قهرمان نیم فصل لیگ برتر سقوط می‌کند؟

پس از قهرمانی در نیم فصل پانزدهمین دوره لیگ برتر، هواداران استقلال امیدوار بودند این تیم با هدایت ویسی بتواند حداقل سهمیه آسیایی را کسب و پس از 2 سال دل هواداران خود را شاد کند اما مهم‌ترین نکته آن است که با شواهد موجود، استقلال خوزستان پتانسیل سقوط به دسته یک مانند برق شیراز را دارد.

 

شاگردان ویسی در حالی در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفتند که تا پیش از تقابل با سرخپوشان در صدر جدول قرار داشتند و همانند برق شیراز صدرنشینی رقابت‌ها لیگ بودند.

 

چهارشنبه یک آبان 1387 برق شیراز در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و این مسابقه در حالی برگزار شد که نارنجی‌پوشان شیرازی با هدایت فرشاد پیوس حال روز خوبی را در جدول سپری می‌کردند.

 

این مسابقه آغاز شد و سرخپوشان که 2 هفته ناکامی در لیگ را تجربه کرده بودند با نتیجه 3 بر یک از سد برق شیراز گذشتند تا روند نزولی شیرازی‌ها آغاز شود و در پایان با قرار گرفتن در رده هجدهم جدول به دسته یک سقوط کردند.

 

حال همین شرایط نیز برای استقلال خوزستان پیش آمده است و این تیم که صدرنشین لیگ برتر است با نتیجه 2 بر صفر از شاگردان برانکو شکست خورد و صدر جدول را به آبی‌پوشان پایتخت هدیه داد.

 

نکته مهم آن است که هر 2 صدرنشین با شکست مقابل پرسپولیس به حاشیه رفتند و نکته دیگر آن است که در فصل نقل‌و‌انتقالات حواشی زیادی پیرامون استقلال خوزستان است.

 

این تیم هم اکنون رحیم زهیوی و روح‌اله سیف‌اللهی را در آستانه خروج از تیم‌شان می‌بینند و همین موضوع  سبب شده تا فشارهای زیادی به آبی‌ها وارد شد.

 

همین دیگر نکته مهم دیدارهای سخت استقلال خوزستان در هفته‌های آینده است. این تیم می‌بایست پس از تعطیلات نیم فصل در دربی خوزستان به مصاف فولاد برود.

شاگردان اسکوچیچ در نیم فصل دوم عملکرد خوبی را از خود ارائه کردند و با پیروزی مقابل پدیده و تساوی مقابل راه‌آهن با کسب 14 امتیاز در رده سیزدهم جدول قراردارد و باید دید آیا فولادخوزستان می‌تواند روند پیروزی‌هایش را مقابل آبی‌ها ادامه دهد یا خیر؟

در هفته چهارم شاگردان ویسی با تیم متحول شده سایپا دیدار می‌کنند و در هفته بعد نیز در ورزشگاه غدیر میزبان تراکتورسازی تبریز هستند.