ضعیف‌ترین بازیکن استقلال را بشناسید

به گزارش ،افکارخبر به نظر می‌رسد استقلالی‌ها امسال سود چندانی از ناحیه همکاری با بازیکنان خارجی‌شان نبرده‌اند. آنها که به تازگی موفق شدند برای همیشه از شر گرفتاری‌های جاسم کرار خلاص شوند،‌ پروپجیچ را هم روی نیمکت دارند؛ بازیکنی که به عنوان قاتل تیم‌های حریف و ماشین گلزنی بالکان استخدام شد، اما فعلا چیز چندانی از او دیده نشده است.

 

در روزهایی که سجاد شهباززاده افول کرده، پروپجیچ می‌توانست خودی نشان بدهد، اما او هم فعلا خارج از معادلات پرویز مظلومی قرار داد تا همه بار گلزنی تیم روی دوش جابر انصاری بیفتد.

 

اگر بنا باشد سیستم نمره‌دهی برنامه 90 را ملاک قرار بدهیم، باید اعتراف کنیم خریدهای خارجی استقلال در لیگ چهاردهم به شدت ناکارآمد و ضعیف بوده‌اند. در حال حاضر بر اساس نمراتی که کارشناسان برنامه فردوسی‌پور داده‌اند، کرار با میانگین امتیازی 4.33 ضعیف‌ترین بازیکن فصل استقلال محسوب می‌شود که بعید است کسی بتواند تا پایان لیگ پانزدهم رکوردش را به خطر بیندازد!

 

جالب اینکه از جمع بازیکنان فعلی، نزدیک‌ترین کسی که کرار را دنبال می‌کند پروپجیچ کروات است؛ مهاجمی که فقط در 3 بازی بیشتر از نیم ساعت برای استقلال بازی کرده و البته میانگین ناامیدکننده 3.83 را به نام خودش به ثبت رسانده است.

 

پروپجیچ در مسابقه آخر با سایپا اصلا به میدان نرفت و طبعا معدل او تغییر نخواهد کرد. در این میان تنها بازیکن خارجی نسبتا قابل دفاع استقلال، هرایر مگویان بوده که با میانگین 3.07 دقیقا روی مرز متوسط ایستاده است.

 

در سیستم نمره‌دهی برنامه 90، امتیاز بازیکنان بین 1 تا 6 تعریف می‌شود که این عدد هرچه کمتر باشد، بهتر است.

 

* چهل هزار دلار چی شد؟

به این لیست حتما باید ریوالدوی برزیلی را هم اضافه کرد؛ چهارمین بازیکن خارجی استقلال در این فصل که کل پروسه کار با او از زمان جذب تا جدایی با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

 

ریوالدو که گویا به ابتکار برادرزاده مظلومی استقلالی شده بود، خیلی زود از این تیم رفت، اما درست از همان زمان بحث و جدل‌های زیادی پیرامون دستمزد دریافتی وی در محافل خبری مطرح شد. در این بین گفته می‌شد چیزی بین 30 تا 40 هزار دلار از قرارداد ریوالدو مفقود شده؛ یعنی پرداخت شده، اما کسی دریافت آن را گردن نگرفته است!

 

این پرونده در مقطعی بسیار جنجالی شد و حتی حراست وزارت ورزش هم به آن ورود کرد، اما با فروکش کردن سروصداها انگار همه فوتبالی‌ها قصه را از یاد بردند. آخرین خبری که در مورد وجه گمشده از قرارداد ریوالدو به گوش می‌رسید این بود که مدیربرنامه‌های برزیلی این بازیکن در مظان اتهام است و باید برای شفاف‌سازی در این مورد به ایران سفر کند؛ اتفاقی که گویا هنوز رخ نداده است!

 

ریوالدو در لیگ پانزدهم فقط یک بازی برای استقلال انجام داد و نمره ضعیف 4 گرفت. او در حال حاضر بعد از کرار و قبل از پروپیچ، ضعیف‌ترین بازیکن فصل آبی‌ها محسوب می‌شود.