این خبر از هر جهت می‌تواند جالب‌ باشد چرا که طی روزهای گذشته شنیده می‌شد باشگاه تراکتورسازی تبریز مصرانه به دنبال جذب امید عالیشاه است. عالیشاه پس از پایان دوره کاردانی، دیگر سرباز محسوب شده و طبیعی است برخی باشگاه‌های نظامی به دنبال جذب این بازیکن مطرح باشند.

شاید جالب باشد بدانید ماجرای خدمت سربازی امید عالیشاه از دوره سرمربیگری علی دایی آغاز شد. ناگهان به باشگاه خبر رسید که امید عالیشاه سرباز است و دیگر نمی‌تواند در این تیم توپ بزند. پرسپولیسی‌ها حتی راضی شدند با این هافبک - مهاجم سرعتی قرارداد بلندمدت بسته و مثل فرشاد احمدزاده به صورت قرضی او را در اختیار تراکتورسازی تبریز قرار دهند تا پس از پایان خدمت سربازی، عالیشاه به پرسپولیس برگردد. علی دایی و مسئولان باشگاه پرسپولیس خیلی دوندگی کردند تا در نهایت امید عالیشاه دانشجوی دانشگاه پرسپولیس در مقطع کاردانی شد! این بازیکن در این دانشگاه ثبت نام کرد تا به صورت موقت از رفتن به خدمت سربازی به دلیل معافیت تحصیلی خلاص شود. آن روزها جدا از تراکتورسازی تبریز، سایر باشگاه‌های نظامی نظیر ملوان انزلی، فجرسپاسی لیگ یکی و... نیز خواهان امید عالیشاه سرباز بودند که پس از دانشجو شدن این بازیکن دست‌شان به جایی نرسید.

اینک دوره کاردانی امید عالیشاه به پایان رسیده است. در روزهای گذشته اخبار متفاوتی در مورد این بازیکن به گوش رسید. شنیده شد احتمال تعویض امید عالیشاه با بختیار رحمانی هم وجود دارد و حتی ملوانی‌ها نیز پیغام‌هایی برای جذب بازیکن پرسپولیس فرستادند اما ناگهان اتفاق دیگری افتاد تا آب پاکی روی دست تراکتورسازی و سایر تیم‌های نظامی ریخته شود. امید عالیشاه در مقطع کارشناسی ثبت‌ نام کرده تا حداقل 2 سال دیگر بدون دغدغه در پرسپولیس توپ بزند. با این روش پیش‌بینی می‌شود عالیشاه در ادامه در مقطع کارشناسی ارشد و سپس تا مقطع دکترا جلو برود البته ما که بخیل نیستیم! ان‌شاءا... عالیشاه بتواند دکترا هم بگیرد و کماکان با قدرت در پرسپولیس توپ بزند.