برانکو ایوانکوویچ با تمام خصوصیات خوبی که دارد؛ اعم از اخلاق خوب، دانش فنی بالا و تاکتیک های بروزی که بازیکنان پرسپولیس را با آنها آشنا کرده و دور کردن بازیکنانی چون مسلمان از حاشیه و استفاده بهینه از آنها، خصوصیاتی هم دارد که شاید در ظاهر خوب باشند اما در نهایت به پرسپولیس ضربه می زنند.

 

برانکو از اولین روزی که وارد این تیم شد سعی کرد تیم بی نهایت پرحاشیه که از علی دایی و درخشان به ارث رسیده بود را آرام کند. مردم، تیم عصبی و بازیکنان پرخاشگر فصل پیش را فراموش نکرده اند و به یاد دارند چطور این عصبانیت از مربیان به بازیکنان و بعد به هواداران منتقل می شد. کمتر هوادار پرسپولیسی وجود دارد که دو فصل گذشته را با اعصابی آرام پای تلویزیون نشسته باشد، البته حق هم با آنها بود. نمی شد شاهکار بازیکنانی چون سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، رضا خالقی فر، پیام صادقیان، محسن بنگر و بابک حاتمی که هر کدام به نحوی روی اعصاب هواداران بودند را به همین راحتی تحمل کرد. برانکو آن تیم ناآرام را به جایی رسانده که کمتر هواداری پس از بازی هایش لبخند به لب نداشته باشد، که این لبخند اول از مربی شروع شده، به بازیکنان رسید و به دوستداران این تیم منتقل می شد.

 

 این موارد این بار گفته نشد تا از برانکو حمایت کنیم بلکه به نظر می رسد برانکو با آرامش بیش از حدش، این بار در حال ضربه زدن به پرسپولیس است. او که در ابتدای فصل با جذب نشدن بازیکنان لیست اولش کنار آمد و برای حفظ آرامش پرسپولیس اعتراض نکرد، حالا با این اعتراض نکردن به تیم ضربه می زند.

 

او ابتدای فصل تنها مهرداد جماعتی را می خواست که جذبش نکردند و جایش ایمان صادقی به او تحمیل شد، حال پیدا کردن ارتباط میان پست بازی این دو بر عهده شما. صادقی به پرسپولیس اضافه شد تا در نبود سوشا مکانی به خاطر محرومیت های ناتمامش، جای خالی او را پر کند که واقعا هم جای خالی او را به بهترین نحو پر کرد!

 

لیست برانکو در نقل و انتقالات نیم فصل هم داستان خود را دارد. او تا به اینجای کار تنها وحید امیری را خواسته و ترجیح داده نام دیگر بازیکنان مورد نیازش را رسانه ای نکند. البته ناگفته نماند مدیران این تیم با وجود اینکه برانکو در سفر است با برخی از بازیکنان که مشخص نیست در لیست کدام مربی است، مذاکره می کنند.

 

بازیکنی که برانکو سخت به آن احتیاج دارد یک گلر مجارستانی کاملا شش دانگ است که بعید است با وضع فعلی باشگاه پرسپولیس، مدیران تیم توانایی جذب او را داشته باشند.

 

مدیران این تیم برای خودشان با بازیکنان درجه دو و سه مذاکره کنند در حالی که سرمربی این تیم نگران است و هر چقدر دو دو تا چهار تا می کند نمی تواند این گلر را جذب کند.

 

برای جذب این گلر، ابتدا باید نام یک دروازه بان از سه گلر این تیم از لیست پرسپولیس خارج شود که به نظر می رسد این مشکل با فروش صادقی به خونه به خونه بابل مرتفع شود، هرچند این گلر این موضوع را تکذیب می کند.

 

مشکل بعدی جذب گلر مجارستانی، لیست بازیکنان خارجی – غیر آسیایی -  پرسپولیس است که هر سه سهمیه آنها توسط اومانیا، ماریچ و بن سون تکمیل شده است. برانکو مشکلی برای رد کردن اومانیا ندارد و در واقع نیاز چندانی به این مدافع باتجربه ندارد اما باشگاه آنقدر پول ندارد که طلب سال گذشته این بازیکن و حق و حقوق این فصلش را با هم به او پرداخت کند. علاوه بر این، آنها در صورت توافق نکردن صادقی با خونه به خونه باید مبلغ قرارداد دو ساله این گلر را هم پرداخت کنند.  به این هزینه ها، اضافه کنید مبلغ پیش پرداخت گلر خارجی را.

 با این اوصاف، بعید است سرخپوشان قادر به جذب یک گلر شش دانگ باشند و اگر پول نرسد، باید تا انتهای فصل با سوشا مکانی به کارشان ادامه دهند، مگر اینکه دستی مهربان به یاری آنها بشتابد!