چرا ترکی داور بازی تراکتور و استقلال نشد؟

بازی حساسی که یک طرف آن حتما باید برنده شود. در این بازی جایی برای مساوی بودن و تعادل کفه ترازو برای سنجش دانش مربی وجود ندارد. یک طرف امیر قلعه‌نویی ایستاده و طرف دیگر پرویز مظلومی! یکی در ویترین خاطراتش با استقلال قهرمانی لیگ برتر را دارد و طرف دیگر به بردهایش در دربی افتخار می‌کند و قهرمانی در جام حذفی. هر دو برای استقلال در ویترین افتخاراتشان، جامی آورده‌اند که سکوها را دلخوش به پیروزی آنها کرده! اما این بار برای قلعه‌نویی ماجرا فرق می‌کند. سرمربی فصل پیش وقتی از استقلال خداحافظی کرد که پایان خوشی با این تیم نداشت. قلعه‌نویی چند بازی در انزلی را تجربه کرد و بعد هم در پایان نیم‌فصل با تبریزی‌ها پای میز مذاکره نشست اما از همان وقتی که به تراکتور گفت«بله» و آمد تا آخر فصل با این تیم باشد رخت رزم با استقلال را پوشید. قلعه‌نویی در بازی قبل فرصت مساوی داشت. فرصت ایستادن در یک سطح با مظلومی که امسال آمده تا با استقلال قهرمان شود اما این بار فرصتی برای مساوی نیست. جنگ در جام حذفی یک طرفش برد است و طرف دیگر باخت! این بازی روی دیگری ندارد و قلعه‌نویی می‌خواهد این بار مچ رقیب قدیمی‌اش را بخواباند. طرف دیگر این زمین مسابقه، مردی ایستاده که آن هم نمی‌خواهد بازنده باشد. مظلومی کارش سخت‌تر است و برای این مبارزه باید سختکوش‌تر باشد. حالا قاضی این میدان سخت که هر دو طرف حاضر نیستند کوتاه بیایند باید حواسش به همه چیز باشد. حسین زرگر داور سمنانی که در فصل جاری طمع تلخ محرومیت را به خاطر اتفاقات بازی استقلال و راه‌آهن چشیده و به خاطر همین اتفاقات بعد از بازی قصد خداحافظی از عالم داوری را داشت داور بازی حساس استقلال و تراکتور است.

زرگر روز گذشته به عنوان داور بازی استقلال و تراکتور معرفی شد اما تمام ماجرا این نیست و قبل از انتخاب زرگر اتفاقات دیگری برای انتخاب داور این بازی افتاده است! تا اینجای کار و تا زمانی که لیگ به نیمه‌های راه برسد محسن ترکی یکی از بهترین داوران این فصل بوده است. این داور مشهدی بزرگترین بازی‌ها را با کمترین سر و صدا قضاوت کرده و همین نکته او را به سوگلی کمیته داوران تبدیل کرده! کمیته داوران هم ترکی را برای روزهای سخت لای زرورق پیچیده تا مشکلی برایش پیش نیاید! حالا این بازوی کمیته داوران می‌تواند برایشان راهگشا باشد به همین خاطر هم قبل از بازی استقلال و تراکتورسازی او را برای قضاوت بازی انتخاب کردند، حتی گفته شد که ابلاغ این بازی را هم برای محسن ترکی فرستادند اما یک اتفاق غیر منتظره این داور را از این بازی حساس دور کرد. پدر بزرگ ترکی چند روز پیش فوت کرد و همین نکته باعث شد تا او برای قضاوت بازی مردد شود و کمیته داوران هم به دلیل شرایط پیش آمده به فکر جایگزینی افتاد. در این شرایط و با توجه به حساسیت بازی تنها گزینه‌ای که به نظر کمیته داوران رسید حسین زرگر داور سمنانی لیگ بود. کمیته داوران هم مجبور شد ابلاغ این بازی را به زرگر بدهد. کمیته داوران تحت یک اجبار و بر اثر یک اتفاق غیر منتظره مجبور شد حسین زرگر را برای بازی استقلال و تراکتور انتخاب کند اما آیا این انتخاب برای این بازی درست است؟ به کمی عقب‌تر برگردیم. به بازی استقلال و راه‌آهن. سوت این بازی را به حسین زرگر دادند اما آن روز، روز زرگر نبود شاید هم بهتر است بگوییم روز گروه داوری نبود! این داور در بازی استقلال و راه‌آهن اشتباهات زیادی داشت. اشتباهاتی که به ضرر راه‌آهن تمام شد و استقلال از آن منفعت برد. بعد از بازی به خاطر جوی که علیه این داور راه افتاد او به اشتباهش اعتراف کرد و با عذرخواهی از باشگاه راه‌آهن گفت که قصد خداحافظی از داوری را دارد. خداحافظی که بیشتر صوری به نظر می‌رسید. در آن بازی یک اتفاق از اشتباهات این داور غول بزرگی ساخت. چشمک زرگر به کمک‌هایش به اشتباه طور دیگری جلوه داده شد و تعدادی گفتند او به مظلومی چشمک زده و گفته: «بازی را برایت در آوردم!» این مساله مدت‌ها سر زبان‌ها افتاد و از زرگر مثل خیلی از داوران دیگر یک داور رنگی ساخت. داوری که گرایش به سمت استقلال دارد! حالا و بعد از گذشت هفته‌ها سوت بازی استقلال و تراکتور را به این داور دادند البته نه برای لیگ برتر بلکه برای جام حذفی! بازی که فرصت اشتباه را نه برای دو تیم بلکه برای گروه داوری هم به حداقل می‌رساند. حالا زرگر برای اینکه با سلامت و به دور از حاشیه از زمین بیرون بیاید باید حواسش به تمام حرکاتش باشد.

زرگر باید بداند چشمک‌های او و هرگونه حرکتی در صورتش به منزله اشاره به استقلالی‌ها تلقی شده و می‌تواند دردسرساز باشد! بازی حساس استقلال و تراکتور به خاطر نیمکتش جذاب خواهد بود و این مساله زیبایی بازی را بالا می‌برد و کار را برای آنهایی که در زمین مسابقه هستند (در هر لباسی ) سخت‌تر می‌کند!