مهاجری این مساله را قبلا در یکی از مصاحبه‌هایش با ایران ورزشی هم بیان کرد و گفت که از بچگی استقلالی بوده. همین مساله هم باعث شد تصور کنیم بازی خوب پدیده مقابل پرسپولیس به خاطر این حس سرمربی تیم مشهدی است. اینکه بازی با پرسپولیس را مثل دربی می‌داند و به همین دلیل تیم را باقدرت به میدان می‌فرستد تا امتیازات ارزشمندی به دست بیاورند. این مساله هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت کاملا محسوس بود و دیدیم که پدیده از پرسپولیس ۲ امتیاز به دست آورد. رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد در مورد بازی مقابل پرسپولیس، حسی که نسبت به این بازی دارد و البته شرایط تیمش صحبت می‌کند.

بعد از بازی انگار به خاطر تساوی مقابل پرسپولیس خیلی ناراحت بودید و برد را حق تیم‌تان می‌دانستید...

خب ما تیم برتر میدان بودیم و معلوم است که به خاطر مساوی ناراحت می‌شوم. واقعا در این بازی حق ما برد بود. بعد از اینکه پرسپولیس ۱۰ نفره شد من به بازیکنانم گفتم که پشت محوطه جریمه مرتکب خطا نشوند چون تنها راهی که حریف می‌توانست به گل برسد از روی ضربات ایستگاهی بود. زمانی که ۱۰ نفره بودیم و پراهیچ به علت مصدومیت بیرون از زمین بود گل اول را خوردیم. در گل دوم هم نبود این بازیکن به ما ضربه زد. در واقع غیبت پراهیچ برای ما گران تمام شد و شاید اگر او در میدان بود نظم دفاعی ما بهتر بود و چنین گلی را دریافت نمی‌کردیم.

به هر حال تیم‌ها روی این اشتباهات و مشکلات گل می‌خورند و گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس واقعا کار ارزشمندی بود.

اینکه ما یک امتیاز مقابل بهترین تیم لیگ گرفتیم چیزی از ارزش‌های بازیکنانمان کم نمی‌کند چون عملکرد خیلی خوبی داشتند آن هم با حداقل‌هایی که در تیم پدیده وجود دارد اما خیلی دوست داشتم برنده میدان باشیم چون این ۳ امتیاز می‌توانست به ما خیلی کمک کند تا در جدول شرایط بهتری پیدا کنیم.

انگار به خاطر اینکه استقلالی هستید بازی با پرسپولیس را مثل دربی می‌بینید و به همین دلیل دوست دارید حتما برنده بازی شوید...

نه، بحث استقلال نیست. ما جلوی استقلال هم خیلی خوب بازی کردیم. در آن بازی اگر مهدی رحمتی آنقدر خوب بازی نمی‌کرد و البته گل به خودی پیش نمی‌آمد ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

به هر حال به نظر می‌رسد استقلالی بودن‌تان روی این بازی خیلی تاثیر داشت. شاید عصبانیت بعد از بازی هم به این دلیل بود.

درست است که من استقلالی هستم اما باور کنید الان فقط برد پدیده برایم اهمیت دارد. برایم فرقی نمی‌کند حریف‌مان چه تیمی باشد. مهم بردن است که ما را به ۳ امتیاز برساند و اینکه به نیمه اول جدول برسیم. من می‌توانم حتی بگویم تیم ما جلوی استقلال قوی‌تر بازی کرد و شاید در کنار تراکتور، تنها تیمی بودیم که توانستیم خارج از خانه جلوی استقلال بایستیم. ما و تراکتور ترمز استقلال را کشیدیم و در واقع این بازی زیبای تیم‌مان ارزشمند است که همه آن را دیدند و تشویق کردند. من قول می‌دهم تیمم در بازی برگشت مقابل استقلال هم بهترین بازی‌اش را انجام دهد و ان‌شاءا... در آزادی، استقلال را ببریم.

در بازی مقابل پرسپولیس، حسین بادامکی و مهدی خیری هم خیلی باانگیزه نشان دادند و کاملا مشخص بود شما آنها را احیا کردید...

