مسیری که طارمی در آن قدم گذاشته

به گزارش افکارخبر، مهدی طارمی جوان اول این روزهای فوتبال ما چشم بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال را به خود خیره کرده است. او در فصل گذشته و در جشن برترین‌های لیگ چهاردهم (93-94) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد، انتخابی که با اعتراض بعضی مربیان همراه شد.

 اما عملکرد این بازیکن جوان در فصل جاری به قدری قابل قبول بوده که همگان او را در حال حاضر بهترین مهاجم فوتبال ایران می‌دانند. البته درخشش‌های طارمی تنها به مسابقات لیگ محدود نشد و پس از اعتماد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به بازیکنان جوان لیگ، مهدی طارمی بدون شک بهترین پاسخ را به اعتماد مرد پرتغالی داد. جوان بوشهری تیم ایران، تنها 3 بازی فرصت لازم داشت تا اولین گل ملی خود را به ثمر برساند.

قرعه نسبتا آسان تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی والبته فرصت طلبی خود طارمی در این دیدارها باعث شد وی تا به اینجا با انجام تنها هفت بازی در تیم کی‌روش،‌5 گل ملی در کارنامه خود داشته باشد؛ آماری که به طور حتم همه ما را به داشتن یک مهاجم شش دانگ در پیکان خط حمله تیم ملی امیدوار کرده است.

مهاجم شماره 9 پرسپولیس که تنها 23 سال سن دارد موفق شده طی 32 بازی برای پرسپولیس، 14 بار گلزنی کند.

این در حالی است که مهاجمانی به مراتب با تجربه‌تر از او در تیم بزرگی مثل پرسپولیس موفق به تکرار عملکرد خود در سایر تیم‌ها نشده‌اند؛ بازیکنانی از جمله کریم انصاری‌فرد و محمد قاضی که پس از حضور در پرسپولیس به قدری از روزهای اوج خود فاصله گرفتند که جایگاهشان در تیم ملی را هم از دست دادند.

حال اما جوانی از خطه بوشهر با اعتماد به نفسی مثال زدنی در ترکیب پر هوادارترین تیم آسیا به عنوان برترین گلزن فوتبال ایران شناخته شده و حتی با برخی پیشنهاد‌های اروپایی مواجه شده است.

 

طارمی در فصل جاری، در حالی با 7 گل زده آقای گل ایران است که در 2 بازی پرسپولیس هم غایب بوده و این آمار را در یازده بازی از خود به جا گذاشته است. وی با ادامه این عملکرد می‌تواند با 19 گل عنوان آقای گلی لیگ برتر پانزدهم را از آن خود کند. مهدی طارمی در این صورت نام خود را در کنار بزرگانی همچون، فرشاد پیوس، علی دایی، رضا عنایتی، محسن خلیلی و آرش برهانی قرار می‌دهد.

 البته قطعا دستیابی به چنین عنوانی نیازمند دقت بالاتر و همکاری بیشتر سایر بازیکنان پرسپولیس است. طارمی که این روزها علاوه بر گلزنی استعداد بالایی از خود در هدر دادن موقعیت‌ها و البته از دست دادن ضربات پنالتی نشان داده است باید با تمرکز بیشتر روند روبه رشد خود را از سر گیرد.