به گزارش افکارخبر،  استقلال خوزستان سرانجام موفق شد پس از چند هفته تعقیب و گریز، صدر جدول را از هم نام پایتخت نشین بگیرد و با 29 امتیاز در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار بگیرد.

فرناندو خسوس دروازبان برزیلی استقلالی ها مقابل پدیده ضمن به نمایش گذاشتن یک بازی فوق العاده، دهمین کلین شیت خود را هم به ثبت رساند. اتفاقی که او را در زمره بهترین های لیگ امسال قرار داده است. خسوس در این فصل تنها 4 گل دریافت کرده یعنی میانگین گل خورده او، 0/28 گل در هر بازی است. او هم اکنون بیش از 500 دقیقه است که دروازه اش باز نشده است.

برهمین اساس مقایسه ای از عملکرد خسوس و تیم استقلال خوزستان در بسته نگه داشتن دروازه و همچنین گل خورده با تیم هایی که در 5 لیگ معتبر اروپایی بازی می کنند داشتیم که به یک نتیجه فوق العاده رسیدیم. لازم به ذکر است این مقایسه کاملا مع الفارغ است اما می تواند تا حدودی شایستگی دروازبان تیم عبدالله ویسی را نشان دهد.

لیگ برتر انگلستان:

تیم های آرسنال و منچستر یونایتد با خوردن 13 و 17 گل خورده تقریبا بهترین آمار را دارند. آرسنال 8 کلین شیت دارد و یونایتد، 7 بار توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد.

بوندسلیگای آلمان:

بایرن مونیخ با به ثبت رساندن 10 کلین شیت در 15 بازی بهترین آمار را دارد. نویر در این فصل تنها 8 گل خورده است.

لالیگای اسپانیا:

تیم های بارسلونا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید که به ترتیب در سه رده ابتدایی قرار دارند به ترتیب، 6،9 و 7 کلین شیت را تاکنون ثبت کرده اند. اتلتیکو مادرید با 7 گل خورده بهترین آمار را در لالیگا دارد.

سری آ ایتالیا:

اینتر میلان با دریافت 9 گل بهترین آمار دارد. سمیر هندانوویچ گلر باتجربه این تیم هم تاکنون در 16 بازی، 11 کلین شیت انجام داده است. یوونتوس و ناپولی از این حیث در رده های بعدی هستند.

لوشامپیونای فرانسه:

دو تیم پاریسن ژرمن و آنژه که در صدر جدول لیگ یک فرانسه هستند؛ بهترین آمار در گل های خورده و کلین شیت را هم دارند. شاگردان لوران بلان 9 گل خورده دارند و در 18 بازی، 10 کلین شیت را هم انجام داده اند. تیم آنژه هم با 10 گل خورده و 11 کلین شیت آمار بسیار خوبی را به جای گذاشته است.

این آمار نشان می دهد خسوس تنها از لودوویچ بوتیله دروازبان 32 ساله آنژه و سمیر هندانوویچ گلر اسلواک اینتر میلان کمتر کلین شیت دارد. آن هم با در نظر گرفتن اینکه بوتیله در 18 بازی این کار را اناج داده و هندانوویچ در 16 بازی. ولی خسوس در 14 بازی موفق به انجام این مهم شده است و به همین دلیل از لحاظ میانگین او عملکرد بهتری داشته است. باید ببینیم این دروازبان دوست داشتنی در ادامه می تواند به کارهای بزرگ خود ادامه دهد یا خیر.