت به نظر می‌رسید. عضو هیأت‌مدیره استقلال با انتقاد از رفتار صالح پس از بازی با نفت تهران گفته بود رفتار صالح درست نبود و با مشت کردن دست‌هایش کار بچگانه‌ای را انجام داد. توجیهات وی که گفته است من چرخیدم یا ناسزا نگفتم، فریب افکار عمومی است!

رحمتی، بوفون شد

مهدی رحمتی نقش تأثیرگذاری در پیروزی استقلال برابر نفت داشت و با مهار سه ضربه پنالتی موجب شد آبی‌پوشان به یک‌قدمی فینال برسند. با گذشت چند روز از این مسابقه هنوز بازیکنان استقلال از کاپیتان تیم‌شان تعریف و تمجید می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید رحمتی در تمرینات، بوفون صدا زده می‌شود. البته این لقب به واسطه علاقه زیاد رحمتی به سنگربان یوونتوس و تیم ملی ایتالیاست، این دروازه‌بان همیشه از بوفون به عنوان الگویش یاد کرده است.

تمرینات تاکتیکی استقلال با ماکت سایپا

تمرینات تاکتیکی استقلال براساس نقاط ضعف و قدرت نارنجی‌پوشان طراحی شده بود، مظلومی که از آنالیزورهایش خواسته بود آنالیز سایپا را در اختیارش بگذارند پس از گرفتن گزارشات آنها از مجید صالح خواست تمرینات را روی ضعف‌های فنی سایپا انجام بدهد.

دیروز استقلالی‌ها می‌کوشیدند از روزنه‌هایی که سایپا در خط دفاعی‌اش داشته است به سمت دروازه حمله کنند، طبق آنالیز صورت گرفته 70 درصد گل‌های دریافتی این تیم از عمق دفاع‌شان بوده است. البته نقاط قوت شاگردان مجید جلالی نادیده گرفته نشد، آنها روی ضربات ایستگاهی برنامه داشته‌اند و مظلومی در تمرینات این بخش، از مدافعان استقلال می‌خواست هنگام ضربات ایستگاهی جایگیری درستی در محوطه جریمه داشته باشند.

تمرینات اختصاصی هافبک‌ها

در پایان تمرین هافبک‌های استقلال در زمین ماندند و زیر نظر سیروس دین‌محمدی و صالح اختصاصی کار کردند. مربیان آبی‌پوش اعتقاد داشتند هنگامی که تیم تحت فشار است از حالت ضدحمله به قصد حمله روی دروازه رقبا هافبک‌های استقلال کُند حرکت می‌کنند و با این تمرینات اختصاصی قصد برطرف کردن ضعف‌هایشان را داشتند.