به گزارش افکارخبر، حمید استیلی در این راستا حرف‌هایی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

صحت دارد که شما به علی کریمی پیشنهاد حضور در ملوان را دادید؟

بله، علی اصالتاً بچه گیلان است و باعث افتخار ماست که به انزلی بیاید و به قول معروف قدمش روی چشم همه ما!

ولی شنیدیم پاسخ منفی داده است.

چندی پیش با علی تماس گرفتم و پیشنهاد کردم به ملوان بیاید و به ما کمک کند اما گفت در حال حاضر قصد مربیگری ندارد.

چرا؟

به من گفت که روحیه‌ام با فوتبال فعلی و برخی آدم‌هایش سازگار نیست و ترجیح می‌دهد بیشتر به کارهای شخصی‌اش رسیدگی کند اما به او گفتم و باز هم می‌گویم هر موقع که بخواهد، می‌تواند به انزلی بیاید و کنار ما باشد.

با چه عنوانی؟

مربی یا به عبارت بهتر همکار. علی کریمی در بایرن‌مونیخ بازی کرده و از تجربه گرانبهایی برخوردار است. او می‌تواند این تجربیات را در اختیار جوانان این مرز و بوم قرار دهد و حیف است کنار گود باشد. از آن گذشته علی بسیار صادق و روراست است و چنین آدم‌هایی در این روزگار کمتر پیدا می‌شوند.

به نظر شما مربیگری با روحیات علی کریمی سازگار است؟

هرکسی یکسری خصوصیاتی دارد و آدم کاملی نیست. علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او هم بزرگ است و هم محبوب و می‌تواند با پشت‌سر گذاشتن کلاس‌های مربیگری در این زمینه هم موفق باشد.

بگذارید یک‌جور دیگر بپرسیم؛ در زمانی که علی کریمی به عنوان بازیکن برای شما در استیل‌آذین و پرسپولیس بازی می‌کرد، نشانه‌هایی از اینکه می‌تواند مربی بزرگی هم شود، در او دیده می‌شد؟

علی بهترین بازی‌هایش را در استیل‌آذین و پرسپولیس در دوره مربیگری من انجام داد و جزو پرامتیازترین‌ها بود. کریمی در زمین مدیر بسیار خوبی بود و به اصطلاح حرفش بین بچه‌ها خریدار داشت. این فاکتور بسیار مهمی برای هر کسی است که می‌خواهد مربی شود. به عبارت بهتر کریمی جنم مربیگری دارد و با توجه به اصالت گیلانی‌اش، ملوان خانه اوست.

چرا پرسپولیسی‌ها پیشنهادی به علی کریمی نمی‌دهند؟

علی کریمی بیشترین دوران فوتبالش در ایران را در پرسپولیس گذرانده و تعصب خود را نشان داده است. مطمئن باشید نوبت به او هم می‌رسد و روزی سرمربی پرسپولیس خواهد شد.

بسیار خوب، در پایان حرف خاصی ندارید؟

بار دیگر تأکید می‌کنم جای علی کریمی در فوتبال ایران خالی است و او نباید از این عرصه دور شود. حیف است، خیلی هم حیف است.