مطهری در مورد پیروزی 3 بر یک نفت‌تهران مقابل صبای قم گفت: بازی ما با صبا را هر کس دیده باشد متوجه می‌شود که این تیم یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ بوده ولی از جهتی هم ما خیلی دوندگی کردیم و تمرکز داشتیم و پیروزی مقابل این تیم کار بسیار سختی بود که توانستیم آن را انجام بدهیم. این تیم با وجود آقای دایی شخصیت خوبی دارد و بردن آنها خیلی سخت بود و تنها دلیل پیروزی ما این بود که دوندگی زیادی داشتیم و از موقعیت‌هایمان استفاده کردیم. موقعیت‌هایی که در بازی‌های قبلی از آنها استفاده نمی‌کردیم، اما صبا هم بازی خوبی ارائه داد.

 

مهاجم نفت‌تهران که فصل گذشته عملکرد خوبی داشت تا جایی که پدیده لیگ شناخته شد در مورد اینکه چرا این فصل نتوانست آنطور که باید و شاید بازی‌های فصل قبلش را تکرار کند، ادامه داد: حقیقتش این است که علی آقا من را به عنوان مهاجم فیکسش انتخاب کرده بود و در بازی اول لیگ یعنی تراکتورسازی و دوم لیگ صبا به میدان رفتم و هفته دوم از ناحیه کتف مصدوم شدم و هفته ششم، هفتم که بازی با استقلال بود توانستم 20 دقیقه بازی کنم. دیدار با الاهلی هم شرایط خاص خودش را داشت و من تازه رسیده بودم و به دلیل ترس و لرز از کتفم نمی‌توانستم آن عملکردی که دوست داشتم را انجام بدهم.  از طرفی حضور در اردوهای تیم امید من را از باشگاه عقب می‌انداخت و وقتی برمی‌گشتم آقای منصوریان به من می‌گفت هم‌پستی‌های تو خوب کار کردند و زمانی که تو حضور نداشتند کار را گرفتند و من نمی‌توانم آنها را بیرون بگذارم. در ضمن زمانی که برمی‌گشت 4 روز به 4 روز بازی بود و به همین دلیل کار بسیار مشکل شده بود و همه این‌ها مسائلی بود که باعث شد امسال نتوانم تا به اینجای کار آنطور که باید و شاید بازی کنم.

 

وی در مورد شرایط تیم‌ملی امید اینگونه توضیح می‌دهد: بگذارید اول از اردویمان شروع کنم. خب ما ابتدا به مشهد آمدیم و از مشهد به امارات می‌رویم و از آنجا هم به قطر. تمام بازیکنان ما حضور دارند و خدا را شکر مصدوم و محروم نداریم و با یک پتانسیل خوب به استقبال مسابقات می‌رویم. این همه مدت تلاش کرده‌ایم و تجارب خوبی به دست آورده‌ایم. بازی‌های دوستانه خوبی با چند تیم هلندی یا مثلا تیم‌ملی استرالیا انجام دادیم و تجربه کسب کردیم. امیدوارم بتوانم در مراحل نهایی نتیجه بگیریم چون خیلی زحمت کشیدیم، یک سال و نیم طول کشید تا ما به اینجا رسیدیم. من و بقیه بچه‌ها بسیار خوشبین هستیم و اینکه به دعای خیر مردم احتیاج داریم تا بتوانیم به المپیک راه پیدا کنیم.

 

مطهری که بهترین بازیکن فینال غرب آسیا شده بود در مورد اینکه با توجه به این قضیه انتظارات از او بالا رفته و باید باز هم خوب کار کند افزود: فقط من بهترین بازیکن نشدم حاصل زحمت تمام بچه‌ها بود که من توانستم کار را تمام کنم و اینکه کل بازیکنان ما بهترین بودند چون فقط من بازی نکردم. البته گرفتن این عنوان وظیفه من را سنگین‌تر کرده و من تلاشم را خیلی خیلی بیشتر می‌کنم تا بتوانم باز هم گل بزنم و خوب کار کنم و در نهایت تیم نتیجه بگیرد. من تلاشم را قطعا چندین‌ برابر خواهم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشم.