بیک زاده در این باره گفت: من از باشگاه‌های تراکتور، سپاهان و فولاد هم که برای جذب من تلاش کردند، متشکرم ولی امیدوارم از دست من ناراحت نشوند چون باشگاه صبا رضایت‌نامه من را فقط برای ذوب‌آهن صادر کرد.

 

نمی‌دانم چرا از صبا جدا شدم

 

 شاید باور نکنید خودم هم نمی‌دانم چرا از صبا جدا شدم! خدا را شکر در نیم‌فصل اول برای صبا خوب بازی کردم و به همراه این تیم هم نتایج خوبی در لیگ کسب کردیم و توانستیم باهمت بچه و درایت آقای دایی در کورس قهرمانی قرار بگیریم. خود آقای دایی هم دوست نداشت من از صبا جدا شوم.

 

حضورم در ذوب ربطی به معاوضه با صادقی ندارد

 

* گفته می‌شد که باشگاه صبا به شرط معاوضه بیک زاده با صادقی رضایت‌نامه شما را صادر کرده است؟

 بیک زاده: نه، رضایت‌نامه من ربطی به آقای صادقی ندارد. من از سپاهان، تراکتورسازی و فولاد هم پیشنهاد داشتم. ولی درنهایت رضایت‌نامه من برای ذوب صادر شد و حالا از حضور در این تیم راضی هستم.

 

ذوب فوتبال مدرن بازی می‌کند

 

* در ذوب‌آهن باید ولید اسماعیل رقابت کنید، خودتان را برای یک رقابت سخت آماده کرده‌اید؟

 بیک زاده: به نظر من آقای گل محمدی و دستیار ایشان مجتبی حسینی مکمل‌های خوبی برای هم در ذوب هستند. آقای آذری هم مدیر فوتبالی توانمندی هست و در کل مجموعه کادر فنی و مدیریت تیم جوان و خوبی ساختند که فوتبال مدرنی بازی می‌کند و جوان‌های خوب و آینده داری را کنار هم جمع کرده است.

 

تجربه موفق بازی با استقلال در سه جام را دارم

 

 در مورد شناخت از ذوب که سؤال کردید فکر می‌کنم کسی نباشد که این تیم را با مهره‌های جوان و کادر فنی خوبش نشناسد مخصوصاً اینکه ذوب با نتایجی که دو سال اخیر گرفته به یکی از تیم‌های خوب لیگ بدل شده که راه شکست هر تیمی را می‌داند. در مورد حضور در سه جام به همراه ذوب هم باید بگویم. من تجربه حضور و بازی در سه جام را به همراه استقلال داشتم و نتایج خوبی هم به همراه این تیم گرفتیم. آنچه که مسلم است ما کار سختی در پیش داریم. جنگیدن در سه جام انرژی زیادی می‌طلبد. حضور بازیکن‌هایی که تجربه بازی‌های بین‌المللی را دارند در این بازی‌ها می‌تواند به تیم کمک کند. پشت سر گذاشتن دیدارهای آسیایی کار آسانی نیست و همان‌طور که می‌دانید در تیم‌های حریف هم بازیکنان بزرگ و با تجربه بازی می‌کنند. اما به نظر من ذوب پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند در این رقابت‌ها با تلاش بازیکنانش موفق باشد.

 

در تیم‌های آرام راحت‌تر فوتبال بازی می‌کنم

 

* به نظر می‌رسد که بعد از سال‌های حضورت در استقلال ترجیح می‌دهی که در تیم‌های بی حاشیه‌تر مثل صبا و ذوب، بازی کنی؟

 بیک زاده: دقیقاً درست است. به نظر من در تیمی که فوتبالیست آرامش داشته باشد، بهتر از جایی که تحت‌فشار باشد می‌تواند کار کند. خوشبختانه آقای آذری به عنوان یک مدیر فوتبالی همین شرایط را در ذوب مهیا کرده است. در صبا هم خود آقای دایی تیم را در آرامش هدایت می‌کرد و باعث شد تا صبا بتواند در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کند. من البته در تیم‌های تحت‌فشار هم کار کرده‌ام ولی معمولاً در تیم‌های بی حاشیه تمرکزم روی فوتبال بهتر است.

