قرمزپوشان که در این پست در نیم فصل اول لطمه زیادی خورده‌اند، با جدایی ایمان صادقی قطعا دروازه‌بان جدیدی را به جمع خود اضافه می‌کنند. دروازه‌بانی که هنوز مشخص نیست برای جانشینی سوشا مکانی به پرسپولیس می‌آید یا قرار است ذخیره ستاره حاشیه‌های قرمزپوشان باشد. سوشا که فصل گذشته در دوره مربیگری علی دایی به عنوان یک ستاره از فولاد به پرسپولیس پیوست، در یک و نیم فصل گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را در جمع قرمزپوشان پشت سر گذاشته است. او از نظر فنی گلر خوبی است و جزو نفرات دعوت شده به تیم‌ملی هم هست اما در طول رقابت‌های امسال هفته‌ای نبوده که اخبار حاشیه‌ای مربوط به این گلر متولد شهر انزلی چشم‌ها را به خود خیره نکند. مکانی امسال بازی‌های بسیاری را به دلیل محرومیت از دست داده و به دلیل علاقه برانکو به او حتی سرمربی پرسپولیسی‌ها هم به سختی می‌تواند از او دفاع کند، در حال حاضر و با توجه به حاشیه جدیدی که اطراف سوشا را احاطه کرده است این احتمال وجود دارد که او کوله بار خود را برای حضور در یک تیم کم سروصداتر ببندد.

 

مکانی در روزهای گذشته برای حل مشکلش به حراست فدراسیون فوتبال سرزده اما ظاهرا یک نهاد قضایی دیگر نیز به دنبال احضار اوست. در عین حال باشگاه پرسپولیس نیز که از سرزبان افتادن این دروازه‌بان به هیچ وجه راضی نیست، به دنبال راهی برای ختم این ماجرا می‌گردد. در حال حاضر وضعیت ادامه کار سوشا در پرسپولیس 3 ضلع مختلف دارد؛ باشگاه، برانکو و شخص خود او. برانکو در این فصل هرگز سختی در نقد یا مخالفت سوشا به زبان نیاورده و او نیز با سرمربی تیم و مربی گلرها رابطه بسیار مناسبی دارد. اما باشگاه بدون آنکه اعلام موضع رسمی کند به دنبال گلرهای دیگر است.

 

در حال حاضر نام‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، پاشنکو، محسن فروزان و محمدباقر صادقی به عنوان گزینه‌های پرسپولیس مطرح شده‌اند. گلرهایی که هر یک در صورت حضور در پرسپولیس شرایط متفاوتی را رقم می‌زنند. برای اینکه به نتیجه این داستان برسیم، قبل از هر چیز پرسپولیس باید تکلیف را مشخص کند. اینکه آیا دروازه‌بان مورد نیاز فعلی برای جانشینی سوشا به این تیم می‌آید یا قرار است گزینه نیمکت‌ باشد. اگر مورد اول درست باشد، آن وقت پرسپولیس باید دو گلر به خدمت بگیرد که با توجه به عدم تحرک این تیم در فصل نقل و انتقالات و اعتقاد برانکو به کادر فعلی، کار، کار دشواری نیست.

 

در شرایط فعلی اما مساله اصلی به توافق رسیدن با باشگاه‌هایی مثل نفت است که بعید است به سادگی از نامی مثل بیرانوند بگذرد. گلری که شایعه حضورش در پرسپولیس بیش از پیش شنیده می‌شود اما نفت با موضع محکم طوری رفتار می‌کند که اگر قرار به معامله با پرسپولیس باشد، نفع حداکثری را از این ماجرا ببرد.