به گزارش افکارخبر به نقل از مهر بهرام افشارزاده در واکنش به پیوستن جاسم کرار به تیم نفت الوسط عراق که بلافاصله یک روز پس از جدایی رسمی وی از باشگاه استقلال انجام شد، اظهارداشت: این خبر رو از شما می شنوم اگرچه فکرش را می کردم که چنین اتفاقی بیفتد چون خودش هم چنین تصمیمی داشت. کرار چند پیشنهاد از تیم های ایرانی داشت اما می گفت نمی خواهد ایران بماند.

وی در مورد پیش بینی خود از آینده کرار در تیم جدیدش با توجه به مشکلاتی که طی مدت زمان حضور در استقلال ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم مشکلاتی که کرار در ایران و با تیم استقلال داشت در عراق تکرار شود. به نظرم هر بازیکنی به راحتی قابل کنترل است البته در صورتیکه اخلاق و رفتارش به درستی رصد، کارشناسی و روانشناسی شود. در کل من فکر می کنم حضور روانشناس در کنار ورزشکاران و تیم ها لازم و ضروری است. 

سرپرست باشگاه استقلال در این رابطه ادامه داد: به هرحال منطقی آن است که این موضوع در نظر گرفته شود افرادی که با خلاقیت های خاص خود باب همکاری را باز می کنند، توقعاتی دارند که شاید برخی از آنها غیرمنطقی هم باشد. با اینگونه افراد و توقعاتی که دارند باید به روش خاص خودش برخورد شود. با این شیوه هر فردی می تواند وارد هر سیستم مدیریتی شود و بماند.

افشارزاده با تاکید دوباره بر اینکه حاشیه ها و مشکلاتی که جاسم کرار با استقلال داشت در تیم جدیدش تکرار نخواهد شد، تصریح کرد: کرار یک عراقی است و قاعدتا در یک تیم عراقی هم قابل کنترل تر خواهد بود. به هر حال این بازیکن با تیم جدیدش از یک قشر و خانواده به حساب می آیند و از یک خزانه هم تغذیه می شوند پس نباید همکاری آنها به مشکلی ختم شود. قطعا خیلی از حساسیت هایی که در ایران و در رابطه با کرار وجود داشت، در عراق نخواهد بود. 

وی در مورد انتخاب گزینه نهایی به عنوان جایگزین جاسم کرار گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است. طی این هفته سرمربی تیم باید لیست گزینه های پیشنهادی خود را به ما اعلام کند تا از میان آنها انتخاب خود را انجام دهیم. 

سرپرست باشگاه استقلال همچنین در مورد مسائل مالی مربوط به فسخ قرارداد جاسم کرار با این تیم گفت: به هر حال تا پیش از فسخ قرارداد مبلغی پول از قرارداد منقعد شده به کرار پرداخت شده بود اما با صحبت ها و توافقات صورت گرفته بخش باقی مانده قرارداد پرداخت نمی شود. البته پرداخت مالیات مربوط به کرار بر عهده ما خواهد بود. این را بگویم کرار اگرهم همکاری خود را با استقلال ادامه می داد باید مالیاتش توسط باشگاه پرداخت می شد.

بهرام افشارزاده درپایان گفت: در کل به خاطر جدایی جاسم کرار و به لحاظ مالی نه باشگاه استقلال متضرر شد و نه خود این بازیکن؛ این جدایی بدون عناد و کینه و با توافق کامل انجام شد.