محسن بنگر اخیرا گفته بود در استقلال بازیکنی حضور دارد که قبلا پرسپولیسی بوده و همینطور در پرسپولیس هم بازیکنی حضور دارد که قدیم طرفدار تیم استقلال بوده است.

او که خود از طرفداران تیم پرسپولیس در دوره نوجوانی بوده به نکاتی جالبی اشاره کرد. 

* شهر را به هم ریختی.خیلی ها دوست دارند بدانند منظور تو کدام بازیکنان هستند. برای هواداران دو تیم دانستن اسم آنها بسیار جذاب است. 

هرکسی در زندگی خودش یکسری علایق دارد که به مرور و با گذشت زمان دیدگاه انسان عوض می شود. نه در ایران شاید در همه دنیا فوتبالیست هایی باشند که در کودکی به یک تیم علاقه داشته باشند ولی وقتی خودشان وارد صحنه حرفه ای این رشته می شوند به سمت تیم دیگری گرایش پیدا کنند. اسم بردن از بازیکنان مورد نظر چه مشکلی را حل می کند یا چه حسنی برای آنها خواهد داشت جز اینکه برایشان ایجاد دردسر و سوءتفاهم می کند. یک بازیکن در استقلال هست که تا15،  16 سالگی اش پرسپولیس بوده اما بعد از ورود به عرصه بازیگری تمام حساسیتش از بین رفته است. چه بسا الان یکی از متعصب ترین استقلالی های روی زمین باشد. دیدگاهش عوض شده و الان نان و نمک این تیم را می خورد. طبعا به پیراهنی که بر تن دارد تعصب دارد. 

* درباره استقلالی تیم تان چه می توانید بگویید؟

من که در ذهن و روح کسی نیستم. اما شنیده بودم یکی از جوان های تیم قبلا استقلالی بوده ولی بعدها پرسپولیسی شده که انتقادی هم به او وارد نیست. 

* اگر ذهن مان درست یاری کند شما زمانی که مدافع تیم سپاهان بودید، گفته بودید در نوجوانی به پرسپولیس تعلق خاطر داشتید، درست است؟

یک خاطره  جالب برایتان بگویم. من بازیکن تیم سپاهان بودم و مقابل پرسپولیس بازی کردیم. مسابقه ای که با  حساب 4بریک به سود سپاهان خاتمه یافت. همان دیداری که پرسپولیس یک بر صفر از ما جلوتر بود. گل تساوی را خورد و سه گل هم محمود کریمی سیبکی به ثمر رساند. آنقدر به کریم باقری از دوره نوجوانی علاقه مند بودم که پس از بازی با اینکه پرسپولیس باخته بود و طبعا آقا  کریم شدیدا ناراحت بود نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و نزد ایشان رفتم و پیراهنشان را به یادگار از ایشان گرفتم و هنوز هم در منزل با یادگار نگه داشتم. طبعا یک بازیکن وقتی وارد دنیای حرفه ای فوتبال می شود علایق دوره نوجوانی اش را به دلیل بالا رفتن سن و بیشتر شدن غرور نشان نمی دهد. ولی من به قدری کریم باقری دوست داشتم که حتی در قامت بازیکن سپاهان و تیم برنده میدان در پایان بازی سراغش رفتم. 

* به جز کریم باقری کدام یک از فوتبالیست ها را دوست داشتی؟

احمدرضا عابدزاده، نادر محمدخانی، مجتبی محرمی و مهدی هاشمی نسب در دوره اوجش در پرسپولیس. به هرحال آن نسل دیگر تکرار نمی شود. حالا حالا باید صبر کنیم تا امسال عابدزاده، باقری، خداداد ، دایی،  مهدوی کیا، علی کریمی و ... در فوتبال ایران ظهور پیدا کنند. در خیلی از مسابقات ملی و باشگاهی  هرکدام از اینها به واقع یک تیم بودند و بازی را برایمان در می آوردند. 

* اوضاع واحوال این روزهای پرسپولیس چطور است؟

مشغول تمرین هستیم. آقای ایوانکوویچ هم به ایران برگشته اند و تمرینات را زیر نظر دارند. تمام خواست مجموعه باشگاه پرسپولیس موفقیت تیم در شروع مجدد لیگ برتر است. نمایش های خوب تیم در هفته های اخیر هم انتظارات را بالا برده و هم اعتمادبه نفس تیم را و به نظرم اگر بحران سازی نشود پرسپولیس با آغاز مسابقات به عنوان یک مدعی خیلی  جدی وارد مسابقات خواهد شد. 

* سوشا مکانی با قید وثیقه آزاد شد، هیچکس نمی داند مشکل واقعی او چیست؟ شما اطلاعی از این موضوع دارید؟

نه من و نه هیچ کدام از بچه های تیم نمی دانیم مشکل چیست و از بازتاب فراوان این اتفاق ناراحت شدیم. برای هرکسی مشکل ایجاد می شود. اما چنین بازتابی می تواند لطمه بزرگی به هر فرد بزند. فقط می توانم بگویم امیدوارم مشکل سوشا برطرف شود و با شرایطی خوب بتواند به پرسپولیس کمک کند. 

* خیلی ها  معتقدند شاید سوشا نتواند برای چند ماهی در صحنه فوتبال باشد کما اینکه باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر به شدت پیگیر استخدام دروازه بان بود. 

حقیقتا من به عنوان یک بازیکن اطلاع دقیقی از این موضوعات ندارم و حتی اگر داشته باشم نمی توانم خارج از شرح وظایف خودم درباره اش صحبت کنم. من فقط می توانم بگویم امیدوارم پرسپولیس روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد.

* از عملکرد خودتان تا اینجای مسابقات ر ضایت دارید؟

در این باره مربیان باید صحبت کنند. چطور مگر؟ 

* انتقاداتی هم به شما شده است.

انتقاد یا تحسین نیز جزیی لاینفک است حرفه یک فوتبالیست یا هر فردی از هر صنف دیگری است. امسال یک بار توپ به من خورد وارد دروازه شد که گل به خودی به شمار می رود و به جز آن فکر نمی کنم اشتباه تاثیرگذاری انجام داده باشم. انتقادات خوب و سازنده را باید به جان خرید حرف بعضی ها هم از روی حب و بغض است. آنهایی که نتوانستند بازیکن خودشان را به پرسپولیس تحمیل کنند با جریان سازی علیه نه من بلکه تعدادی دیگری از بازیکنان پرسپولیس یا تیم های دیگر دق و دلی شان را به این سبک خالی می کنند که کوچکترین اهمیتی برای من ندارد. 

* اکثر تیم ها برای این تعطیلات درصدد برگزاری اردوهای داخلی و خارجی هستندبرنامه تیم شما چیست؟

ماقصد داشتیم در امارات اردو بزنیم که یکسری مسایل سیاسی به وجود آمد واین اردو منتفی شد تا ببینیم در روزهای آینده باشگاه چه تصمیماتی  خواهد گرفت. 

*حتما از موضع گیری فدراسیون فوتبال عربستان در خصوص بازی تیم هایشان با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باخبر هستید، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

موضع گیری شان از سر ترس است و با عرض معذرت می خواهم بگویم حرف مفت آنها ارزش جواب دادن هم ندارد.