به گزارش افکارخبر، سعید عباسی درباره آخرین وضعیت تیم تراکتورسازی و استعفای تونی اولیویرا اظهار کرد: تونی مدتها قبل جلسه ای با ما گذاشت و گفت که مشکل بیماری همسرش حاد شده و اگر جواب پزشکان منفی باشد، ممکن است با ما قطع همکاری کند. ما از وی خواستیم به هر نحوی هست، کنار تیم بماند چون سال گذشته هم نتایج خوبی گرفته بودیم.

وی افزود: قبل از بازی ملوان بود که تونی مجددا گفت بیماری همسرش در حال حاد شدن است و خواست که قطع همکاری صورت بگیرد. کار به اینجا کشید که او درخواست رسمی داد و اعلام کرد به خاطر مشکلات شخصی نمی توانم به کار در تراکتورسازی ادامه بدهم.

عباسی یادآور شد: ما این درخواست را در جلسه هیات مدیره بررسی کردیم، ولی به جمعبندی نرسیدیم چون بحث بدهی های قبلی تونی هم بود که در فیفا مطرح شده بود. امیدواریم یک نشست دیگر با تونی داشته باشیم. ما از او خواستیم تا طبق قراردادش سر تمرین حاضر شود و اگر به مسابقه ای هم رسیدیم، روی نیمکت بنشیند مگر اینکه جمعبندی به اینجا برسد که با استعفایش موافقت شود.

مدیرعامل تراکتورسازی تاکید کرد: ما هیچ مشکلی با تونی نداریم. همین الان از او می خواهیم اگر مشکلی ندارد، به کارش در تراکتورسازی ادامه بدهد.

عباسی درباره اینکه آیا بعد از جلسه روز یکشنبه هیات مدیره با تونی جلسه داشته است یا خیر، گفت: ما صبح امروز دوشنبه هم صحبتی با وکیل تونی داشتیم. قرار شد صحبت را روز سه شنبه ادامه بدهیم. بحث مهم، بحث تیم است. اگر قرار است تونی بماند، باید محکم به کارش ادامه بدهد. اگر شرایط شخصی تونی حاد است و فکرش اینجا نیست، قطعا روی تیم اثر می گذارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد احتمال می‌دهد تونی بماند؟، تصریح کرد: اگر تونی بگوید که می‌خواهد بماند، به کارش ادامه خواهد داد. 

مدیرعامل تراکتورسازی درباره گزینه های جانشینی تونی، گفت: متاسفانه قبل از اینکه تصمیم نهایی را درباره استعفای تونی بگیریم، این موضوع را به سمت و سوی مختلف می برند. هر وقت جدایی تونی قطعی شود، صریح درباره سرمربی بعد صحبت می‌کنیم.

عباسی در پاسخ به این سئوال که آیا با رسول خطیبی صحبتی برای سرمربیگری داشته است یا نه، تاکید کرد: صحبت من با خطیبی درباره بحث کمیته انضباطی بود. البته خطیبی حال و احوال تیم را هم گرفت ولی اینکه ما بخواهیم او را کاندید سرمربیگری کنیم، نیست.

مدیرعامل تراکتورسازی در پایان درباره مذاکره با امیر قلعه نویی هم گفت: در بخش مدیریتی باید همه چیز را پیش بینی کنیم. به هر حال در پیش بینی هیات مدیره گزینه‌هایی مطرح می شود ولی مهمترین بحث، نحوه جدایی تونی است.