مهرداد کفشگری که در این فصل روزهای خوب و بدی را در پرسپولیس تجربه کرد، این روزها به یک نیمکت نشین کامل در این تیم تبدیل شده است. او که حتی در ابتدای یک بار بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو بست، معتقد است یکسری قصد داشتند با شیطنت میانه او و برانکو را بر هم بزنند اما خودش مشکلی با نیمکت نشینی ندارد. در ادامه گفت و گو با مهرداد کفشگری می خوانید:

* از بازی دیروز برایمان بگو که با برتری پرسپولیس به پایان رسید؟

خدا را شکر می کنیم که نزد هواداران پرسپولیس شرمند نشدیم. به هر حال بازی مهم و 6 امتیازی بود که باید در آن برنده می شدیم. استقلال خوزستان نیز تیم جوان و خوبی است که فکر می کنم اسیر بازی خوب پرسپولیس شد. آنها صدرنشین بودند و ما برایشان احترام قائل هستیم اما فکر می کنم به غیر از یک شوت هیچ ضربه ای سمت دروازه ایمان صادقی نرفت. تقریبا در 90 دقیقه بدون نوسان بودیم و این کار بسیار سختی است.

* با این برد به روند صعودی خود ادامه دادید و حالا در رده پنجم جدول قرار گرفتید؟

ما حتی به 3 تیم بالای جدول هم فکر نمی کنیم و فقط هدفمان قهرمانی است. هیچ تیمی در ایران مثل پرسپولیس بازی نمی کند و ما در تمام این 17 بازی خوب بودیم. حتی در بازی پدیده که شاید روی اشتباهات خودمان گل خوردیم، آنالیز برنامه 90 نشان داد که بهتر از حریف بودیم. شاید فقط در برابر گسترش فولاد و آن هم در نیمه دوم کمی ضعیف بازی کردیم. در سایر بازیها اوج فوتبال پرسپولیس را نشان دادیم که یک بازی کاملا شناور بوده است.

* با این وضعیت فکر می کنی چه تیمهایی رقیب پرسپولیس برای قهرمانی باشند؟

به تدریج بعد از تعطیلات لیگ وضعیت جدول مشخص می شود و فکر می کنم تا هفته بیستم بتوانیم مدعیان را نام ببریم. شک نکنید گزینه اول قهرمانی در این فصل پرسپولیس است.

* حالا شاید حسرت آن امتیازات از دست رفته ابتدای فصل را بخورید؟

ما اگر قرار بود حسرت بخوریم، قطعا به اینجای جدول نمی رسیدیم. ما حتی تا رده شانزدهم جدول نیز پیش رفتیم و حالا خیلی وضعیتمان بهتر است. پرسپولیس هنوز خیلی جا دارد که بهتر از این شود. ما در هر تمرینی که حاضر می شویم، یک انگیزه مضاعف داریم چون جو تیم بسیار عالی است.

* به نظر می رسد برانکو به بازیکنان شدیدا اعتقاد دارد که بارها گفته با همین بازیکنان می تواند قهرمان شود؟

کدام مربی را سراغ دارید که دوست نداشته باشد بازیکنان خوب به تیمش بیایند؟ هر مربی دوست دارد بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد اما برانکو یک چیزی می داند که می گوید بازیکن نمی خواهم. مطمئنا او به بازیکنانش ایمان دارد و واقعا اگر قرار باشد بازیکنی به جمع ما اضافه شود، باید بتواند کمک کند.

 * خب. به وضعیت خودت برسیم که در اکثر بازیها نیمکت نشین هستی و دیروز هم فقط چند دقیقه بیشتربازی نکردی؟

درست است که نیمکت نشین هستم اما آنقدر همدل هستیم که بیشتر موفقیت تیم ارزش دارد. البته رقابت شدیدی در تیم به وجود آمده و همه بازیکنان اصلی نیز سعی می کنند از ترکیب بیرون نیایند. برانکو نیز ترکیب اصلی اش را پیدا کرده و چون بازیکنان با هم مچ شده اند، دیگر دوست ندارد تغییری در ترکیب ایجاد کند.

* پس یعنی از نیمکت نشینی در پرسپولیس ناراحت نیستی چون در ابتدای فصل بازیکن ثابت بودی و حتی کاپیتان هم شدی؟

یکسری مشکلات برای من در میانه های فصل رخ داد که بدترین آن مصدومیت طولانی مدتم بود. بعد از آن مقطع که من مصدوم شدم، بازیکنان جانشین من آنقدر خوب بازی کردند که دیگر جایی برای من در ترکیب نبود. همین رقابت در تیم باعث شده که پرسپولیس خودش را بالا بکشد. شاید حتی من و سایر بازیکنان در برخی از مسابقات در 18  نفر هم نباشیم اما طوری در تمرینات تلاش می کنیم که اصلا بی انگیزگی وجود ندارد. برانکو توانسته روح بازیکنان را بزرگ کند چون نفر اول یا بیست و پنجم برایش فرقی ندارد. همگی داریم از کار با او لذت می بریم.

* برخی معتقدند بیشترین لطمه را از فوت هادی نوروزی در پرسپولیس تو خوردی؟

نمی توانم بگویم فوت هادی در روحیه من تاثیر نگذاشت. رابطه من و هادی جدا از اینکه هم تیمی بودیم، خیلی عمیق بود. در ضمن من با این مساله کنار آمدم و معتقدم که اگر بازیکنی نیمکت نشین است، خود آن بازیکن مشکل دارد. قرار نیست یک بازیکن همیشه آماده باشد. فوتبال سلیقه ای است و تاکتیک دارد، پس حق برانکو است که به هر دلیلی مرا بازی ندهد.

* مدتی هم گفته می شد در لیست مازاد برانکو هستی؟

برخی می خواستند با شیطنت رابطه بین من و برانکو را بر هم بزنند اما من مشکلی با برانکو ندارم. البته بعد از فوت هادی من در تمرینات کمی عصبی بودم و به خاطر همین برانکو تحت تاثیر قرار گرفته بود. 3 سال است که در پرسپولیس هستم و می دانم این تیم جای بچه بازی نیست. آنقدر بازیکن بزرگ در پرسپولیس بوده اند که من نباید با نیمکت نشینی برای تیمم حاشیه درست کنم. البته خیلی واضح می گویم که با وجود نیمکت نشینی کوچکترین کم کاری در تمرینات نکردم و مطئنم که بحث فنی باعث نیمکت نشینی من شده است. من همیشه واقع گرا هستم و می توانم بگویم کامیابی نیا که در پست من بازی می کند، بهترین بازیکن نیم فصل اول پرسپولیس بوده است.

* بعد از پیروزی دیروز، همراه با سایر بازیکنان تصمیم گرفتید که بار دیگر به اینستاگرام بازگردید؟

همان روزی هم که تصمیم گرفتیم در در صفحات اجتماعی نباشیم، اصلا بحث فحش و این مسائل نبود. ما مطمئنیم که هواداران ما باشعور هستند وگرنه ما را درک نمی کردند و الان اینجای جدول نبودیم. متاسفانه یکسری انسان معلوم الحال به اسم هوادار پرسپولیس به بازیکنان توهین می کنند. دور شدن از صفحات اجتماعی به خاطر بازیهای حساس بود تا تمرکزمان بیشتر شود. تصمیمی بود که شخص محسن بنگر به عنوان بزرگتر تیم گرفت و گفت چند هفته از صفحات اجتماعی دور باشید. الان هم چون هواداران را دوست داریم و آنها به ما احترام گذاشتند، به اینستاگرام بازگشتیم.