میزبانی لیگ قهرمانان را از ایران بگیرید

این اقدامات سعودی ها در فوتبال سابقه چندین ساله دارد و هیچ وقت هم به نتیجه نرسیده است اما با این حال آنها دست از تلاش برنداشته و این بار هم در آستانه آغاز فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا سعودی ها از اتفاقات رخ  داده مقابل سفارت عربستان نهایت بهره را برده و خواستار گرفتن میزبانی ایران شدند.

 

 در چند سال گذشته همواره رقابت های لیگ قهرمانان و به ویژه بازی های باشگاههای ایرانی و عربستانی، حاشیه هایی را در پی داشته است. باشگاههای این کشور همیشه کاروان تیم های ایرانی را ساعت ها در فرودگاه منتظر می گذارند. امسال اما جو سازی عربستانی ها خیلی زودتر آغاز شده ، پیش از آن که حتی مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تمام شود، مسئولان دو باشگاه الهلال و الاهلی عربستان، خواهان گرفتن میزبانی از ایران شدند.

 

عبدالرحمن بن مساعد رئیس باشگاه الهلال که در سال های گذشته همواره مصاحبه های تندی علیه ایرانی ها کرده است در توئیتر خود نوشت: «از باشگاه های عربستانی می خواهیم که با نوشتن نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری دیدارهای خود با نمایندگان ایران در زمینی بی طرف باشند. نه ما می خواهیم به ایران برویم و نه می‌خواهیم آنها به عربستان بیایند. از باشگاه‌های عربی می‌خواهم با ما همدردی کنند و چنین خواسته‌ای را درک کنند. امنیت بازیکنان مهم تر از هر چیزی است و نمی‌توان در چنین کشور که دشمن ماست امنیت خود را حفظ کرد. نیازی نیست که رفتارهای را که آنها با ما داشتند یادآوری کنم.»

 

در همین حال باشگاه الاهلی عربستان هم که در صورت برد نفت مقابل الجیش قطر، با تیم ایرانی همگروه خواهد شد، اعلام کرد به ایران سفر نمی کنند. عبدالله البترجی رئیس این باشگاه پیش از همگروهی با نفت، در مصاحبه ای گفت: «باشگاه الأهلی نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواهد نوشت و در آن از سران AFC می‌خواهیم که دیدارهای الأهلی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در زمینی بی‌طرف برگزار کند.»

 

حالا با این اتفاقات و جوسازی های صورت گرفته باید منتظر ماند و دید واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا به این حاشیه ها چه خواهد بود گرچه بسیار بعید به نظر می رسد که روسای AFC به درخواست غیر حرفه ای سعودی ها واکنشی نشان بدهد و ماهیت تورنمنت بزرگی مثل لیگ قهرمانان آسیا را زیر سئوال ببرند اما هر چه هست به نظر می رسد با این جنجال ها امسال تیم های ایرانی برای سفر به عربستان روزهای دشواری پیش رو خواهند داشت.