جواد نکونام جزو موفق‌ترین فوتبالیست‌های کشورمان است که با توجه به حضورش در فوتبال اروپا به افتخارات بزرگی نیز رسیده است.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورنان بارها با تیم اوساسونا مقابل رئال مادرید قرار گرفت و با توجه به وظایف دفاعی‌اش بارها با کریس رونالدو روبه‌رو شد و بر سر تصاحب توپ با این بازیکن درگیری داشت.

نکونام در باره رویارویی‌اش با رونالدو می‌گوید: "شما با بازیکنی طرف هستید که اول دوست دارید او را از نزدیک ببیند ولی وقتی او را می‌بینید تازه می‌فهمید چقدر اشتباه کرده‌اید چون باید مدام حواس‌تان به او باشد. اگر یک لحظه از رونالدو غافل شوید کار تمام است چون از کوچک‌ترین فضاها استفاده می‌کند."

وی ادامه می‌دهد: "رونالدو 2 ویژگی در کنار هم دارد. قدرت و سرعت که ویرانگر است. اگر یک لحظه از او غافل شوید، باید دنبالش بدوید و می‌دانید که رسیدن به او کار هرکسی نیست. قدرت بدنی‌اش فوق‌العاده است و هر مدافعی را دور می‌زند. ما همیشه می‌دانستیم چه شکلی رونالدو را مهار کنیم اما مسئله این بود که نمی‌توانستیم."

نکونام که بارها بازوبند کاپیتانی اوساسونا را به بازو بسته بود در خصوص بستن بازوبند کاپیتانی در جدال با بارسلونا می‌گوید: "بازی برگشت جام حذفی در نیوکمپ بود. ما بازی رفت را یک بر صفر باخته بودیم و در بازی برگشت هم 3 بر یک باختیم. درباره کاپیتانی هم بگویم که برایم افتخار بزرگی بود مقابل بارسلونا، کاپیتان اوساسونا بودم. من در آن دوران کاپیتان سوم تیم بودم و در آن مسابقه افتخار کاپیتانی را داشتم."