حشمت مهاجرانی از ابتدای حضور محمد خاکپور در راس تیم فوتبال امید، یکی از حامیان اصلی این مربی بوده است. او در شرایطی که همه از سرمربی تیم امید به خاطر عدم حضور در مراسم بدرقه انتقاد می کنند، به دفاع از این مربی می پردازد و اعتقاد دارد کفاشیان باید قرارداد او را تنظیم می کرد. مهاجرانی همچنین معتقد است اقدامات اخیر عربستانی ها ژست و نمایشی بیش نیست.

گفت وگوی با مهاجرانی را در ادامه می خوانید:

*عمو حشمت! تیم امید در مسیر رقابت های المپیک ریو قرار گرفته است؛ به این تیم خوشبین هستید؟

با اسامی که من دیدم و مدیریتی که بالای سر تیم است، کاملا خوشبین هستم. تیم فوتبال المپیک ایران در طول تاریخ مشکلات زیادی داشته اما این دوره با بازی های تدارکاتی و آزمون هایی که انجام شده، نیروی انسانی خوب و کادرفنی باانگیزه فکر می کنم شرایط فرق می کند.

*اما این تیم حواشی زیادی دارد!

در جریان همه مسائل هستم اما ذره ای از خوش بینی ام به تیم خاکپور کم نمی شود. اگر فکر می کنید خاکپور کار اشتباهی کرده که به مراسم بدرقه تیم امید نرفته، باید بگویم که کاملا عمل او را تایید می کنم. هرکسی صاحب شخصیت است و خاکپور نیز همیشه از شخصیت هایی بوده که ما او را قبل از مسائل فنی با اخلاق خوبش می شناسیم. خاکپور با فوتبال ایران آشنا است و وقتی تفاوت ها را می بیند ناراحت می شود.

*منظورتان از تفاوت چیست؟

اینکه یک مربی مثل وینگادا قراردادش به موقع بسته می شود و به موقع تمام و کمال پولش را می گیرد و این بچه یکسال و نیم است بدون قرارداد کار می کند. همه این ها تبعیض است که در حق یک مربی ایرانی انجام می شود.

*فکر نمی کنید نداشتن قرارداد انگیزه خاکپور را کم می کند؟

هرگز اینطور نیست. وقتی خاکپور با وجود همه مشکلات همچنان بالای سر تیم است مشخص است که می خواهم خودش را ثابت کند و بگوید من لایق جایگاه کنونی ام هستم.

*این اتفاقات در شرایطی افتاد که کفاشیان گفته است خاکپور را برای اولین بار سرمربی کرده است!

کفاشیان روی چه حسابی اینطور حرف می زند؟ خودم خاکپور را به مدیران استیل آذین پیشنهاد کردم و سرمربیگری این تیم را برعهده گرفت. او حتی در آمریکا نیز بارها سرمربیگری کرده و اصلا چنین صحبتی درست نیست. از سوی دیگر من یک سوال دارم؛ مگر مربیان دیگری که در رده های پایه ملی کار می کنند، سابقه آنچنانی در مربیگری دارند؟ اگر بگوییم خاکپور تجربه اش کم است، نمی توانیم از قدرت بالای مایلی  کهن و سایر اعضای کادرفنی بگذریم. این تیم یک بدنساز خارجی دارد که کارش را بلد است. با مدرک ثابت می کنم این تیم امید بهتریت کادرفنی ممکن را دارد.

*ظاهرا شما خیلی به این تیم علاقه مند هستید؛ درست است؟

این تیم از نظر من تمام فاکتورهای لازم برای کسب موفقیت را دارد. ما یکی نیروی برتری بر  تیم های دیگر داریم و واقعا به صعود این به المپیک خوشبینم.

*موضوع دیگری که پیرامون تیم امید به وجود آمده بحث حضور کی روش در قطر است که موجب ناراحتی خاکپور شده؛ حتی مایلی کهن بحث درگیری فیزیکی با کی روش را هم مطرح کرده است!

خدانکند مایلی کهن و کی روش با هم درگیر شوند اما من نمی دانم کی روش که بازی های لیگ برتر را نمی بیند، چه شده که تصمیم گرفته برای تماشای بازی های تیم امید به قطر برود؟ او اگر قرار است فقط تماشاگر باشد، ایرادی ندارد اما اگر می خواهد دخالت کند، نرود، بهتر است. چون مشکلات بزرگتری ایجاد می شود.

*از این بحث بگذریم؛ مسئولان فوتبالی عربستان در یکی، دو روز گذشته جوسازی های زیادی علیه ایران کرده اند. در این باره که حتما شنیده اید؟

شنیدم چه شده؛ این موضوع جدی نیست و از نظر من کاملا بی ارزش است. در آستانه مسابقات عربستانی ها می خواهند یک ژست نشان بدهند و این حرفها را می زنند. مگر کشک است که به درخواست آنها  AFC ایران را ناامن بداند و میزبانی را از کشورمان بگیرد؟ این حرف ها چیست آخر؟ شک نکنید AFC هم تحت تاثیر این موضوع قرار نمی گیرد.

*با این وجود برخی اعتقاد دارند اگر تیم های ایرانی به عربستان بروند، اذیتشان می کنند!

چه کار می خواهند انجام دهند؟ AFC از هر کشوری تعهد می گیرد که امنیت تیم های میهمان را برقرار کند. اگر یک مو از سر بازیکنان ایرانی کم شود، فوتبال عربستان مادام العمر محروم می شود. به این مسائل توجه نکنید چون هیچ اتفاقی نمی افتد.