دایی: ما باید بلد باشیم از او استفاده کنیم

به گزارش افکارخبر، البته محل برگزاری این دیدار تدارکاتی در چند نوبت جابه‌جا شد. ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه خیریه عمل (محل تمرین صبای قم) برگزار شود اما بارش برف اخیر و نامناسب بودن زمین این اجازه را نداد.

در ادامه اعلام شد بازی در ورزشگاه اکباتان (اختصاصی راه‌آهن یزدان) انجام می‌شود اما با وجود کشیدن کاور روی چمن این زمین باز هم سرمای بیش از حد باعث یخ‌زدگی آن شد تا باز هم محل دیدار تغییر کند.

در نهایت با رایزنی دو باشگاه و زحمات حاج‌مهدی اربابی رئیس پیشین هیأت فوتبال استان تهران این بازی در زمین سرداران شهید شمیرانات برگزار شد. اما پیش از شروع بازی تدارکاتی اتفاق جالبی رخ داد.

دکتر عبدالصمد ابراهیمی قائم‌مقام باشگاه راه‌آهن یزدان از طرف این باشگاه و به پاس زحمات آقای گل جهان در دوران سرمربیگری‌اش در راه‌آهن یزدان یک قاب تابلوفرش دستباف به علی دایی اهدا و از او تقدیر کرد. در همین راستا دقایقی پس از بازی با راه‌آهن یزدان با علی دایی گپ زدیم؛

بازی دوستانه با راه‌آهن چطور بود؟

به هر حال یک بازی تدارکاتی خوب و جاندار بود که خدا را شکر بدون مصدومیت و آسیب‌دیدگی به پایان رسید. هر دو تیم هم بازی خوب و جوانمردانه‌ای ارائه دادند.

باشگاه راه‌آهن یزدان هم با اهدای یک تابلو فرش از شما تقدیر کرد، در این رابطه حرفی ندارید؟

راه‌آهن یزدان را تیم خودم می‌دانم و از دوست خوبم عبدالصمد ابراهیمی که مثل برادرم است تشکر می‌کنم. باشگاه راه‌آهن یزدان در این فصل نشان داده که در کنار فوتبال به دنبال حرکت‌های ارزشی است و یکی از آنها هم تمدید قرارداد محسن ایران‌نژاد بازیکن مصدوم خود بود.

تمدید قرارداد مهدی تارتار به مدت 5 سال از سوی باشگاه راه‌آهن یزدان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امنیت شغلی مهم‌ترین اصل برای هر مربی است. وقتی این اتفاق می‌افتد خیال سرمربی راحت می‌شود و مهدی تارتار هم یک مربی جوان و کاربلد است. اقدام خیلی خوبی بود و مطمئن هستم راه‌آهن یزدان در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری خواهد گرفت.

بازی‌های پرسپولیس را تعقیب می‌کنید؟

(خیلی جدی) صحبتی ندارم!

درباره شرایط کنونی صبای قم که حرف می‌زنید؟

می‌دانم شرایط صبای قم در نیم‌فصل دوم سخت‌تر هم خواهد شد. تصمیم داریم ان‌شاءا... در نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم و با شرایط بهتر به استقبال نیم‌فصل دوم برویم.

راستی در مورد حضور کادرفنی تیم ملی سر تمرین صبای قم نظری ندارید؟

اینکه دستیاران کارلوس کروش و مربیان تیم ملی سر تمرین تیم‌ها حضور پیدا می‌کنند جای تقدیر فراوان دارد. این حرکت انگیزه بازیکنان را بالا برده و باعث تعامل بیشتر مربیان ملی و باشگاهی می‌شود.

چندی پیش در کنفرانس مطبوعاتی خودتان هم کارلوس کروش را یک مربی حرفه‌ای خواندید که از سطح فوتبال ایران بالاتر است.

کارلوس کروش مربی بزرگی است و در این بزرگی هم هیچ شکی نیست. این ما هستیم که باید بلد باشیم از داشته‌های این مربی سرشناس استفاده کنیم.

علی دایی در شوک

شهریار به میان کودکان مبتلا به ایدز می‌رود

شاهین صمدپور مجری و کارگردان مجموعه مستند «شوک» درباره قسمت بعدی این مجموعه که قرار است چهارشنبه 9 دی ساعت 23:15 پخش شود، گفت: «این دومین برنامه است که به موضوع اچ‌آی‌وی مثبت (ایدز) می‌پردازیم و در قسمت دوم به سراغ کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند، می‌رویم و درد دل‌های آنها را می‌شنویم.»او درباره قسمت دوم این برنامه که چهارشنبه شب ساعت 23:15 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، نیز گفت: «در این برنامه بهنوش بختیاری به عنوان هنرمند و علی دایی به عنوان یک اسطوره فوتبال در میان بچه‌های مبتلا به اچ‌آی‌وی مثبت حاضر می‌شوند. ما به دنبال اسطوره‌ای بودیم که از طریق او تابوشکنی کنیم و حالا امیدوارم مردم با دیدن این برنامه با خیال راحت با مبتلایان به اچ‌آی‌وی مثبت ارتباط برقرار کنند.»