خوشحالم که این افتخار را نصیب پرسپولیس کردم

مهدی طارمی درباره آخرین وضعیت خودش و پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل راه‌آهن صحبت کرد. او اعتقاد دارد هیچ وقت نمی‌تواند رکورد علی دایی را بشکند اما می‌گوید هدفش این است که این کار را انجام دهد. طارمی همچنین می‌گوید هیچ وقت خودش را با علی دایی و فرشاد پیوس مقایسه نکرده است زیرا آنها از بهترین مهاجمان ایران بوده‌اند و طارمی راه زیادی دارد تا بتواند به آنها برسد.

 

در ادامه گفت‌وگوی مهدی طارمی را می‌خوانید:

* روز گذشته مقابل راه‌آهن بازی خوبی را به نمایش گذاشتید و توانستید با پیروزی در این دیدار به رتبه چهارم در نیم فصل دست پیدا کنید. بازی را چطور دیدید؟

ما از همان ابتدا روی بازی مسلط بودیم و در تمام دقایق، بازی در کنترل ما بود. بازی زیبایی را هم به نمایش گذاشتیم و در اکثر دقایق با پاس‌هایی که به یکدیگر می‌دادیم مالکیت توپ در اختیار ما بود. فکر می‌کنم تیم ما استحقاق کسب پیروزی را داشت. خوشحالیم که توانستیم از فرصت‌های گلمان استفاده کنیم و به پیروزی برسیم.

 

* با دو گلی که در این دیدار زدی، عنوان آقای گلی نیم فصل را به دست آوردی. پیش‌بینی می‌کردی بتوانی دو گل در این بازی بزنی؟

گلزنی من در این دیدار اصلا مهم نیست. آن چیزی که برای من اهمیت دارد پیروزی تیمم است. هیچ وقت دوست ندارم به خاطر هدف‌های شخصی پرسپولیس موفق نشود. خوشحالم که روز گذشته به پیروزی رسیدیم اما از اینکه با گل‌های من به پیروزی رسیدیم برایم شیرین‌تر بود.

 

*با این دو گل توانستی آقای گل نیم فصل شوی. این در حالی است که پرسپولیس مدت‌ها بازیکنی نداشته که به این عنوان دست پیدا کند.

بله، همین‌طور است، مدت‌هاست پرسپولیس آقای گلی در لیگ برتر نداشته است. خوشحالم که این افتخار را برای خودم و پرسپولیس کسب کردم. قبل از بازی تمام تمرکزم روی این بود که برای تیمم مفید باشم. من یک مهاجمم و وظیفه‌ام گلزنی است. خوشحالم که با انجام وظیفه‌ام برای تیمم مفید بودم. حال که به آقای گلی لیگ در نیم فصل دست یافتم برایم ارزشمند است. می‌خواهم تمام تلاشم را انجام بدهم که این روند را ادامه بدهم و در انتهای فصل با شکستن رکورد به عنوان آقای گلی دست پیدا کنم.

 

* روز گذشته دو گل برای پرسپولیس زدی. این در حالی است که چند بازی فرصت‌های گل را از دست می‌دادی و همین موضوع باعث شده بود که انتقاداتی نسبت به تو وارد شود. نظرت در این باره چیست؟

انتقاد همیشه وجود دارد. همین هواداران که مرا تشویق کردند و به من روحیه دادند اگر خوب بازی نکنم مرا مورد انتقاد قرار می‌دهند. باید تلاش کنم همیشه خوب باشم و برای تیمم گلزنی کنم. در روزهای اخیر وقتی انتقادات به سمت من می‌آمد تلاش می‌کردم تا از آنها درس بگیرم و خودم را برای آینده بسازم. همیشه دوست دارم پیشرفت کنم و در آینده مهاجم بزرگی شوم.

 

* زمانی که فرصت‌ها را از دست می‌دادی برانکو ایوانکوویچ حمایت قاطعی از تو داشت. این حمایت‌ها چه قدر به تو کمک کرد؟

برانکو مربی است که از نظر فنی و همین‌طور اخلاقی یکی از بهترین‌هاست. او از وقتی به پرسپولیس آمده تاثیرات مثبت زیادی روی این تیم گذاشته است. شما اگر بازی‌های ما را تماشا کنید می‌بینید که ما بازی‌های خیلی زیبایی را به نمایش می‌گذاریم؛ بازی که در آن پاس‌های زیادی به یکدیگر می‌دهیم و به نوعی تیکی‌تاکا بازی می‌کنیم. همه اینها مرهون زحمات ایوانکوویچ است. این نوع بازی کردن ما به خاطر تمریناتی است که او طراحی کرده است. طی مدتی هم که من فرصت‌ها را از دست می‌دادم سعی می‌کرد با من صحبت کند تا از این وضعیت خارج شوم. برانکو کمک زیادی به پیشرفت فوتبال من کرد.

 

* در یکی از مصاحبه‌هایت خودت را با فرشاد پیوس و علی دایی مقایسه کردی و این موضوع باعث به وجود آمدن برخی ناراحتی‌ها شد. نظرت در این باره چیست؟

من هیچ وقت خودم را با فرشاد پیوس و علی دایی مقایسه نمی‌کنم. آنها از مهاجمان بزرگ فوتبال ایران بودند اما همیشه سعی می‌کنم یکی از بهترین‌ها باشم که در آینده بتوانم مهاجم بزرگی شوم. یکی از اهدافم این است که روزی بتوانم رکورد علی دایی را بشکنم و آقای گل جهان شوم. البته این را می‌دانم که هیچ وقت نمی‌توانم این کار را انجام دهم اما هر فوتبالیستی در زندگی فوتبالی‌اش اهدافی دارد و هدف فوتبالی من هم این است.

 

*تیم‌تان در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نمی‌کرد اما در ادامه روند نتایج تیم‌تان تغییر کرد و در نیم فصل توانستید رتبه چهارم را به دست بیاورید با این شرایط پرسپولیس می‌تواند در نیم فصل دوم روند خوبش را ادامه دهد و در انتها قهرمان شود؟

تیم ما از پتانسیل بالایی برخوردار است. در ابتدای فصل بازیکنان خوب زیادی را جذب کردیم و همان‌طور که گفتم با تدابیر کادر فنی بازی‌های خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم. مطمئنا می‌توانیم همین روند را در نیم فصل دوم ادامه بدهیم و در انتها هم قهرمان شویم. همان‌طور که برانکو بارها گفته پرسپولیس یکی از گزینه‌های قهرمانی است به شرط اینکه خودمان تلاش کنیم و حاشیه‌ها را از تیم دور کنیم.