در نهایت بعد از 16 بازی توانست رده چهارم جدول را از آن خود کند تا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لقب بگیرد چرا که نارنجی‌پوشان تنها 4 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند که فکر می‌کنند می‌توانند آن امتیازات را هم جبران کنند. این وضعیت سایپا باعث شد مسوولان باشگاه هم از مجید جلالی حمایت کنند و به دنبال تقویت تیم باشند تا بلکه به خواسته‌شان که قهرمانی و حداقل آسیایی شدن تیم است، برسند. جلالی هم که این روزها بیشتر از هر وقتی امیدوار به کسب قهرمانی و حضور سایپا در لیگ قهرمانان آسیا است، لیستی به باشگاه داده تا تیم را برای نیم‌فصل دوم تقویت کنند.

 

چندی پیش خبر رسیده بود که باشگاه سایپا به دنبال جذب سجاد شهباززاده و آرش برهانی است اما این خبر خیلی زود تکذیب شد چون مهاجمی که سایپا به دنبال جذبش بود نه شهباززاده است و نه برهانی. آن مهاجم آبی است اما نه ایرانی. او کسی نیست جز پروپیچ.

 

ظاهرا اولین اسمی که در لیست خرید مجید جلالی برای نیم‌فصل دوم وجود دارد، مهاجم کروات استقلالی‌هاست چرا که جلالی فکر می‌کند مهاجم تمام‌کننده خوبی در تیمش وجود ندارد و باید به دنبال حل این مشکل باشد. به همین دلیل نام پرو را در لیست قرار داده تا این مهاجم را به خدمت بگیرند. ظاهرا درخواست باشگاه سایپا برای جذب پروپژیچ به باشگاه استقلال هم رسیده اما مسوولان باشگاه آبی هنوز جوابی به این درخواست نداده‌اند. این معطلی انگار از سوی نارنجی‌پوشان مثبت تلقی شده و فکر می‌کنند باشگاه استقلال در نهایت با جدایی پروپیچ و حضور این مهاجم در سایپا موافقت خواهد کرد.

اما در لیست مجید جلالی، نام‌های دیگری هم به چشم می‌خورند که حضور آنها در سایپا جالب به نظر می‌رسد. دیگر بازیکن درخواستی جلالی برای حضور در سایپا، علی حمودی است. مدافع راست سپاهان که برای گذراندن خدمت سربازی‌اش راهی تراکتورسازی شده بود، با پایان نیم‌فصل اول، خدمت سربازی‌اش به پایان رسیده و می‌تواند به تیم خود برگردد اما از آنجا که سپاهان در پست او، وریا غفوری و محمد روشندل را در اختیار دارد، ظاهرا خود این بازیکن دوست دارد در نیم‌فصل دوم لیگ پانزدهم در تیم دیگری بازی کند و فصل بعد به سپاهان برگردد تا هم باشگاه زرد اصفهانی از این مساله سود ببرد و هم خودش. این مساله و بحث جدایی حمودی به باشگاه سپاهان برمی‌گردد اما ظاهرا توافقات لازم دارد صورت می‌گیرد تا مدافع سابق تیم ملی، نارنجی‌پوش شود.

 

دیگر بازیکنی که در لیست سایپا قرار دارد، اسماعیل شریفات است. شریفات هم ظاهرا خودش خیلی دوست دارد از فولاد خوزستان جدا شود و در تیم‌های تهرانی فوتبالش را دنبال کند. البته یکی دیگر از دلایل این مساله، فرصت کم حضورش در ترکیب فولاد خوزستان است چرا که او قبلا معمولا فیکس بود و در اکثر بازی‌ها فرصت خودنمایی پیدا می‌کرد اما الان حضور او در ترکیب اصلی تیم قابل پیش‌بینی نیست. این مسائل و البته اوضاع نه چندان خوب فولاد در جدول رده‌بندی باعث شده شریفات تمایل چندانی به ماندن در فولاد نداشته باشد. بر همین اساس و قبل از اینکه خبر نارضایتی شریفات به گوش دیگر تیم‌ها برسد، مجید جلالی نام او را در لیست خرید سایپا قرار داده تا مسوولان باشگاه با فولاد خوزستان برای جذب این بازیکن مذاکره کنند. اگر دراگان اسکوچیچ به جدایی شریفات رضایت بدهد بعید نیست به زودی شاهد حضور این بازیکن در ترکیب نارنجی‌پوشان باشیم.

 

اینطور که به نظر می‌رسد دراگان مخالفتی با این مساله نخواهد داشت و احتمالا از الان باید این انتقال را قطعی بدانیم. انتقال بازیکنی سرعتی که هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل می‌سازد. پس حضور او می‌تواند به سایپا برای رسیدن به خواسته‌هایش کمک زیادی کند.  اما آخرین بازیکن لیست مجید جلالی یک بازیکن لیگ یکی است. جالب اینکه او هم مهاجم است و اگر باشگاه پیکان برای جدایی‌اش رضایت دهد، این مهاجم جوان در سایپا کارش را دنبال می‌کند تا به حل مشکل گلزنی نارنجی‌پوشان کمک کند. گفته می‌شود مجید جلالی برای جذب این بازیکن، مستقیما با علیرضا مرزبان صحبت کرده و قرار است به زودی جواب این درخواست را بگیرد. اگر مرزبان با این انتقال موافقت کند، مهاجم پیکانی‌ها هم به زودی به سایپا منتقل می‌شود.

 

با این لیست و شرایطی که بازیکنان مورد نظر سایپا دارند، به نظر می‌رسد جلالی می‌تواند تیم دلخواهش در نیم‌فصل دوم را داشته باشد و برای قهرمانی و رسیدن به سهمیه آسیا بجنگد اما باید دید با این بازیکنان، سایپا واقعا می‌تواند به خواسته‌هایش برسد یا نه.