چرا قلعه نویی از اکران فیلم حجازی می ترسد؟

به گزارش افکارخبر،  امیر رفیعی تهیه کننده فیلم «من ناصر حجازی هستم» در گفت و گو با خبرنگار کاپ، در رابطه با اعلام توقیف این فیلم به دلیل شکایت امیر قلعه نویی اظهار داشت: تا این لحظه هیچ برگه و نامه ای در این باره به دست من نرسیده است و تا وقتی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته ما به کارمان ادامه می دهیم. شب گذشته نیز مراسم خیلی خوب و باشکوهی با حضور اهالی ورزش و هنر در موزه سینما برگزار شد و بار دیگر این فیلم روی پرده رفت. بزرگانی همچون بهرام رادان، مسعود رایگان، جواد نکونام، آرش برهانی و... در مراسم دیشب حضور داشتند و این فیلم را تماشا کردند. 

وی در پاسخ به این سوال که پس چطور وکیل قلعه نویی ادعا کرده قوه قضائیه دستور توقیف این فیلم را صادر کرده عنوان کرد: همان طور که گفتم چیزی نه رسما و نه کتبا به دست من نرسیده است. البته من به خاطر پایان دادن به همین شائبه ها می خواهم امروز به وزارت ارشاد و دادسرای فرهنگ و رسانه بروم و در جریان ریز ماجرا قرار بگیرم و در این باره بهتر صحبت کنم.

تهیه کننده فیلم «من ناصر حجازی هستم» در خصوص اینکه پاسخی برای وکیل قلعه نویی که گفته این بهترین هدیه در روز تولد ناصر حجازی بوده است، دارد یا خیر تصریح کرد: واقعا برایش متاسفم. تعجب می کنم از افرادی که دم از اخلاق مداری می زنند اما زمانی که ناصرخان زنده هم بود از او شکایت کردند و حالا که در قید حیات هم نیست این کار را انجام دادند. بزرگانی که شب گذشته در مراسم اکران این فیلم حضور داشتند تعجب کردند که چطور قلعه نویی از محتوای این فیلم شکایت کرده چون هیچ توهینی در آن وجود ندارد. ما فقط بریده جریده را کنار هم قرار دادیم و بر پایه آنها این مستند را ساخته ایم. از جمله همین مستنداتی که در فیلم نمایش داده می شود می توان به شکایت همین آقا در زمان حیات ناصر حجازی اشاره کرد که در تیتر یکی از روزنامه ها آمده است، «قلعه نویی شکایت کرد، حجازی محروم شد» اگر آقایان اینها را قبول ندارند در واقع به مطبوعات توهین می کنند.

رفیعی در پایان گفت: دلیل نگرانی قلعه نویی را نمی دانم چون باید اجازه دهیم که مردم درباره چنین فیلمی قضاوت کنند. اگر حتی من تهیه کننده در ساخت این فیلم اشتباه کرده باشم بعد از اکران فیلم دستم پیش مردم رو می شود و اگر واقعا صداقت در این فیلم باشد هم مردم متوجه می شوند.  پس اینکه این دوستان نگران هستند قطعا ریگی به کفش شان است. حتی اگر شکایت قلتعه نویی صحت داشته باشد سوالم اینجاست که من چرا احضار نشدم. فقط می دانم یک بار به وزارت ارشاد رفتند و نامه نگاری کردند که وزارت ارشاد پای صدور مجوز این فیلم ایستاده بود و هیچ اتفاق بدی از سوی این وزارتخانه رقم نخورد.