وحید طالب‌لو بعد از مدت‌ها سکوت در گفت‌وگو با "ورزش سه" از نیم فصل نیمکت‌نشینی‌اش در استقلال پرده برداشت.

 

* در مورد دورانی که در ترکیب استقلال حضور نداشتی صحبت کن. تحمل این دوران برایت سخت نبود؟
برای هر بازیکنی نیمکت‌نشینی سخت است چراکه بازیکنی که روی نیمکت می‌نشیند باید فشار زیادی تحمل کند اما با توجه به اینکه استقلال خانه من است و من در این تیم بزرگ شده‌ام، سعی کردم این شرایط را تحمل کنم. چه زمانی که نیمکت‌نشین بودم و چه در دورانی که در استقلال بازی کردم، همیشه تلاشم این بود که به خاطر هواداران به فکر موفقیت تیم باشم و هر کمکی که از دستم برمی‌آید انجام بدهم.

 

* هیچ وقت اتفاق افتاد که فکر کنی حقت هست در ترکیب ثابت باشی اما به تو فرصت نمی‌دهند؟
هر بازیکنی توقع دارد که بازیکن کند اما فوتبال یک بازی یازده نفره است و طبیعتا همه نمی‌توانند در داخل زمین قرار بگیرند. به ویژه در خط دروازه که تنها یک نفر باید بازی کند. من همیشه به نظر کادرفنی احترام گذاشته‌‌ام و سعی کرده‌ام که اعتراضی نکنم.

 

* برای تو سخت نبود که بعد از مدت‌ها در ترکیب ثابت استقلال قرار بگیری؟
هر وقت یک بازیکن در شرایط بازی نباشد و به یکباره در زمین قرار بگیرد، کار سخت می‌شود. آماده نگهداشتن بدن در این شرایط کمی سخت است به ویژه اینکه من بعد از بازی با سایپا در یکی از تمرینات مصدوم شدم و حدود یک هفته نتوانستم به استقلال تمرین کنم. من در این 2 بازی با 50درصد آمادگی برای استقلال بازی کردم چون هنوز مصدومیتم کامل برطرف نشده بود و در آمادگی کامل بسر نمی‌بردم. من در بازی با تراکتورسازی با وجود مصدومیت روی نیمکت تیمم نشستم و البته هیچ منتی نمی‌گذارم چون استقلال تیمم است و دوست دارم به تیمم کمک کنم.

 

* تو در این 2 بازی 3 گل خوردی که یکی از آنها توپ از روی خط دروازه رد نشده بود و بازی با ملوان هم صحنه پنالتی مشکوک بود. این موضوع را بدشانسی خودت نمی‌دانی؟
بدشانسی نه، چراکه در فوتبال ممکن است هر اتفاقی بیافتد. ضمن اینکه فکر می‌کنم اتفاقی در این بازی برای من افتاد که شاید در طول یکسال برای هر دروازه‌بان بیافتد. با وجود اینکه در بازی با سیاه جامگان عکس‌العمل مناسبی روی توپ داشتم، داور به اشتباه توپ را گل اعلام کرد. هر چند ناراحت بودم ولی به عنوان یک بازیکن بزرگتر تلاش کردم که تیم را آرام کنم. در بازی با ملوان هم آقای ترکی به من گفت که بی‌احتیاطی کرده‌ام که من می‌گویم با وجود زمین لغزنده انزلی اصلا بی‌احتیاطی معنی نمی‌دهد. با این حال باز هم در میکسدزون ورزشگاه  بعد از بازی گفتم که به نظر کادرفنی و کارشناس‌ها احترام می‌گذارم چراکه به عنوان یک بزرگتر وظیفه‌ام رفتارهای اینچنینی بود.

 

* ولی بعد از این بازی انتقادهایی به تو شد که باعث شدی استقلال نتیجه برد را با مساوی عوض کند.
اول این را باید بگویم که پیروزی در انزلی بسیار سخت است و ما 5 سال است که نتوانسته‌ایم تیم را شکست بدهیم. ضمن اینکه همان 5 سال پیش که ما ملوان را بردیم، من در درون دروازه بودم.

 

* از خودت در این 2 بازی راضی هستی؟
از خودم کاملا راضی‌ام چراکه تمام تلاشم را در این دو بازی انجام دادم و چیزی کم نگذاشتم. حالا هم هر موقع کادرفنی تیم صلاح بداند آماده‌ام تا به استقلال کمک کنم.

 

* اینکه در این دو بازی با بازوبند کاپیتانی بازی کردی برایت جالب نبود؟
کاپیتانی با توجه به سابقه‌ام طبیعی بود ولی فکر می‌کنم ما بازیکنان بزرگ زیادی داریم که هرکدام از آنها می‌توانستند بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندند. استقلال کاپیتان‌های بزرگی داشته و افتخار می‌کنم که در تیمی که از کودکی در آن حضور داشتم، بازوبند کاپیتانی را به بازو بستم.

 

* ظاهرا در نیم فصل پیشنهاد جدی‌ای از پرسپولیس داشتی. این موضوع را تایید می‌کنی؟
دوست ندارم در این‌باره صحبت کنم.

 

* ولی برانکو به تو اعتقاد زیادی داشت و شاید هر کسی جایت بود و برای رفتن به پرسپولیس وسوسه می‌شد.
آقای برانکو مربی بسیار خوبی است و عملکرد ایشان هم همین را نشان می‌دهد. من ایشان را خوب می‌شناسم و با آقای برانکو کار کرده‌ام اما نظری در این‌باره ندارم.

 

* اینطور می‌پرسیم که آیا گلر دیگری جای تو بود به پرسپولیس نمی‌رفت؟
من وحید طالب‌لو هستم، بازیکنی که همیشه مورد لطف هواداران استقلال بوده‌ام و به آنها به شدت مدیونم. من نمی‌توانم بابت ماندنم در استقلال و نرفتم به پرسپولیس منتی سر کسی بگذارم. حقیقتش به هیچ وجه دوست ندارم صحبتی در این‌باره داشته باشم چون ممکن است حرف‌های من جور دیگری تعبیر بشود پس شما هم دیگر سوال نکنید.

 

* و حرف پایانی؟
از هواداران استقلال خواهش می‌کنم که به استادیوم بیایند و تیم را حمایت کنند. می‌دانم که شرایط اقتصادی بد است و امکانات در اختیار هواداران نیست اما تیم ما نیاز به حمایت دارد. ما به حمایت هوادارانمان نیاز داریم هرچند که حمایت آنها همیشه پشت سر ما هست فقط از آنها می‌خواهم که در استادیوم‌ها حضور فیزیکی داشته باشند و به بازیکنان ما انگیزه بدهند.