پیام صادقیان بعد از یک فصل ناامیدکننده و پر از حاشیه در پرسپولیس از سوی برانکو ایوانکوویچ در لیست فروش قرار گرفت تا بالاجبار سرخ ها را ترک کند. این بازیکن با توجه به شناختی که منصوریان از او داشت تصمیم گرفت فصل را با نفتی های پایتخت آغاز کند آن هم با این رویا که بار دیگر به اوج آمادگی رسیده و پرسپولیسی ها را مجاب کند تا او را به تیم شان برگردانند.

 

در این راه علیرضا منصوریان هم بارها مدعی شده پیام را به این دلیل جذب کرده که بتواند او را بحران خارج کرده و یک پیام صادقیان آماده و ستاره تحویل پرسپولیس بدهد. اما هنوز چند ماهی از حضورش در نفت نگذشته بود که خبر رسید او در حال ترک این تیم است.تصمیم عجیب و غیر منتظره از این جوان پرحاشیه و مستعد که می تواند زمینه ناکامی های بیشتر را برای او فراهم کند.

 

پیام که با پوشیدن پیراهن نفت رویاهای زیادی در سر داشت با وجود این که در چند هفته آخر نیم فصل اول به یکی از بازیکنان کلیدی تیمش تبدیل شده و به خوبی جای خالی ایمان مبعلی را پر کرده بود حالا با تصمیم که گرفته دوباره ثابت کرد که رویاهایش در آتش نفت هم سوخته است. بازیکنی که تنها برای بازگشت سه سطح اول ستاره های جوان فوتبال ایران حاضر شد پیراهن نفت را برتن کند فاصله چندانی با این اتفاق نداشت به خصوص در جام حذفی و جدال با استقلال چون یک تنه می توانست زمینه شکست رقیب دیرینه سرخپوشان را فراهم کند اما آن روز هم روز صادقیان نشد تا این بازیکن با یک مصدومیت دوباره از ترکیب تیمش خارج شود.

 

با رویه ای که پیام صادقیان در پیش گرفته می توان گفت تصمیمات اشتباه و بدون تفکر از سوی یکی از مستعدترین فوتبالیست های جوان ایران باعث شده تا این بازیکن در مسیر نابودی قرار بگیرد چون وقتی او زیر نظر مربی باهوشی مثل علیرضا منصوریان نتوانست به اوج برگردد مسلما زیر نظر مربیان دیگر هم نمی تواند از تصمیمات عجیب و حاشیه ها دور باشد و بیشتر در باتلاق فرو خواهد رفت.