 

شرایط در ذوب‌آهن برای بازگشت به تیم ملی مهیاتر است

 

* بعد از مصدومیتت گفتی برای بازگشت به تیم ملی تلاش می‌کنی. فکر می‌کنی با توجه به حضور ذوب در فینال جام و حذفی و آسیا شرایط برای بازگشتت به تیم ملی فراهم‌تر باشد؟

 بیک زاده: من فکر می‌کنم در ذوب شرایطم برای بازگشت به تیم ملی مهیاتر باشد. چون بازی‌ام در جام باشگاه‌ها برای این تیم بیشتر به چشم می‌آید. دقیقاً همین خاطره در استقلال تکرار شد من برای استقلال در آسیا بازی کردم و بعد از آن به تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دعوت شدم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

 

امیدوارم هواداران استقلال در نیم‌فصل دوم لطمه نخورند

 

 در مورد استقلال در نیم‌فصل سؤال کردید این تیم در فصل نقل و انتقالات فعالیت زیادی نداشته خود من هم که برای مطالباتم به باشگاه رفتم آقای افشارزاده اصلاً ایران نبود که با او صحبت کنم. امیدوارم که این مساله در نیم‌فصل دوم به هواداران لطمه نزند. واقعاً از این بابت نگرانم.

 

از حالا به بازی با استقلال فکر نمی‌کنم

 

* در فینال جام حذفی ذوب‌آهن باید مقابل استقلال قرار بگیرد، از حالا به این بازی فکر می‌کنید؟

_ به نظر من هنوز زمان زیادی تا سوم خرداد و فینال جام حذفی باقی‌مانده است و باید اول تمام تمرکزم را روی بازی‌های لیگ و جام باشگاه‌ها بگذارم و بعد از نوبت به فینال و بازی با استقلال می‌رسد.

 

بدشانسی در نیم‌فصل اول

در نیم‌فصل اول از عملکرد خودم راضی هستم. در ابتدا با اینکه دیر به ترکیب صبا اضافه شدم ولی توانستم برای این تیم بازی کنم. متاسفانه از هفته ششم با بدشانسی مصدوم شدم و بعد زا برگشتم کمتر بازی کردم. این مصدومیت من را عقب انداخت ولی خدا را شکر آقای دایی از من رضایت داشت و همین برای من کافی است. آقای دایی دوست نداشت من جدا شوم خودم هم می‌خواستم در صبا بمانم.

 

با دایی رفیق بودم، نمی‌دانم چرا جدا شدم

 

* تضادی میان حرف‌های شما است وقتی می‌گویی شما و علی دایی رابطه خوبی داشتید و هیچ‌کدام راضی به این انتقال نبودید! آیا مسائل مالی در این تصمیم‌گیری نقش داشت؟

 بیک زاده: نه ربطی به مشکلات مالی ندار. من خودم هم نفهمیدم چرا از صبا جدا شدم. من با آقای دایی رفیق بودم و من از بازی کردن در تیم او راضی بودم، رابطه نزدیکی هم داشتیم نمی‌دانم شاید قسمت نبود که در صبا بمانم. همان‌طور که هیچ‌وقت فکرش را نمی کردم روزی با دایی در صبا کار کنم. حالا هم قسمت شد که در ذوب فوتبالم را ادامه دهم.

 

حرف آخر

 امیدوارم تیمهای دیگر مخصوصاً آقای قلعه نویی در تراکتور، مسوولان سپاهان و آقای اژدری زاده از انتقال من به ذوب‌آهن ناراحت نشده باشند. باشگاه صبا رضایتنامه من را فقط برای ذوب صادر کرد. امیدوارم که این تغییر جدید به نفع من و ذوب‌آهن باشد.