افشاگری سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو

فرجام دانش در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری میزان درباره اتفاقات اخیر در تکواندو و ادعای چند نفر از کارشناسان این رشته مبنی بر ورود فرزاد ذوالقدری پسر غلامحسن ذوالقدری به تیم ملی عنوان کرد: در تایید برخی صحبت‌های اخیر برای حضور پسر ذوالقدری در تیم ملی بزرگسالان باید بگویم، در زمان سرمربیگری من ، ذوالقدری سرمربی اسبق ملی و رییس فعلی سازمان تیم های ملی اصرار زیادی داشت تا پسرانش را وارد تیم نوجوانان کند.

او ادامه داد: ذوالقدری من را تحت فشار گذاشته بود تا علیرضا، فرهاد و فرزاد را به هر قیمتی ملی پوش کنم اما هیچ گاه درخواست او را نپذیرفتم و برای همین روابطش با من تیره شد.

سرمربی پیشین تیم تکواندو نوجوانان کشورمان که به افتخارات زیادی با نوجوانان دست یافته، مدعی شد: قبل از مسابقات جهانی نوجوانان در سال 2008 به تورنمنت بین المللی بحرین اعزام شدیم و من اعلام کردم هر تکواندوکاری که رقیبش را شکست دهد، فیکس تیم ملی خواهد شد. در مسابقات بحرین فرزاد ذوالقدری از دیگر اردونشین تیم ملی شکست خورد و شنیدم بلافاصله باختش را به پدرش انتقال داد  که گویا برنامه ریزی شده بود تا در اعزام حریف فرزاد اختلال صورت گیرد.

وی افزود: من چون می دانستم که برنامه ریزی ویژه ای برای اعزام فرزاد صورت خواهد گرفت همان جا اسامی تیم جهانی را اعلام کردم. بعد از بازگشت به تهران فدراسیون از من نارحت شد که چرا اسامی تیم ملی را در بحرین اعلام کردم و من هم از رسانه ای شدن آن اظهار بی اطلاعی کردم اما از آن به بعد روابط ذوالقدری با من تیره شد. اتفاقا در مسابقات جهانی با مدال نقره همان رقیب فرزاد نایب قهرمان جهان شدیم.

دانش با بیان اینکه کسی او را از سرمربیگری تیم ملی کنار نگذاشته ،‌ یادآورشد: در همان زمان که تیم ملی نتایج بسیار خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی می گرفت، بجای اعضای تیم ملی و کادرفنی، افراد دیگری هدایای زمین و ماشین را دریافت کردند. وقتی این مسائل را دیدم قبل از مسابقات جهانی مکزیک از تیم ملی جدا شدم در حالیکه تیم ملی آماده حضور در مسابقات بود.

وی با اشاره به حواشی فدراسیون تکواندو مدعی شد: همه مشکلات فدراسیون و حواشی که اطراف پولادگر به وجود آمده است بخاطر حضور ذوالقدری و مشاوره های او است در صورتیکه قبل از مشاوره های او فدراسیون پولادگر بدون حاشیه و با قدرت برنامه هایش را اجرایی می کرد.

دانش درباره رضا مهماندوست سرمربی اسبق تیم ملی گفت: وقتی مهماندوست با تیم ملی جمهوری آذربایجان قهرمان جام جهانی شد، به جای تبریک به او و اظهار خوشحالی از موفقیت یک ایرانی به او حسادت شد و این همه جنجال به پا شد. مهماندوست به عنوان یک مربی موفق از دوستان بسیار خوب من است و این صحبت ها درخصوص وطن فروشی که به او نسبت می دهند، درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برای نخستین بار مهماندوست که سرمربی چین تایپه بود از این کشور برگشت، قصد داشت به عنوان مربی بدنساز در تیم ملی جودو فعالیت کند. همان زمان از پولادگر خواستم مانع این تصمیم مهماندوست شود چرا که برای تکواندو حاشیه ساز می شد.