واکنش آقای گل به انتقادات برانکو

به گزارش افکارخبر،  برانکو ایوانکوویچ در آخرین اظهاراتش گفته که برای حل مشکل گلزنی پرسپولیس به یک علی دایی احتیاج دارد.

 

فرشاد پیوس با این حرف برانکو مخالف است چرا که عقیده دارد روحیه مهاجمان پرسپولیس با این حرف پایین می‌آید و او نمی‌بایست این گونه آنها را تخریب می‌کرد. وی معتقد است که این حرف نتیجه عکس می‌دهد نه اینکه آنها را بهتر کند!

 

اظهارات پیوس را در ادامه می خوانید:

 

* برانکو گفته که یک علی دایی در خط حمله پرسپولیس احتیاج دارد؟

- خب برانکو با دایی در تیم‌ملی کار کرده و شاگردش بوده و به خوبی کیفیت او را می‌داند به همین جهت گفته یک بازیکن در قد و قواره او می‌خواهد.

 

* یعنی مهاجمان پرسپولیس خواسته او را در زمین نمی‌توانند پیاده کنند؟

- شاید این طوری باشد و حتما چیزی را که او از آنها می‌خواسته نتوانسته‌اند به اجرا بگذارند.

 

* عملکرد مهاجمان پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- مهاجمان پرسپولیس در حد خوبی هستند ولی یک مقدار به لحاظ روحی روانی مشکل دارند. وقتی گل نمی‌زنند استرس وجود آنها را می‌گیرد و این مساله بازی به بازی بدتر می‌شود. البته بدشانسی هم یقه آنها را گرفته وقتی علیپور و طارمی تک به تک را نمی‌زنند یعنی هم استرس دارند و هم بدشانس هستند.

 

* فکر نمی‌کنید این نوع صحبت از سوی مربی روحیه و انگیزه بازیکن را پایین می‌آورد؟

- چرا قبول دارم، متاسفانه نمی‌دانم چرا برانکو در این شرایط چنین حرفی زده است این حرف روحیه آنها را پایین می‌آورد و نتیجه عکس دارد. مهاجمان پرسپولیس کم‌تجربه هستند و قیاس آنها با دایی اشتباه است. او با دایی کار کرده و اینکه بخواهد توقع علی دایی را از علیپور داشته باشد اشتباه است.

 

* شما که در تمرین پرسپولیس حاضر شدید نظرتان درخصوص مهاجمان پرسپولیس چیست؟

- در تمرین خوب کار می‌کنند من هم علیپور و هم طارمی و حتی بنگتسون را خوب دیدم ولی اینکه در بازی گل نمی‌زنند و یا خیلی کم گل می‌زنند را باید در همان بحث روحی روانی جستجو کرد.

 

* راه حل چیست؟ شما چه توصیه‌ای دارید؟

- به عقیده من برانکو باید بیشتر تمرینات گلزنی اختصاصی برای مهاجمانش بگذارد و بیشتر از قبل روی دروازه و گل کار کنند. باید یک تمرین جداگانه برای آنها بگذارند که هافبک‌ها برای مهاجمان ایجاد موقعیت کنند تا بتوانند با ممارست در این تمرینات برای بازی در لیگ آماده شوند.

 

* شما بازی نفت و پرسپولیس را دیدید؟ آیا طارمی باید پنالتی می‌زد؟ اصلا عملکرد طارمی را چطور دیدید؟

- خب طارمی آن روز اصلا خوب نبود و مثل همیشه بازی نمی‌کرد البته او جلوی استقلال اهواز هم خیلی موقعیت از دست داد. من فکر می‌کنم مقابل نفت برانکو نباید پنالتی را به طارمی می‌داد چون قبلا هم او مثل بازی سایپا همین‌طوری پنالتی از دست داد. پرسپولیس پنالتی‌زن‌های دیگری هم دارد مثل رضاییان که خوب می‌زند.

 

* آیا هنوز هم سر حرف خودتان هستید که او آقای گل می‌شود؟

- با تمام این اوصاف بله هنوز هم می‌گویم طارمی آقای گل می‌شود. فشار الان روی او زیاد است و این وظیفه مربی است که این فشار را از روی او بردارد بنابراین طارمی در دیدارهای آینده می‌تواند با درایت برانکو درست شود و آقای گل شود.

 

* این روزها بحث زندگی خصوصی او هم مطرح است شما به طور کلی چه توصیه‌ای به طارمی درباره زندگی خصوصی دارید؟

- من تنها به طارمی توصیه نمی‌کنم بلکه به همه بازیکنان پرسپولیس توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند تداوم داشته باشند باید زندگی سالمی داشته باشند و از حاشیه پرهیز کنند. آقای گل شدن الکی نیست. بازیکن اگر شب‌زنده‌داری کند و بی‌بند و بار باشد نمی‌تواند خوب فوتبال کند. بازیکن باید 10 شب بخوابد. زمان ما ساعت 10 شب خواب بودیم و حتی مهمانی خانوادگی را به خودمان حرام می‌کردیم. الان ما که می‌خواهیم برای پیشکسوتان به میدان برویم شب ساعت 10 می‌خوابیم که صبح انرژی داشته باشیم وای به حال اینکه بخواهند حرفه‌ای بازی کنند. بازیکنی که حاشیه داشته باشد و سالم زندگی نکند همانطور که یک‌شبه می‌آید همانطوری هم یک‌شبه از بین می‌رود پس سالم زندگی کنند تا تداوم داشته باشند.