چرا رئال علی کریمی را جذب نکرد؟

۲۷ آذر ۹۱ ، مجله باشگاه بایرن مونیخ 10 انتقال پر حاشیه و پر سرصدای این باشگاه را بررسی کرده است. در این بین انتقال کریمی نیز مورد بررسی قرار گرفته است و نکته ی جالب در این بین علاقه ی رئال مادرید به کریمی بوده است.

شول, زی روبرتو, بالاک, یرمیس, سالی حمیدزیچ, هارگریوز, دایسلر, شواین اشتایگر, همه این بازیکنان تا قبل از انتقال علی کریمی به بایرن یعنی در سال 2005.2006 به خوبی در خط میانی جا افتاده بودند و بایرن خط هافبک موفقی را یدک می کشید .

با این وجود فلیکس ماگات این بازیکن 26 ساله تیم الاهلی امارات را که در آن زمان زیر نظر وینفرد شفر در امارات بازی میکرد به بایرن آورد. کریمی که عنوان مارادونای آسیا را به خود اختصاص داده بود موفق شده بود در 85 بازی این تیم 49 گل به ثمر برساند با این حال بسیاری از هواداران به موفقیت وی در بایرن و تجدید قوا برای تیم خود شک داشتند .

 جالب اینجاست که پس از انجام شدن و قطعی شدن این انتقال مسئولین باشگاه رئال هم اعلام کردند که وی را زیر نظر داشتند و تنها به علت تنبل بودن علی کریمی در تمرینات او را به خدمت نگرفتند.

 

کریمی در 33 بازی برای بایرن تنها 3 بار توانست 90 دقیقه ثابت در ترکیب اصلی بازی کند و در برابر مدافعین باهوش بوندسلیگا چندان موفق عمل نکرد.

 

۲۷ آذر ۸۷ که مصادف بود با عید سعید غدیر خم و در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر تیم منتخب پرسپولیس و استقلال با لباس آبی و قرمز به سبک لباس تیم بارسلونا به مصاف منتخب لیگ برتر رفتند که توانستند با نتیجه چهار بر دو منتخب لیگ را شکست دهند. تنها شش هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند و این دیدار خیریه را تماشا کردند و بازیکنان ملی پوش به دلیل حضور در تورنومنت چهار جانبه فوتبال در عمان حضور نداشتند. 

در همین روز نیز تیم ملی در اولین بازی این تورنومنت چهار جانبه به مصاف اکوادور رفت که یک بر صفر شکست خورد.

 

۲۷ آذر ۸۵، جواد نکونام نخستین گل خود را برای اوساسونا مقابل ویاریال به ثمر رساند. اوساسونا این بازی را چهار بر یک پیروز شد.

 

۱۸ دسامبر ۲۰۱۰، اینتر قهرمان جام باشگاه های جهان شد. اینتر که در فصل گذشته با خوزه مورینیو چهار جام سری آ ، جام حذفی ایتالیا، سوپر جام ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده بود ، در فصل جدید نیز و بعد از جدایی مورینیو و با هدایت بنیتس ، جام باشگاه های جهان را نیز فتح کرد تا مجموع جامهای خود را در سال ۲۰۱۰ به پنج جام برساند و سالی فوق العاده را برای هوادارانش رقم بزند.

 

۱۸ دسامبر ۱۹۲۱، تیم ملی لهستان اولین دیدار بین المللی خود را برابر مجارستان انجام داد و با یک گل شکست خورد. تیم ملی لهستان در ۱۹۱۹ تشکیل شد و در این مسابقه تنها دو سال از عمر آن می گذشت. 

لهستان از ۱۷۷۲ تا ۱۷۹۵ بین سه همسایه قدرتمند خود یعنی اتریش ، روسیه و پروس تقسیم شده بود و در نتیجه این کشور برای ۱۲۳ سال از نقشه اروپا حذف شده بود. اما بعد از جنگ جهانی اول و در پاییز ۱۹۱۸، چندین کشور اروپای شرقی از جمله لهستان ، استقلال خود را بازیافتند و یک سال بعد نیز فدراسیون فوتبال خود را تاسیس کردند.

تیم ملی لهستان به چندین افتخار هم در فوتبال رسید که مهترین آن مدال طلای المپیک در ۱۹۷۲ و دو بار مقام سوم جام جهانی در سالهای ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ بود.  

 

 

جان لوکا پالیوکا ، یک از بهترین دروازه بانان تاریخ ایتالیا ، متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۶ است. وی در تیمهای سمپدوریا ، اینتر میلان، بولونیا و آسکولی بازی کرد و در سال ۲۰۰۷ و در سن ۴۱ سالگی بازنشسته شد. وی از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ عضو تیم ملی ایتالیا بود و ۳۹ بازی انجام داد و در جامهای جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴و۱۹۹۸ حضور داشت. وی در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ که با شکست ایتالیا در ضربات پنالتی برایر برزیل همراه بود ، دروازه بان اول ایتالیا بود. 

جان لوکا پالیوکا هم اکنون به عنوان مفسر ورزشی در تلوزیون ایتالیا فعالیت می کند.