سه روایت از درخواست عربستان برای لغو بازی با ایران

در این رابطه به سراغ سه اتفاق جدید در این رابطه رفته ایم:

روایت اول - ما مطمئن هستیم در ایران بازی نمی کنیم

وکیل فدراسیون فوتبال عربستان می گوید، این کشور به قدری بزرگ است که کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به حرفش گوش دهد. 

خالد ابوراشد در رابطه با درخواست اخیر عربستانی ها از ای اف سی می گوید: جایگاه عربستان در فوتبال آسیا بسیار بالاست و این کشور به قدری بزرگ است که مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به حرفش گوش فرا دهند. 

وکیل قانونی فدراسیون فوتبال عربستان ادامه داد: ما مطمئن هستیم آنها بازی های ما را در ایران لغو خواهند کرد، به دلیل اینکه ما دیگر ارتباط سیاسی با این کشور نداریم ای اف سی نیز به درخواست ما تن در می دهد. 

 

روایت دوم – ما همه چیز را زیر نظر داریم

در پی اعتراض های پیاپی عربستانی ها و درخواستشان مبنی بر عدم حضور در ایران، ای اف سی نیز پاسخی را برای آنها ارسال کرد.

پس از درخواست های مکرر آنها بابت عدم حضور تیم های باشگاهی شان در ایران جهت انجام بازی های لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در جوابیه ای برای عربستانی ها ارسال کرد عنوان کرد: ما به طور کامل پیگیر حوادث اتفاق افتاده هستیم و متوجه مسایل سیاسی پیش آمده در بین دو کشور هستیم و قطعا آن را بررسی خواهیم کرد و در مواقع لازم بهترین تصمیمات را اتخاذ خواهیم کرد. 

البته در این میان تیم های اماراتی نیز به دفاع از تصمیم عربستانی ها پرداخته اند و عنوان کرده اند که آنها نیز به ایران نخواهند آمد.

 

روایت سوم – این بازی ها قطعا لغو نمی شود

خبرنگار روزنامه الاقتصادیه عربستان نیز که این روزها برای پیگیری این موضوع در مقر AFC حضور دارد، با مشاهدات خود گزارشی را ارسال کرده است که در آن آمده است: از شواهد پیداست به طور یقین بازی نمایندگان عربستان با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، لغو نخواهد شد ولی امکان این موضوع بالاست که این بازی ها در زمین بی طرف برگزار شود. 

او ادامه داد: ای اف سی این روزها پیگیر این ماجراست تا در نهایت بتواند تصمیمی منطقی بگیرد.