تعدادی از بیمارستان‌های بزرگ برزیل به دلیل کمبود بودجه مجبور به تعطیلی شدند و این می‌تواند مشکلات جدی را برای توریست‌های بیمار در آستانه المپیک 2016 ایجاد کند.

بر همین اساس به تماشاگران المپیک هشدار داده شده است که اگر در طول برگزاری مسابقات 2016 دچار بیماری شوند، تخت کافی برای بستری شدن آنها وجود ندارد و این مسئله باعث ایجاد یک بحران بهداشتی می‌شود.

بسته شدن چند بیمارستان به دلیل کمبود بودجه به معنای آن است که روزانه کسری 150 تخت برای بستری شدن وجود خواهد داشت.

خورخه دارزه، رئیس اتحادیه پزشکان شهر ریو در این باره گفت: واقعاً وضعیت بسیار سختی داریم که برای حل آن امکان استفاده از راه حل کوتاه مدت وجود ندارد. این برای پزشکان ایالت ریو غیر ممکن است که بتوانند به یک میلیون نفری که قرار است وارد این منطقه شوند تا المپیک را تماشا کنند، سرویس‌دهی داشته باشند. هدف ما این نیست که مانع آمدن مردم به اینجا شویم، اما می‌خواهیم مطمئن شویم کسانی که به اینجا می‌آیند، اگر دچار بیماری شوند، امکانات لازم برایشان وجود داشته باشد.

دکتر دارزه همچنین به توریست‌های خارجی در خصوص احتمال ابتلا به تب دنگی و شیوع ویروس زیکا هشدار داد.

هفته گذشته و پس از وضعیت اضطراری که دولت محلی ریو اعلام کرد، کابینه اضطراری تشکیل شده در این باره خبر داد که 2400 نفر برای تقویت سیستم مراقبت‌های بهداشت عمومی در ریو به این سیستم اضافه خواهند شد.

المپیک 2016 ریو مرداد ماه سال 95 برگزار خواهد شد.