حسین بادامکی، مهدی خیری و محسن یوسفی بازیکنان خیلی خوبی هستند که در پدیده احیا شدند. این بازیکنان با وجود اینکه سن زیادی ندارند اما تجربه بالایی دارند که همین مساله باعث شد به تیم کمک کنند. آنها هم از تجربه و هم از نیروی خود خیلی خوب استفاده می‌کنند و زحمت می‌کشند که این طراوت و شادابی در بازی‌ها نشان دهنده سلامت زندگی کردن‌شان است. امیدوارم بازیکنان جوان از بادامکی، خیری و یوسفی الگو بگیرند و بتوانند مثل آنها موفق باشند.

البته در کنار آنها شاید بهتر باشد مجتبی روشنگر را هم اضافه کنید. او هم در بازی با پرسپولیس خیلی خوب کار کرد و یکی از بهترین روزهایش را پشت سر گذاشت.

روشنگر گلر خوبی است. او اگر تمرکز لازم را داشته باشد می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد. مدتی روشنگر به خاطر مشکلی که مدیربرنامه‌هایش به وجود آورده بود، تمرکز لازم را نداشت و نتوانست خوب کار کند اما با حل شدن این مشکل، او به روزهای خوبش برگشت و باز هم عالی بود. امیدوارم این روند روشنگر هم ادامه داشته باشد.

پس با این اوصاف، حضور محسن فروزان در پدیده منتفی است؟

واقعیت این است که ما از اول به دنبال جذب محسن فروزان نبودیم چون روشنگر از نظر ما گلر کاملی است و با وجود او نیاز به گلر دیگری نداریم. در اینکه فروزان گلر خوبی است شکی نیست اما هم توان مالی لازم را برای جذب او نداریم و هم اینکه می‌خواهیم در پست‌های دیگر بازیکن جذب کنیم.

در نقل و انتقالات به دنبال چه بازیکنانی هستید؟

محسن بیات و فریبرز گرامی برای اولین بار مقابل پرسپولیس برای ما بازی کردند و در ادامه هم دو، سه بازیکن دیگر به جمع ما اضافه می‌شوند که خارجی هستند.

چرا خارجی؟

خب الان بازیکن خوب که بیرون مانده باشد، نداریم. به همین دلیل ترجیح می‌دهم خارجی جذب کنیم.

بعد از بازی با پرسپولیس هم یکسری انتقادها نسبت به کمیته داوران داشتید که فریدون اصفهانیان نسبت به آن واکنش نشان داده. صحبت‌های رییس کمیته داوران را شنیدید؟

بله، من می‌گویم چرا می‌شود برای یک بازی که یک طرف آن تیم تهرانی است از داور تهرانی استفاده کنیم اما نمی‌شود از داور مشهدی استفاده کرد؟ مگر فقط داور شهرستانی است که با غرض سوت می‌زند؟! من هیچ‌وقت باخت یا نتیجه نگرفتن تیمم را تقصیر داور نمی‌دانم اما واقعا تصمیماتی که گرفته شد به ضرر ما تمام شد.

خب الان خیلی از تیم‌ها معترض هستند و پدیده هم شاید مثل بقیه ضرر کرده.

نه، مشکل این است که ما بیشتر ضرر کردیم. من نظر خود را نمی‌گویم بلکه با دو کارشناس داوری که در تیم ما حضور دارند مشورت کردم و آنها گفتند خطایی که در دقایق پایانی روی مهاجم پرسپولیس گرفته شد تصمیم اشتباهی بود و داور در دو صحنه هم به بازیکنان پدیده نباید کارت زرد نشان می‌داد. در یک صحنه مهدی خیری پا به توپ شده بود که بازیکن حریف او را سرنگون کرد اما داور به بازیکن ما کارت زرد نشان داد. به هر حال وقتی بازیکن در بازی سنگینی مثل پرسپولیس کارت زرد می‌گیرد شجاعتش را از دست می‌دهد و دیگر مثل قبل بازی نمی‌کند.

اما به خاطر تک به تک شدن خیری با سوشا مکانی، دروازه‌بان پرسپولیس اخراج شد.

ای کاش سوشا اخراج نمی‌شد چون نحوه قضاوت بعد از آن تغییر کرد. در دقیقه ۹۴ روی بازیکن حریف خطایی صورت نگرفته بود. فکر کنم آن خطا لطف داور به پرسپولیسی‌ها بود که در نهایت باعث شد بازی با تساوی به پایان برسد.