هادی ساعی درباره حواشی رخ داده پس از نایب قهرمانی تیم ملی تکواندو در رقابتهای جام جهانی مکزیک گفت: با مقانلو سرمربی تیم ملی صحبت کردم و او هم پذیرفت که چون ادامه هرگونه مصاحبه و حرفی به ضرر تیم ملی خواهد شد، دیگر پیگیری نکند.

او افزود: درباره حواشی موجود بحث مدیریتی مطرح است که ارتباطی به تیم ملی ندارد. تکواندو در رقابت های جام جهانی مکزیک دوم شد و من از نزدیک شاهد زحمت کادرفنی و ملی پوشان بودم. شرایط مسابقات جام جهانی متفاوت است به همین علت می گویم که بحث مدیریتی باعث به وجود آمدن حاشیه برای این رشته شده است.

بدشانسی‌های تکواندو

قهرمان تکواندو جهان و المپیک با اشاره به تفاوت انتخابی المپیک گفت: اگر بحث مدیریتی در تکواندو وجود نداشت، شاهد این همه حاشیه نبودیم. باید به این موضوع بپردازیم که تیم ملی توانسته به سه سهمیه المپیک ریو دست یابد. شرایط سهمیه های المپیک ریو با المپیک های گذشته متفاوت است و باید شانس کسب سهمیه و تناسب ها را در نظر بگیریم. خیلی ها می گویند تکواندو باید به چهار سهمیه کامل می رسید اما بدشانسی در این است که پس از کسب سهمیه المپیک از مسابقات گرندپری، تکواندو دیگر نمی تواند در رقابت های انتخابی قاره ای شرکت کند.

ساعی ادامه داد: بدشانسی دیگر تکواندو مصدومیت بهنام اسبقی بود. وقتی او رنکینگ بالایی داشت دیگر بازیکنان هم وزن او در رنکینگ المپیکی جایگاه خوبی نداشتند که بتوانند در رقابت های گرندپری برای سهمیه المپیک تلاش کنند. متاسفانه آسیب دیدگی او باعث شد تا از حریفانش عقب بیافتد. برخی ها از دور نشسته اند و اظهارنظر می کنند، در حالیکه کار تکواندو برای کسب سهمیه المپیک به مراتب سخت تر از گذشته بود.

تکواندو به فکر معتمد باشد

او درباره انتقادات اخیر محمد باقری معتمد نایب قهرمان المپیک لندن از فدراسیون تکواندو و کادرفنی تیم ملی گفت: از مصاحبه‌های معتمد اطلاعی ندارم اما مگر تکواندو چند بازیکن نظیر معتمد دارد که نمی تواند آن را حفظ کند؟ معتمد را چگونه به یک بازیکن بزرگ تبدیل کرده ایم که حالا او را به راحتی از دست می دهیم؟ ورزش کشور برای معتمد و امثال او هزینه و سرمایه گذاری زیادی کرده است و به همین دلیل نباید به راحتی این ورزشکاران را کنار گذاشت. کار عاقلانه ای نیست که سرمایه سوزی کنیم. وقتی به راحتی نایب قهرمان المپیک را از دست می دهیم دیگر نباید برای از دست دادن دیگر قهرمانان ناراحت شویم!

کوچ تکواندوکاران را هشدار داده بودم

ساعی با اشاره به کوچ برخی تکواندوکاران به کشورهای دیگر در سال‌های اخیر افزود: حدود یک و نیم سال قبل به پولادگر برای بروز چنین مشکلی هشدار دادم اما اهمیتی به آن نداد، با این حال بهتر است نزدیک المپیک به حاشیه ها دامن نزنیم و با همکاری و حمایت برای موفقیت تیم ملی تکواندو تلاش کنیم. تکواندو هر نتیجه ای بگیرد به حساب همه خانواده ورزش ثبت خواهد شد، به همین دلیل امیدوارم به نتیجه مناسبی در المپیک برسیم.

کاندید ریاست نمی‌شوم

او در خصوص حضور در دوره جدید انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو، گفت: در انتخابات ریاست فدراسیون کاندید نمی شوم چون کارهای مربوط به خودم را دارم. فدراسیون جهانی هم به مسابقات و مراسم مهم در سطح بین الملل دعوت کرده است و برای المپیک ریو هم احتمالا دعوت خواهم شد اما دلم برای تکواندو می سوزد و هر زمان تکواندو به من نیاز داشته است، دریغ نکرده‌ام.