برانکو: به جذب بازیکن دیگری به‌جز دروازه‌بان فکر نمی‌کنیم

برانکو ایوانکوویچ در خصوص شرایط تمرینی این تیم، جلسه‌اش با سوشا مکانی، لغو اردوی دبی و موارد دیگری به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید:

 بعد از چند روز تعطیلی تمرینات تیم پرسپولیس آغاز شد از شرایط تمرینی تیم‌تان بگویید.

خوشبختانه بازیکنان خوب تمرین می‌کنند و در شرایط خوبی قرار دارند در این میان تنها مشکل تیم ما بحث دروازه‌بان است که این موضوع هم تا یکی دو روز دیگر حل می‌شود.

 بحث جذب دروازه‌بان به کجا رسید؟

برای پست دروازه‌بانی گزینه‌های زیادی داریم که مذاکراتی هم انجام شده اما از کسی اسم نمی‌بریم تا اینکه همه چیز نهایی شود.

 اینکه گفته می‌شود دروازه‌بان کروات یا علیرضا حقیقی به پرسپولیس می‌آیند، صحت دارد؟

متوجه حرف‌های من نشدید؟ گفتم همه چیز تا یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

 : چهارشنبه شب با سوشا مکانی جلسه داشتید خروجی این جلسه چه بود؟

خروجی خاصی نداشت سوشا از زندان آزاد شده و من به عنوان مربی او می‌خواستم از وضعیت و روحیه‌اش باخبر شوم. ما با هم صحبت‌های معمولی انجام دادیم تا ببینیم در چند روز آینده شرایط چطور خواهد شد و چه اتفاقاتی پیش خواهد آمد.

 

 اگر سوشا مکانی بتواند بازی کند آیا کماکان روی او به عنوان یک دروازه‌بان نظر دارید؟

به هر حال سوشا عضوی از باشگاه ما است اما تصمیمات را نهادهایی می‌گیرند که از عهده من خارج است. مکانی همچنان عضو تیم پرسپولیس است اما برای آینده او من نمی‌توانم تصمیم بگیرم و ارگان‌هایی که مربوط به این کار هستند باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

 لغو اردوی دبی آیا به روند تمرینات پرسپولیس آسیب می‌زند؟

خوب اگر اردوی دبی می‌رفتیم بهتر بود چون رژیم غذایی و استراحت بازیکنان به صورت بهتری انجام می‌شد اما لغو اردوی دبی لطمه‌ای به تمرینات ما نزد. تصمیم‌گیری درباره اینکه به این اردو برویم یا نه در دست ما نبود اما باید بگویم که من بلیتم را از زاگرب برای دبی گرفته بودم چرا که قرار بود ما به دبی برویم اما وقتی این اردو لغو شد من هم بلیت دبی را پس دادم.

 قرار است در جام شهدا هم شرکت کنید حضور در این تورنمنت چقدر می‌تواند به آماده‌سازی پرسپولیس کمک کند؟

حضور در این تورنمنت هم در چارچوب آماده‌سازی تیم پرسپولیس است چرا که ما نیاز به بازی‌های زیادی داریم تا به هماهنگی بیشتری برسیم اما چیزی که مشخص است این است که در چنین تورنمنتی می‌توانم بازیکنان بیشتری را بازی دهم.

 قبل از اتفاقاتی که برای سوشا مکانی و جدایی ایمان صادقی رخ دهد صحبت از این بود که به جای مرحوم هادی نوروزی یک بازیکن بگیرید اما با اتفاقاتی که افتاد انگار جذب بازیکن هم پست مرحوم نوروزی فراموش شد و همه نگاه‌ها به سمت جذب دروازه‌بان رفت.

آرام‌ آرام! من قبل از این هم گفته بودم که کادر بازیکنان خوبی دارم و از همه آنها راضی هستم چراکه بازیکنان توانایی در اختیار دارم و نشان دادند که برای موفقیت می‌جنگند. ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما چیزی که باید بگویم این است که در فوتبال ایران بازیکنان خوب و با کیفیت زیاد وجود دارند ولی همه آنها تحت قرارداد با تیم‌های دیگر هستند و برای همین به کسی دیگر فکر نمی‌کنیم.

 

تمرینات پرسپولیس یک نوبت در ورزشگاه آزادی است و یک نوبت در ورزشگاه درفشی‌فر فکر نمی‌کنید این مسئله خیلی در شأن تیمی مثل پرسپولیس نباشد؟

تا جایی که امکانات وجود دارد ما از این امکانات استفاده می‌کنیم ایده‌آل این است که ما 5 زمین استاندارد داشته باشیم اما نداریم با این همه همین امکاناتی که داریم را باید حفظ کنیم و خدا را شکر نماییم. برنامه تمرینی ما هم خیلی بد نیست چرا که یک روز صبح در آزادی هستیم و عصر در درفشی‌فر و فردایش این مسئله برعکس خواهد بود. تمرینات ما کاملاً هماهنگ است و شرایط ما همانگونه است که شرایط تمرینی استقلال است.

تیم امید همراه با سرمربیگری شما در سال 2002 قهرمان آسیا شد با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های فوتبال ایران دارید فکر می‌کنید آیا تیم امید بتواند پس از 40 سال به المپیک صعود کند؟

ما همه هوادار تیم امید ایران هستیم و دل‌مان می‌خواهد که این تیم به المپیک صعود کند و به همین دلیل این تیم را تشویق می‌کنیم اما باید بپذیریم که کار بسیار سختی است چرا که تیم‌هایی مثل قطر و عربستان هم تیم‌های خوبی هستند که برای موفقیت تلاش زیادی می‌کنند.

نظرتان در خصوص اظهارات مدیرعامل باشگاه نفت تهران درباره معاوضه علیرضا بیرانوند با یکی از بازیکنان ستاره پرسپولیس که گفته می‌شود مهدی طارمی است، چیست؟

من به مدیرعامل باشگاه نفت تبریک می‌گویم او قطعاً حقوق زیادی دریافت می‌کند که این پیشنهاد را می‌دهد! به نظر من او یک مدیر واقعی است که به بازیکنانش اینقدر اهمیت می‌دهد و به همین دلیل قصد دارد بازیکنش را با یک بازیکن بزرگ معاوضه کند!