او که برای مذاکره نهایی ساعت 21:30 یک‌شنبه شب وارد تهران شده است، صبح دیروز به دفتر محمدرضا داورزنی رفت. لوزانو همان اول به داورزنی گفت: «از حضور در ایران خیلی خوشحالم. آمده‌ام تا همه با هم رؤیایمان را بسازیم.»

 

او در جلسه با داورزنی، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ‌ملی و محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال درباره قراردادش و برنامه‌های آمادگی تیم ‌ملی برای سهمیه المپیک 2016 ریو صحبت کرد. بعد از او خوان مانوئل سیچلو هم با مسئولان فدراسیون والیبال درباره قرارداد و برنامه‌های تیم ‌ملی والیبال گفت‌وگو کرد. دومین جلسه عصر دیروز برگزار شد و صبح امروز هم لوزانو قراردادش را با ایران امضا می‌کند تا شب با خیال راحت و برای تعطیلات به لهستان برگردد.

مرد آرژانتینی بعد از جلسه، سری هم به سالن فدراسیون والیبال زد. او اول به سالن بدنسازی رفت و از نزدیک تجهیزات بدنسازی تیم ‌ملی والیبال را دید و نکاتی را هم یادداشت کرد تا تغییراتی در شکل و امکانات این سالن به وجود آورد. او وقتی به سالن رفت، تیم سرمایه تمرین می‌کرد و به همین خاطر دقایقی بیشتر در سالن ماند و تمرین شاگردان کارخانه را تماشا کرد. محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون، درباره جلسه دیروز می‌گوید: «صبح جلسه خیلی خوبی داشتیم.

درباره وضعیت والیبال و آنچه در دو سال قبل اتفاق افتاده است، صحبت کردیم و البته بررسی کارشناسان. البته آنها خودشان اخبار را داشتند. بعد هم درباره خواسته‌ها، امکانات و شرایط برای تیم صحبت کردیم. درباره زمان اردوها، بازی‌های تدارکاتی و زمان پایان لیگ هم صحبت کردیم. فکر می‌کنم امروز صبح قرارداد را امضا می‌کند.» به نظر او، لوزانو به خاطر شانس المپیک ایران سرمربی والیبال شد: «اصلاً بحث قول سهمیه نیست.

هیچ مربی‌ای قول قطعی نمی‌دهد اما لوزانو خیلی امیدوار است با پتانسیلی که بازیکنان دارند، ایران سهمیه المپیک را بگیرد. شک نکنید اعتقادی به تیم ما نداشت، نمی‌آمد.» به گفته افشاردوست آمدن لوزانو بستگی به پایان مسابقه تیمش در لهستان دارد: «به طور حتم لوزانو بین 12 تا 20 فروردین ماه سال آینده به تهران می‌‌آید. البته زمان حضورش بستگی به نتیجه تیم رادوم در لیگ لهستان دارد.»