پس از تلاش‌هایی که مسئولان تیم فوتبال امید کشورمان برای در اختیار داشتن علیرضا جهانبخش در بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2016 ریو انجام دادند، حضور این بازیکن در این مسابقات منتفی شد.

علیرضا جهانبخش در حال حاضر بازیکن تیم AZ آلکمار هلند است و به‌دلیل همزمان نبودن دیدارهای تیم امید با فیفادی، برای حضور در این مسابقات باید از باشگاه آلکمار کسب اجازه می‌کرد. این اجازه از سوی باشگاه هلندی صادر نشد تا ابتدا فدراسیون فوتبال مکاتباتی را با آلکماری‌ها انجام دهد و سپس محمد خاکپور شخصاً به‌دنبال حضور کاپیتان تیمش در انتخابی المپیک باشد، اما هر دو بار مسئولان باشگاه آلکمار پاسخ منفی دادند. به این صورت علیرضا جهانبخش که کاپیتان تیم امید هم هست، نمی‌تواند این تیم را در مسابقات انتخابی المپیک همراهی کند.

حسین اخوت، سرپرست تیم فوتبال امید در این خصوص گفت: متأسفانه مکاتبات ما پاسخ مثبتی در پی نداشت و امروز ایمیلی به دست آقای خاکپور رسید که در آن با حضور جهانبخش در تیم امید مخالفت شده بود. با این شرایط حضور جهانبخش در تیم امید کاملاً منتفی است.

وی افزود: ما تلاش زیادی کردیم تا جهانبخش را در این مسابقات به همراه داشته باشیم و خود این بازیکن هم علاقه بسیار زیادی نشان داد، اما به این دلیل که مسابقات در فیفادی نیست طبق قوانین نمی‌توانیم از بازیکنان لژیونر استفاده کنیم.