مرتضی اسدی، درباره شرایط تیمش اظهار داشت: شرایط بدی نداریم. تمرینات خوبی انجام می دهیم. بعد از شکست مقابل سایپا بازیکنان تا حدی از نظر فکری به هم ریخته بودند اما با صحبت هایی که کادرفنی انجام دادند، شرایطمان خوب است وآماده دیدار با تراکتورسازی می شویم.

وی ادامه داد: تیم ما در بازی های اخیر بسیار بدشانس بوده است. در بازی با پرسپولیس همه کار کردیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد. مقابل فولاد در ثانیه های پایانی گلی خوردیم که خیلی به تیم فشار آورد و در بازی با سایپا هم شرایطمان خوب بود اما بازی را در عین ناباوری واگذار کردیم. این شرایط واقعا ناراحتمان کرده است. انشاءالله مقابل تراکتورسازی بتوانیم نتیجه مطلوبی بگیریم.

کاپیتان گسترش فولاد درباره دیدار با تراکتورسازی تاکید کرد: بازی دشواری با تراکتورسازی داریم. این تیم به تازگی دچار تغییر و تحولاتی در کادرفنی اش شده است. تراکتورسازی بعد از بردی که مقابل نفت به دست آورده روحیه خوبی دارد و قطعا باید برای پیروزی به میدان برویم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و بر این اساس قطعا برای برد مقابل تراکتورسازی تلاش می کنیم.

اسدی درباره اینکه دربی تبریز تقابل میان بازیکنان سابق گسترش فولاد و تراکتورسازی در تیم مقابل است، تاکید کرد: فوتبال همین است. در فوتبال حرفه ای این مسائل زیاد مهم نیست. بسیاری از ما در تراکتورسازی حضور داشتیم اما الان در خدمت گسترش فولاد هستیم. از سوی دیگر بسیاری از بازیکنانی که الان در تراکتورسازی هستند، سابقه حضور در گسترش فولاد را دارند. این مسائل بی تردید باعث ایجاد حاشیه در دربی تبریز می شود اما خوشبختانه بازی دو تیم در هفته دوم از نیم فصل دوم برگزار می شود و مانند سال پیش هر نتیجه ای به دست آید، حاشیه ساز نمی شود. امیدوارم بازی جذابی در بیاید و هواداران لذت ببرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جدایی مهدی کیانی و ایوب کلانتری به گسترش فولاد ضربه می زند، گفت: مهدی و ایوب بازیکنان قابلی هستند. جدایی این دو بازیکن و رفتن آنها به تراکتورسازی تصمیم باشگاه بوده است اما قطعا نفرات خوبی داریم که می توانند جبران کنند. یکی از این بازیکنان امیر حسین کریمی جوان است که از او بیشتر خواهید شنید. بازیکنان خوب دیگری هم داریم که کادرفنی آرام آرام به تیم تزریق می کند و این موضوع به تیم کمک خواهد کرد. 

کاپیتان گسترش فولاد با اشاره به مسائلی که در روزهای اخیر پیرامون داریوش شجاعیان پیش آمده، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم شجاعیان باید حرفه ای تر از این باشد. او اولین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند و قطعا پیشنهادهایی مانند استقلال باز هم به او می رسد. داریوش باید تمرکزش را روی گسترش فولاد بگذارد و بدرخشد و بداند که زمان برای رسیدن به تیم های بزرگ دارد. 

اسدی در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم در دربی تبریز عملکرد خوبی داشته باشیم و 3 امتیاز را مال خود کنیم.