سوپرایز لیگ از زبان مهدوی کیا

به گزارش افکارخبر، مهدی مهدوی‌کیا در خصوص انتخابش به عنوان بهترین هافبک راست فوتبال ایران بعد از انقلاب، وضعیت خودش در آلمان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار این خبرگزاری پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

شرایط‌تان در فوتبال آلمان چطور است؟

کارم را طبق یک برنامه تنظیم‌شده جلو می‌برم. ما در تیم‌های 11 تا 19 سال باشگاه هامبورگ فعالیت می‌کنیم و تا الان هم نتیجه کارمان بد نبوده است. باشگاه هامبورگ یک برنامه پنج ساله را پایه‌ریزی کرده است و امیدوارم که همه چیز همین‌طور خوب پیش برود.

در مورد بوندس‌لیگا صحبت کنید، به نظر می‌رسد امسال هم بایرن مونیخ قهرمان می‌شود؟

فعلاً که چیزی معلوم نیست و دورتموند هم بایرن مونیخ را تعقیب می‌کند. باید دید در دور برگشت چه اتفاقاتی خواهد افتاد، ولی بایرن مونیخ در اروپا یک تیم رؤیایی شده است.

آیا شایعات در مورد جدایی پپ گواردیولا از این تیم حقیقت دارد؟

گواردیولا آخرین فصل از قراردادش را در بایرن سپری می‌کند. او هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده و شاید از بایرن برود. فعلاً که چیزی معلوم نیست.

اخبار فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟

کم و بیش دنبال می‌کنم.

در مورد عملکرد پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

قبلاً هم گفته بودم که برانکو و پرسپولیس نیاز به زمان دارند و این تیم رفته رفته خودش را به بالای جدول می‌کشد و راهش را پیدا می‌کند.

کدام تیم شانس زیادی برای قهرمانی دارد؟

قضاوت در این مورد زود است. نکته غافلگیرکننده در لیگ امسال درخشش استقلال خوزستان بوده و آنها عالی نتیجه گرفته‌اند، در واقع این تیم سورپرایز لیگ امسال است. استقلال هم تیم خوبی دارد، صبا با علی دایی نتایج خیلی خوبی گرفته و ذوب‌آهن نیز با یحیی مدعی است. کسی فکر نمی‌کرد فولاد خوزستان امسال نتایج بدی بگیرد، ولی فعلاً وضعیت خوبی ندارد. در حال حاضر نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، ولی در مورد موفقیت مربیان جوان باید بگویم که این موضوع خون تازه‌ای را به مربیگری در ایران تزریق کرده است.

در مورد انتخاب خودتان به عنوان بهترین هافبک راست بعد از انقلاب چه صحبتی دارید؟

من باید از لطف مردم تشکر کنم. خوشحالم که بعد از سال‌ها هنوز فراموش نشده‌ام و این اتفاق خستگی را از تنم بیرون کرد. گزینه‌های دیگر هم همه جزو بهترین‌ها بودند. نامجومطلق اگر مصدوم نمی‌شد در بهترین تیم‌های اروپا بازی می‌کرد و من از بازی کردن کنار او لذت می‌بردم. کرمانی‌مقدم بازیکن باتعصب پرسپولیس بود و نوازی هم بازیکنی بود که در بانک ملی با هم شروع کردیم. نوازی در استقلال درخشش خوبی داشت و به تیم ملی هم رسید.

نوازی گفته که در فوتبال چیزی از شما کمتر نداشته است، نظر خودتان چیست؟

محمد یک بازیکن دوپا بود و معمولاً چنین فوتبالیستی کم پیدا می‌شود. جالب اینجاست که او در بانک ملی ابتدا فوروارد بود و بعد به پست دفاع چپ آمد. سانترهای نوازی واقعاً بی‌نظیر بود.

در مورد وضعیت تیم ملی و تغییر نسلی که کی‌روش در حال انجام دادن آن است چه صحبتی دارید؟

این تغییر نسل باید صورت می‌گرفت. به هر حال این بازیکنان جوان باید خودشان را نشان بدهند و تجربه بیشتری پیدا کنند. من معتقدم ایران برای رفتن به جام جهانی کار سختی دارد، ولی امیدوارم جریان یکی در میان راهیابی این تیم به جام جهانی از بین برود و ما برای اولین بار دو بار پیاپی حضور در جام جهانی را تجربه کنیم.

شما موافق عملکرد کی‌روش در تیم ملی هستید؟

او تا اینجا نتیجه گرفته است، در ضمن ما نباید در این مورد نظر بدهیم. این فدراسیون فوتبال است که کی‌روش را انتخاب کرده و آنها باید نظر بدهند.