پرویز مظلومی در این باره گفت که مقصر لغو بازی سازمان لیگ نیست اما آنها می‌توانستند پیش‌بینی کنند تا این اتفاق نیافتد.

 

* دلیل اعتراض شما به لغو بازی با سیاه جامگان چیست؟

من فکر می‌کنم با لغو یکباره بازی تمرکز تیم ما را به هم ریختند. ما در هتل اردو زده بودیم و در حالی که خود مسوولان سازمان لیگ گفته بودند صددرصد بازی برگزار می‌شود، به یکباره به ما گفتند بازی لغو شده است.

 

* ولی به هر حال این فرصتی به شما می‌دهد که کمی بیشتر استراحت کنید. اعتراض شما برای چیست؟

نکته‌ای که به ما ضربه می‌زند این است که اگر ما می‌دانستیم بازیمان قرار است عقب بیافتد، روز گذشته تمرین سنگینی انجام می‌دادیم ولی ما روز گذشته یک تمرین بسیار سبک انجام دادیم و تیم را به هتل بردیم و با این همه هزینه به یکباره متوجه شدیم که بازی لغو شده است و این مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

 

* به نظر می‌رسد سازمان لیگ برای برگزاری این بازی خیلی اصرار داشت و به همین دلیل از همان بعدازظهر اعلام نشد که بازیتان لغو شده است. درست است؟

به هر حال سازمان لیگ دنبال این بود که بازی را هرطور شده برگزار کند چون قرار است تیم امید به اردو برود اما من به آنها می‌گویم که خیلی زودتر از این می‌توانستند متوجه شوند که این بازی شرایط برگزاری را ندارد. این خیلی موضوع سختی نبود. در حال حاضر با سیستم‌هایی که در هواشناسی به وجود آمده همه می‌توانستند از چند روز قبل شرایط آلودگی و بارندگی را پیش‌بینی کنند.

 

* حالا به سازمان لیگ بابت این موضوع اعتراض نمی‌کنید؟

من فکر می‌کنم مسوول لغو بازی سازمان لیگ نبود. به هر حال اینکه هوا آلوده شده است، تقصیر سازمان لیگ نیست و البته فکر می‌کنم در لغو این بازی ستاد بحران تصمیم‌گیری کرده است. فقط من می‌گویم چرا اینطور برنامه‌ریزی می‌کنند که به باشگاه‌ها لطمه می‌خورد.

 

* اما شما مثل برنامه قبلی 4 روز بعد از بازی با سیاه جامگان باید برابر ملوان بازی کنید و در مدت استراحت‌تان تغییری ایجاد نشده است، چرا نسبت به برگزاری این بازی در روز شنبه اعتراض دارید؟

ما به این برنامه اعتراض داریم چراکه ملوان روز گذشته بازیش را مقابل ذوب‌آهن انجام داده است و 8 روز فرصت دارد که در بازی با ما استراحت کند ولی ما تنها با 4 روز استراحت باید به مصاف ملوانی برویم که حتی یک امتیاز این بازی هم برای ما بسیار حساس است.

 

* یعنی معتقدید با این شرایط نمی‌شود از شما انتظار نتیجه‌گیری داشت؟

بحث نتیجه‌گیری مطر ح نیست. من قبل از بازی با سیاه‌جامگان از سازمان لیگ خواهش کردم که بازی ما را روز جمعه برگزار کنند تا ما فرصت ریکاوری برای تمرین کردن داشته باشیم. آنها به ما گفتند که چون تیم امید قرار است روز جمعه به اردو برود، امکان ندارد با درخواست ما موافقت کنند. حالا چطور می‌شود که سازمان لیگ اینقدر راحت بازی‌ها را به روز شنبه موکول کرده است. باز هم می‌گویم که عقب افتادن بازی ها دست سازمان لیگ نیست اما به هر حال آنها می‌توانند کمی به ما ارفاق کنند تا بازیکنان ما مصدوم نشوند.

 

* پیش از این اتفاق‌ها همه می‌گفتند استقلال برای قهرمانی می‌تواند روی 6 امتیاز بازی 2 بازی پیش رو حساب کند. با اتفاق‌های افتاده چیزی تغییر نکرده است؟

هرگز قبول ندارم که استقلال از پیش برنده این دو بازی باشد. تیم سیاه جامگان تغییرات زیادی در نقل و انتقالات انجام داده است و واقعیت این است که ما شناخت زیادی از بازیکنان آنها نداریم. در ضمن ملوان هم همیشه در انزلی برای استقلال مشکل‌ساز شده است و هرگز نمی‌شود به این راحتی بگوییم که استقلال برنده این دو بازی است.

 

* فکر می‌کنید با لغو این دو بازی مشکل آلودگی هوا حل می‌شود؟

سوال من این است که وقتی مدارس و اداره‌جات تعطیل نمی‌شود، چطور قرار است آلودگی هوا کم شود؟! این موضوع امکانپذیر نیست. حالا برگزاری بازی فوتبال به کنار از مسوولان خواهش می‌کنم که فکری به حال آلودگی هوا بکنند چون سلامتی مردم در خطر است. ما که نمی‌توانیم هر شب بنشینیم و دعا کنیم که باران ببارد. باید فکری به حال این موضوع بکنیم تا مشکل آلودگی هوا به صورت ریشه‌ای حل شود.

 

* و به عنوان سوال پایانی. آیا لیست شما با بختیار رحمانی کامل می‌شود یا به دنبال بازیکنان دیگری هم هستید؟

در این مورد صحبت نمی‌کنم چراکه مسوولیت جذب بازیکن برعهده کمیته نقل و انتقالات باشگاه است. من تمرکز روی مسائل فنی است و ترجیح می‌‌دهم در مورد این مسائل صحبتی به زبان نیاورم.