مهاجم جوان استقلال در حالی توسط پرویز مظلومی در ترکیب اصلی به میدان رفت که سرمربی تیم امیدوار بود جوانی و انگیزه او به سود تیمش تبدیل شود. در دقایق ابتدایی این اتفاق افتاد و بهنام با پاس گل امید ابراهیمی و شروع مجددی به موقع زمینه گل سجاد شهباززاده را فراهم کرد اما تنها چند دقیقه بعد از این کار مهم برزای اسیر بی‌تجربگی خود شد و با خطا روی کریم اسلامی مهاجم صبا کارت قرمز مستقیم را جلوی چشمانش دید تا استقلال بیش از دوسوم بازی را با یک یار کمتر به میدان برود. در آن لحظات برزای با چشمان اشکبار خود تمام هم‌تیمی‌هایش را تحت تأثیر قرار داد و در نهایت هم با فریادهای پرویز مظلومی زمین را ترک کرد و به رختکن رفت. در بین دو نیمه بازیکنان استقلال وقتی حال و احوال بازیکن جوان خود را دیدند به دلداری او پرداختند جایی که خود برزای اعتراف کرد بزرگان تیم مثل سیدمهدی رحمتی و حنیف عمران‌‌زاده با صحبت‌های خود باعث آرام‌تر شدن او در آن لحظات شدند.

نکته جالب زمانی بود که استقلالی‌ها بعد از برد صبا این نتیجه را به مهاجم جوان خود تقدیم کردند تا به این ترتیب روحیه برزای را بازگردانده و او را برای ادامه فصل حفظ کنند. حتی در این بین در رختکن استقلال تعدادی از بازیکنان حرکت هوشمندانه برزای در متوقف کردن مهاجم صبا در موقعیت تک‌به‌تک را عامل اصلی برد استقلال دانستند و از او بابت آن حرکت تشکر کردند تا این مهاجم جوان در جدال برابر صبا هر دو روی سکه فوتبال را لمس کند. مسلماً صحنه‌هایی که از اشک‌های بهنام برزای در هنگام ترک زمین ثبت شد برای مدت‌ها می‌تواند به سوژه اول اردوی استقلال و محافل خبری تبدیل شود. صحنه‌ای که پرویز مظلومی از آن به عنوان کلیدی‌ترین صحنه بازی نام برد و اعتقاد داشت برزای نباید اخراج می‌شد اما کارت قرمز او نیز برگ برنده شاگردانش برابر صبا شد.

خطایی نکردم که مستحق اخراج باشم

برزای: اگر می‌باختیم، داور چه‌کار می‌کرد؟

دقایقی پس از به ثمر رسیدن گل استقلال یک توپ پشت خط دفاع جلو کشیده این تیم به کریم اسلامی رسید تا این بازیکن رو به دروازه مهدی رحمتی حرکت کند ولی بهنام برزای با سرعت بالا خودش را به او رساند و با متوقف کردنش، مانع از تهدید شدن دروازه آبی‌پوشان شد. برزای سپس با دیدن کارت قرمز داور چشمانش گرد شد و در آخر بازی در این‌باره گفت: «من که معتقدم در آن صحنه هیچ خطایی روی بازیکن حریف مرتکب نشدم. اصلاً نمی‌دانم داور چرا مرا اخراج کرد. فقط این سؤال را از او دارم که اگر با 10 نفره شدن استقلال تیم ما شکست می‌خورد یا مساوی می‌کرد و امتیاز از دست می‌داد، آیا آقای داور خودش را می‌بخشید؟!»