قلعه‌نویی: اتفاقات امروز خط‌دهی شده بود

به گزارش افکارخبر، امیر قلعه‌نویی بعد از ثبت قراردادش با تراکتورسازی به مدت یک و نیم سال در  جمع خبرنگاران، گفت: قبل از هر کار نزد تونی اولیویرا حاضر شدم و به او گفتم زحمات زیادی کشیده است. گپ دوستانه‌ای با اولیویرا زدم و از زحمات او تشکر می‌کنم. با شناختی که از تراکتورسازی دارم سعی می‌کنم یک تیم قدرتمند را بسازیم تا در 3 جبهه عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود:  امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل کنیم. شناخت خوبی از توان فنی تیم دارم. به من گفتند امروز در تمرین بسته باشد اما من مخالفت کردم. مردم باید درد دل خود را بیان کنند مردم در حضور رئیس جمهور درد دل خود را در دانشگاه بیان کردند. نگرانی من این است که نباید با فرهنگ مردم آذربایجان بازی شود. اتفاقاتی که در تمرین افتاد در شان مردم نبود. این رفتارها از سوی هواداران نبود. یکی از موفقیت‌های ما این بود که با کمترین هزینه در دور قبل تیم را آسیایی کنیم. جوسازی‌هایی که علیه من شد یک طرفه بود.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد:‌برخی رفتارها انگیزه را بالا می‌برد. باید مصمم باشیم تا یک تیم خوب درست کنیم و بازی زیبا و تماشاگر پسند انجام دهیم. تراکتورسازی پتانسیل بالایی دارد. خواسته من این است که به یکدیگر کمک کنیم شما به عکس‌های باشگاه‌ نگاه کنید مدیران، مربیان و پیشکسوتان زیادی آمدند و رفتند و فقط باشگاه تراکتورسازی مانده است. از سعید عباسی و ایوب ذوالفقاری به خاطر اعتمادشان به من تشکر می‌کنم. خوشحالم که در تبریز هستم پیشنهادهای زیادی داشتم. می‌دانستم علیه من جوسازی می‌شود اما این انتخاب را کردم که شما ببینید این عده کمی که امروز این برخورد را داشتند رفتارشان فرق می‌کند. تیم نیاز به تقویت دارد که عباسی قول داده این کار را بکند او انسان بزرگی است صداقت و معرفت را در رفتار عباسی دیدم این باعث می‌شود با قوت قلب بیشتری کار کنم. دوستان خبرنگار هم خیلی به من در دور پیش کمک کردند من می‌آیم و روزی می‌روم اما ناراحتم که با فرهنگ آذربایجان بازی شود البته این رفتارهای امروز خطی بود.

قلعه‌نویی تأکید کرد: چه کسی از قهرمان دهه 60 چیزی یادش است اما اگر یک کار اخلاقی اتفاق بیفتد همه در خاطرشان می‌ماند جام‌های زیادی گرفتم اما اینکه به خانه تونی می‌روم برایم خوشحال کننده است که اخلاق را رعایت می‌کنم اگر موفقیتی حاصل شود برای کارهای تونی است و اگر نتیجه نگیریم به خاطر بی‌کفایتی من است باید قداست هم را حفظ کنیم تا یک تیم خوب درست شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه وضعیت علیرضا پژمان و قادر رحیم‌زاده دستیاران سابق  چه خواهد شد، تصریح کرد: باید در سه جبهه بجنگیم نیاز به یک کادرفنی مجرب داریم. دوستانی که نام بردید مدنظر ما هستند. حالا باید ببینیم کدام نفرات خارجی از کادرفنی جدا می‌شوند البته اگر جدا نشوند هم این نفراتی که نام بردید در جمع ما هستند از حضور پژمان کاپیتان سابق تراکتورسازی و رحیم‌زاده استفاده می‌کنیم. بیات هم به عنوان بدنساز به جمع ما اضافه می‌شود.

سرمربی تراکتورسازی در مورد جایگاه تیمش در پایان فصل تصریح کرد: این مسئله قابل پیش بینی نیست. انتخاب تراکتورسازی به خاطر توان و پتانسیل این تیم بوده است. باید از لحاظ روحی روانی روی تیم قوی کار کنیم تا تیم به شرایط خوبی باز گردد به این تیم خوش بین هستم این تیم با تراکتورسازی که بنده تحویل گرفتم از لحاظ پتانسیل قابل قیاس نیست البته آن تیمی که از کمالوند تحویل گرفتم در رده پنجم بود اما اکنون تیم نهم است. تراکتورسازی امسال با بدشانسی زیادی روبرو شد و تونی خوش شانس نبود. تراکتورسازی می‌تواند جایگاه خود را جبران کند. اعتقاد دارد در نیم فصل دوم با تقویت تیم می‌توان کیفیت را بسیار بالا برد.

وی در مورد اینکه آیا مقابل استقلال روی نیمکت می‌نشیند، اظهار داشت: بنده قراردادم را امضا کردم. کارم شروع شده است. کارت هم اگر صادر نشود مجوز داده می‌شود خیلی‌ها گفتند تمرین امروز بدون تماشاگر باشد اما گفتم باید انتقاد را بشنوم تا هوشیارتر شوم برخی خط و ربط‌ها بوده است که من وارد آن نمی‌شوم اما این نفرات در پایان فصل شرمنده خواهند شد. سرپرست تیم یک مدافع درجه یک بود که در دهه پنجاه از دفاع بازیسازی می‌کرد همه باید به هم کمک کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد دو دستگی هواداران، گفت: این دو دستگی نبود یک خط دهی کوچک بود که برطرف خواهد، شد.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت بازیکنان سرباز گسترش فولاد در تراکتورسازی و اینکه سامان نریمان‌جهان و سعید آقایی باید در نیم فصل به تیم خود باز گردند، گفت: 2-3 ساعت است که کار خود را شروع کردیم باید پس از این فشارها ریکاوری کنیم. زنوزی مالک گسترش واقعا تراکتورسازی را دوست دارد نمی‌خواهم خیلی وارد مسائل مختلف شوم اما او  از دیروز خیلی از مشکلات را حل کرده است. مطمئنم او عاشق تراکتورسازی است باید در جلسه ‌ای که داریم منافع دو باشگاه و بازیکنان را در نظر بگیریم و کار را پیش ببریم. کمالوند و زنوزی هر کمکی که از دستشان بر بیاید انجام خواهند داد.