فیلیپ لام نمی‌خواهد به تجدید نظر در تصمیمش مبنی بر کناره‌گیری از تیم ملی آلمان فکر کند.

این روزها که بایرن مونیخ با استفاده از تعطیلات بوندسلیگا در قطر اردو زده است، یکبار دیگر درباره خداحافظی لام از بازی‌های ملی از وی سوال شد اما پاسخش این بود:" برگشت من عمل غیرمنصفانه‌ای است. بازیکنان ملی‌پوش ما خودشان را برای جام ملت‌های اروپا آماده کرده‌اند و حتی برای جام جهانی روسیه. من می‌دانم چقدر این آمادگی برای یک بازیکن دشوار است و چه مرارتی می‌خواهد هر روز تلاش‌ها و تمرین‌هایت را به اتفاقی معطوف کنی که تازه یک سال و نیم دیگر قرار است برگزار شود.

رقابت‌های یورو هم به همین ترتیب. تیم ملی مرحله مقدماتی را با موفقیت و البته به سختی پشت سر گذاشته؛ پس در این لحظه یک بازیکن نمی‌تواند بیاید بگوید می‌خواهم حالا دوباره به مانشافت برگردم تا در این تورنمنت حضور پیدا کنم. نه؛ من چنین آدمی نیستم."

لام که بعد از ترک برزیل با عنوان قهرمانی جام جهانی تصمیم گرفت از رقابت‌های ملی کناره‌گیری کند، در فینال این جام مقابل آرژانتین صد و سیزدهمین بازی خود را با پیراهن ملی که چند سال بود بازوبند کاپیتانی‌اش را هم بر بازو می‌بست انجام داد.

او در این مورد که یواخیم لوو برای حضور در یورو2016 دنبال جانشینی مناسب برایش می‌گردد هم گفت:" من از تصمیمم برنمی‌گردم زیرا قبل از اعلام آن حسابی فکرهایم را کرده بودم و اصلا بحث تیم ملی برای من تمام شده است."

لام در پایان این گفتگو افزود:" آخرین بار که تماشاگر بازی‌های تیم کشورم بودم به جام جهانی 2002 ژاپن و کرده جنوبی بازمی‌گشت که آن زمان هیجده ساله بودم. امسال هم تماشاگر می‌شوم و برای بچه‌ها آرزوی موفقیت دارم. در 34 سالگی با بایرن هم خداحافظی خواهم کرد و کفش‌هایم را خواهم آویخت."