هاشم بیک‌زاده با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد خودم، انتخاب خوبی انجام دادم و لطف علی دایی هم شامل حال من شد که اجازه داد به ذوب آهن بروم. با توجه به اینکه تیم های سپاهان، تراکتورسازی و فولاد خوزستان خواهان به خدمت گرفتن من بودند، اما با هماهنگی که با باشگاه داشتم، رضایت نامه‌ام برای ذوب آهن صادر شد و خوشحالم از اینکه به تیمی آمده ام که یکی از مربیان جوان و خوب فوتبال کشور در آنجا مشغول به کار است.

هافبک تیم ذوب‌آهن در ادامه خاطرنشان کرد: ذوب آهن در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشته و با توجه به اینکه در جام باشگاه‌ها نیز حضور دارد، امیدوارم بتوانم به اعتماد یحیی پاسخ دهم و بازی های خوبی برای ذوب آهن انجام دهم.

بیک‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا جدایی از صبا به خاطر اختلاف با علی دایی بوده است، گفت: من هیچ مشکلی با علی دایی نداشتم، او به غیر از اینکه سرمربی من بود، برایم حکم برادر بزرگتر را هم داشت و از تجربه های او استفاده خوبی کردم. من با خوبی و خوشی از صبا جدا شدم و در یک مکالمه تلفنی با علی دایی، او به من اجازه داد که صبا را ترک کنم.

هافبک ذوب آهن در پاسخ به این سوال که گفته شده است پایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهی کرد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، در حال حاضر بازیکنانی هستند که با ۳۵ سال سن، در لیگ برتر بازی می‌کنند و من تنها ۳۱ سال دارم و تا روزی که بتوانم برای تیمم مفید باشم، بازی خواهم کرد.

وی در خصوص دریافت طلبش از استقلال نیز گفت: متاسفانه هنوز هم از استقلال ۹۵۰ میلیون تومان طلبکار هستم و بارها هم به باشگاه مراجعه کرده ام اما جواب مثبتی از مسئولان نگرفته ام و می خواستم چند روز قبل به دفتر افشارزاده بروم و با او در این خصوص صحبت کنم که متوجه شدم وی خارج از کشور است و نمی توانم او را ملاقات کنم.

بیک‌زاده تاکید کرد: امیدوارم مسئولان باشگاه هرچه زودتر طلبم را بدهند تا کارم به شکایت نکشد. به قول امیرحسین صادقی یا باید اتفاقی برایمان بیفتد که پولمان را بدهند یا باید به فیفا شکایت کنیم که مسئولان استقلال به فکر بیفتند.

بیک‌زاده در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا نیم فصل اول نسبت به فصل پیش پیشرفت داشته است یا خیر، گفت: به اعتقاد من پیشرفت که نداشته ایم هیچ، ضعیفتر هم شده ایم و متاسفانه فکر می کنم روز به روز فوتبال ما در حال پسرفت است.